حبیب حسین زادگان : مازندران به لحاظ فقر حرکتی وضعیت مناسبی ندارد !

حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: مازندران به لحاظ فقر حرکتی وضعیت مناسبی ندارد و درصد چاقی در استان زیاد است که تمامی این موارد را می شود با توسعه ورزش همگانی تغییر داد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حبیب حسین زادگان مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران در گفتگو با خبرگزاری فارس مازندران با اشاره به اهمیت شناخت مردم از وظایف این اداره، اظهار داشت : ما سه وظیفه اصلی داریم که این وظایف کلیدی ما در شرح وظایفی است که از وزارت ورزش آماده است.

وی ادامه داد : توسعه ورزش قهرمانی و همگانی ، بحث رسیدگی به ورزش بانوان، بحث امور جوانان بر اساس آخرین شرح وظایف مشخص شده این ها را دنبال می کنیم. هر کدام از این موارد زیرشاخه های بسیار مهمی را دارند که عملکرد ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

حسین زادگان افزود : استان مازندران یکی از استان های برتر ورزش کشور است که پنجاه رشته ورزشی را ما توسط هیات های ورزشی مدیریت می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ورزش همگانی ما موظف هستیم که به سلامت مردم توجه ویژه داشته باشیم،گفت: ورزش قهرمانی خیلی مهم است چون باعث غرور و وحدت و افتخار مردم ایران و مازندران است که سهم مازندران در این حوزه بسیار چشم گیر است. به جرات می توان گفت که یک سوم مدال های بدست آمده در میادین معتبر توسط قهرمانان مازندرانی کسب شده است.

حسین زادگان در خصوص کسب مدال های قهرمانان مازندران در طول این سال ها اظهار داشت : سال ۱۳۹۳ ما ۳۳۴ مدال بدست آوردیم، در سال ۱۳۹۴ ما ۲۹۸ مدال کسب کرده بودیم و در سال ۱۳۹۵ ورزشکاران مازندرانی ۴۲۰ مدال بدست آوردند. خوشبختانه در سال ۱۳۹۶ قهرمانان ما توانستند ۴۹۰ مدال بدست بیاورند که این یک عملکرد فوق العاده ای بود که نشان می دهد جوانان شایسته مازندران در بام قهرمانی ایران ایستاده اند و ما به وجود این عزیزان افتخار می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در خصوص سرانه ورزش استان، گفت : ما در مجموع جزو ۵ استان برتر از نظر زیرساخت هستیم. ما نزدیک به ۴۸۹ اماکن ورزشی را داریم که در خدمت مردم و جوانان است. سهم دستگاه تقریبا ۷ صدم درصد است که چرخ آبادانی ما بعد از انقلاب به ۸ دهم مترمربع به ازاری هر نفر رسیده ایم که این فقط سهم دستگاه ورزش می باشد و همچنین دستگاه هایی که خودشان آمدند و بحث توسعه اماکن ورزشی را بر عهده گرفتند هم به این سرانه اضافه می شوند.

وی ادامه داد: سرانه ورزش در کشور ۶۷/. درصد است که این سهم در استان مازندران الان ۱٫۲ درصد است که بر این اساس ما جزو ۵ استان برتر کشور در این زمینه هستیم.

در خصوص مشارکت بخش خصوصی اظهار داشت : در سال های گذشته توسعه زیرساخت های اماکن ورزشی فقط بر عهده ادارات کل بوده، خوشبختانه با قانونی که مجلس گذاشت، امکان مشارکت بخش خصوصی را در پروژه های نیمه تمام و اساسا اماکنی که می تواند با مشارکت مردم احداث شود را داده است.

حسین زادگان افزود: در خصوص پروژه های نیمه تمام که دولت نمی تواند با بودجه خودش انها را به اتمام برساند حضور بخش خصوصی در این زمینه ها می تواند کار را بر عهده بگیرند و دولت مشوق های لازم از جمله تسهیلات و تسهیل گری کند که خوشبختانه استان مازندران در این زمینه توفیقات خوبی داشته است.

این مسئول در خصوص عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در حوزه جوانان گفت : یکی از وظایف بسیار مهم اداره کل ورزش و جوانان بحث رسیدگی به حوزه های جوانان است. استان ما استان جوانی است که یک سوم از جمعیت ما را جوانان در رنج ۱۵ تا ۲۰ سال تشکیل می دهند که البته امسال تجدید نظری در خصوص سن جوانی شده است که سن جوانان را تا ۳۵ سال در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: دستگاه هایی که عضو ستاد ساماندهی جوانان هستند متکفل رسیدگی امور کلی بحث های جوانان هستند.ما در بخش ساماندهی مسکن، ازدواج و پشتیبانی آنها و بحث های آسیب های اجتماعی مسئولیت داریم .همه دستگاه های اصلی و کلیدی استان موظف هستند که پشتیبانی کنند.بانک ها موظف هستند وام های ازدواج را برای عزیزانی که میخواهند ازدواج کنند در نظر داشته باشند. ما در تلاشیم که سازمان های مردم نهاد و سمن ها متکفل امور باشند تا امور جوانان توسط خودشان اداره شود و دولت پشتیبانی و هدایت موضوعی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود : ما ۱۱۴ سازمان مردم نهاد داریم که در حوزه های فرهنگی و زیست محیطی و در حوزه های ورزشی و سازمان های اینچنین در حال فعالیت هستند. خانه جوانان را هم در مرکز استان افتتاح کرده ایم.هرچقدر کار دست مردم باشد و جوانان خودشان امور را به دست بگیرند ما می توانیم توفیقات بهتری داشته باشیم. لذا باید جوانان حمایت شوند .

حسین زادگان در خصوص حوزه بانوان اظهار کرد : بانوان ما محدودیت های بیشتری دارند و اماکن متناسب با شان آنها را به اندازه کافی نداریم . در این حوزه نیازمندی های زیادی داریم که از دستگاه هایی که می توانند در حوزه بانوان کمک کنند می خواهیم به ورزش بانوان کمک کنند. سالن های تخصصی مخصوص بانوان را نداریم و طبق نیازسنجی هایی که کرده ایم نیاز بانوان ورزش دوست ما زیاد است.

وی ادامه داد: ما از سال مالی ۹۸ به بعد تلاش می کنیم که سالن های تخصصی مربوط به بانوان را توسعه بدهیم به دلیل نیازمندی هایی که این عزیزان دارند چه بانوانی که خانه دار هستند و چه بانوانی که در مشاغل مختلف در امورات اداری هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از اهمیت ورزش همگانی سخت گفت و افزود : ورزش همگانی مهمترین بخش وظایف ماست که همه ی آحاد مردم را پوشش می دهد و تاکیدات مقام معظم رهبری و نگاه تمامی مسئولین این است که در ورزش همگانی برسیم به جایگاهی که سه روز در هفته به ورزش بپردازیم. مازندران به لحاظ فقر حرکتی وضعیت مناسبی ندارد و درصد چاقی در استان زیاد است که تمامی این موارد را می شود با توسعه ورزش همگانی تغییر داد .

وی در پایان خاطرنشان کرد : وقتی خانواده ها به ورزش همگانی ورود پیدا کنند، سلامت مردم تضمین پیدا خواهد کرد. لذا همه سیاست گذاران باید به این مطلب برسند که ما بایستی ورزش عمومی خودمان را تقویت کنیم و استان ما که جزو استان های برتر در حوزه قهرمانی است در ورزش همگانی هم به این جایگاه برسد. / خبرگزاری فارس مازندران