بسطامی: فوتبال ساری ضربه زیادی از سیاسی ها خورده/سیاسیون با برنامه ۵ ساله وارد شوند!

دبیر هیأت فوتبال ساری گفت: ما سال‌های گذشته هم ضربه‌های شدیدی از بخش سیاسیون در فوتبال خورده‌ایم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سعید بسطامی در گفت‌وگویی، در واکنش به صحبت‌های ابراهیم تقی‌پور ملی‌پوش اسبق تیم ملی ایران اظهار کرد: فوتبال ساری در رده‌های پایه عملکرد خوبی داشته است و در لیگ‌های مختلف تیم‌های زیادی داریم.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۴ تیم در لیگ استان مازندران داریم که کسی باورش هم نمی‌شود، شهر ساری در لیگ دسته دوم مازندران ۲۴ تیم داشت، در تمامی رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوان و امیدها تیم‌های خوبی داریم که در حال فعالیت هستند.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان کرد: چرخه فوتبال ساری در رده‌های پایه فوق‌العاده است، پیشانی فوتبال ساری حضور تیم شهروند ساری در لیگ برتر فوتسال کشور است، همچنین باشگاه شهریار ساری و بانوان خزرپوشان در فوتبال ساحلی، استقلال ساری در لیگ برتر فوتسال کشور و همچنین شهروند ساری که به تازگی به لیگ برتر بانوان صعود کردند.

بسطامی افزود: درست است که یکسری ضعف‌ها وجود دارد ولی تنها جایی که فوتبال ساری در آن حضور ندارد و عملکرد فوتبال ساری زیاد به چشم نمی‌آید در لیگ بزرگسالان است.

وی با اشاره به اینکه اسپانسرهای خوبی در شهر ساری وجود ندارد، گفت: در این شهر، اشخاصی که بیایند و کمک کنند به فوتبال شهر ساری نداریم در حالی که مسؤولان ساروی زیادی در جاهای مختلف از شهرداری، استانداری و هیأت فوتبال استان داریم که می‌توانند به فوتبال شهر ساری کمک کنند تا باعث رشد و توسعه شهر ساری شوند ولی کسی پای کار نمی‌آید تا تیم نداشته باشیم.

دبیر هیأت فوتبال ساری با بیان اینکه بازیکنان ساروی زیادی در فوتبال کشور داریم، اضافه کرد: آمار بازیکنان لیگ برتری شهر ساری بسیار زیاد است و تعداد زیادی هم بازیکن در لیگ‌های یک و دو و همچنین لیگ دسته سوم فوتبال کشور داریم که به‌دلیل نداشتن تیمی در شهر ساری، در استان‌ها و شهرهای دیگر بازی می‌کنند.

این مسؤول گفت: بازیکنان در شهر ساری در رده‌های پایه توسعه پیدا می‌کنند ولی به‌دلیل اینکه تیم بزرگسالی در مرکز استان نداریم به استان‌ها و شهرهای مختلف مهاجرت می‌کنند، ما خروجی‌های خوبی از رده‌های پایه داریم ولی خودمان در رده بزرگسال از این خروجی‌ها نمی‌توانیم استفاده کنیم.

بسطامی در خصوص علت پیشرفت چشمگیر فوتسال در شهر ساری نسبت به فوتبال اظهار کرد: فوتسال در شهر ساری اقبال عمومی خوبی دارد که یکی از دلایلش حضور بیش از یک دهه فعالیت شهروند ساری در لیگ برتر فوتبال کشور است.

وی با بیان اینکه مدیران قوی‌ای در فوتبال شهر ساری نداریم، ادامه داد:  مشکل ما این است که نتوانستیم کنار تیم فوتسال یک تیم فوتبال نگه‌داری کنیم، افراد بسیار قوی داریم که می‌توانند به فوتبال شهر ساری کمک کنند تا جوانان این شهر به‌جای مهاجرت، بیایند و آرزوهای خودشان در این شهر ببینند.

دبیر هیأت فوتبال ساری درباره سیاسی بودن ورزش مرکز استان گفت: سال‌های گذشته هم ضربه‌های شدیدی از بخش سیاسیون در فوتبال خورده‌ایم، حضور صنعت ساری در لیگ یک، یک کار سیاسی بود که حاصلش هم بعد چند سال چیزی جز نابودی نبود، یکی از نمایندگان مجلس تیم را به ساری آورد ولی چه کسی این تیم را حمایت کرد؟ سال قبل این تیم از لیگ دسته سوم سقوط کرد ولی کسی نبود که مسؤولیت این تیم را بر عهده بگیرد تا به کلی منحل شود.

این مسؤول ادامه داد: تیم‌هایی که اینگونه بزرگ شوند خیلی زود هم نابود خواهند شد انتظار داریم اگر دوستان بخش سیاسی قصد قدم برداشتن دارند، قدم‌های بلندمدت بردارند بیایند و طرحی پنج ساله بدهند نه برای انتخابات‌شان حضور کوتاه مدت داشته باشند.

بسطامی در پایان گفت: مربیان ما در این شهر مظلوم واقع شده‌اند که باید فرصتی به آنها داده شود تا با داشتن تیمی در سطح کشور خودشان را نشان دهند، ما در فوتبال شهر ساری باید گذشت‌مان بیشتر باشد و احترام و عزت همدیگر را حفظ کنیم چون ما در شهر ساری مربیان خیلی خوب و بزرگی داریم که با همدلی و هماهنگی بیشتر می‌توانیم موفق ظاهر شویم.