از مهمان‌نوازی عجیب ذوبی‌ها تا تشویق‌های بی‌امان هواداران نساجی

هواداران نساجی مازندران تیم محبوب خود را در اصفهان تنها نگذاشتند، آنها از دقیقه یک تا ۹۰ یکصدا و ایستاده با تشویق‌های بی‌امان خود به بازیکنان نساجی روحیه می‌دادند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزشدیدار دو تیم ذوب‎آهن و نساجی از سری رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر سه‌شنبه‌شب بدون گل در ورزشگاه فولادشهر با تساوی پایان یافت؛ در ادامه مروری بر حاشیه‌ها و صحبت‌های مربیان و بازیکنان دو تیم داریم.

* ظاهراً باشگاه ذوب آهن اعلام کرده بود که به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر دیدار این تیم مقابل نساجی مازندران رایگان است اما این مسئله فقط برای هواداران ذوب‌آهن صدق می‌کرد و از هرکدام از تماشاگران نساجی نفری ۱۰ هزار تومان پول بلیت دریافت شد که این مهمان‌نوازی در نوع خود عجیب بود!

* حامد لک و گولسیانی از تیم نساجی به سمت نیمکت ذوب‌آهن آمدند و احمد عبدالله‌زاده نیز علیرضا منصوریان را در آغوش گرفت.

* مسعود ابراهیم‌زاده و میلاد فخرالدینی نیز از ذوب‌آهن به سمت نیمکت نساجی رفتند و رخصت گرفتند.
* با توجه به ساعت برگزاری بازی و برودت هوا، استقبال ضعیفی از این بازی صورت گرفت و کمتر از هزار نفر بازی را از نزدیک تماشا کردند.

* بیش از ۲۰۰ هوادار نساجی این بازی را نزدیک تماشا کردند و تیم محبوب خود را در اصفهان تنها نگذاشتند، آنها از دقیقه یک تا ۹۰ یکصدا و ایستاده با تشویق‌های بی‌امان خود به بازیکنان نساجی روحیه می‌دادند.

* با توجه به برنامه جدید کمیته داوران، این مسابقه با ۶ داور قضاوت می‌کنند؛ داور: محمدرضا اکبریان ـ کمک داوران: محمدرضا مدیرروستا و محسن سلطانی ـ داور چهارم: محمدعلی پورمتقی ـ داوران پشت دروازه: کمیل غلامی و حسین زمانی

* در نیمه دوم تمامی عکاسان خبری به خیال اینکه ذوب‌آهن به گل خواهد رسید، پیشت دروازه نساجی مستقر بودند.

* علیرضا منصوریان در پایان نیمه اول به سمت داور رفت و با او صحبت کرد.

* باشروع نیمه دوم تعداد هواداران ذوب‌آهن کمتر شد و اندک هواداران موجود هم برای مقابله با سرمای ورزشگاه و بازی به یکدیگر چسبیده‌ بودند.

* ذوب آهن با این تساوی ۱۱ هفته است که رنگ برد را ندیده و با ۱۴ امتیاز در رده چهاردهم جدول است، نساجی مازندران هم با این مساوی ۱۷ امتیازی شد و همچنان در رده دهم جدول رده‌بندی جای دارد.

* منصوریان که در پایان نیمه اول هم به عملکرد داوری معترض بود، در دقایق پایانی بازی هم بارها به داور مسابقه اعتراض کرد.

* در دقایق پایانی بازی حمیدرضا دیوسالار مصدوم شد که در همین لحظات ذوب‌آهن نیز حملاتی روی دروازه نساجی ترتیب داد ولی به گل تبدیل نشد؛ پس از مصدومیت این بازیکن نساجی برای دقایقی ۱۰ نفره بازی را دنبال کرد.

* محمدرضا خلعتبری نیز به علت مصدومیت پیش از پایان مسابقه تعویض شد و به رختکن رفت.

* منصوریان بعد از پایان بازی مجید جلالی سرمربی نساجی را در آغوش گرفت!

* کارت‌های زرد: حامد لک، مجتبی ممشلی و آرفنگ دافه (نساجی) قاسم حدادی‌فر و رضا حبیب‌زاده (ذوب‌آهن)

* جلالی: ذوب آهن را کنترل کردیم/به مسئولان نساجی توصیه کردم نکونام بماند

مجید جلالی سرمربی نساجی مازندران در کنفرانس خبری بعد از بازی:

ـ بازیکنان ما واقعاً خوب بودند، فقط نیاز دارند باورشان را تقویت کنند، به‌خصوص در خط حمله اگر این اتفاق رخ بدهد روزهای خوبی خواهیم داشت، از همه آنها تشکر می‌کنم که تلاش‌گرانه بازی کردند، آن هم مقابل ذوب آهنی که یکی از بازی‌های خوبش را انجام داد ولی ما آنها را کنترل کردیم.

ـ در اولین سال حضور این تیم در لیگ برتر هستیم، تلاش می‌کنیم در لیگ برتر بمانیم و جایگاه خوبی هم در جدول داشته باشیم.

ـ جلالی در مورد نحوه جدایی نکونام از تیم و اینکه ممکن است محبوبیت نکونام باعث دردسر برای او شود، گفت: من خودم خیلی دوست ندارم تیم عوض کنم، همیشه سعی کردم در تیم‌هایم ماندگار شوم زیرا با ماندن می‌توان خدمات بیشتری به تیم داد، من به دلیل موضوع هایی که پیش آمد از پیکان جدا شدم، یک ماه و نیم قبل نساجی با من صحبت کرد ولی بعد صحبتی نشد ولی بار دوم من به آنها توصیه کردم نکونام را حفظ کنند ولی عالم مربیگری همین است، شاید نمی‌دانی بعدش چه اتفاقی رخ می‌دهد.

ـ آن چیزی که من امروز از بازیکنان دیدم ضمن اینکه دو بازی تدارکاتی در ۱۰ روز گذشته انجام دادیم، بازیکنان ما امیدوارکننده ظاهر شدند، هواداران خوبی هم داریم و امروز هم از قائم‌شهر هوادار به اصفهان آمده بود و در خانه از ظرفیت هواداران استفاده خواهیم کرد و بازی‌های قوی‌تری ارائه خواهیم کرد.
جلالی در مورد  تعطیلی لیگ برتر به مدت ۵۱ روز گفت: کیفیت تیم ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا هفته دوم وسوم هم تیم ها نیاز به زمان دارند تا کیفیت اصلی خود را به دست بیاورند.

* منصوریان: بیشتر انرژی ما صرف حرف زدن با داور می‌شود

علیرضا منصوریان سرمربی ذوب‌آهن اصفهان در کنفرانس خبری بعد از بازی:

ـ پیش بینی ما درست از آب درآمد و مثل نفت مسجد سلیمان تیم‌های مهمان دفاعی و منسجم بازی می‌کنند و به همین دلیل باید زود به گل برسیم و گرنه اعتماد به نفس بازیکنان ما کم می‌شود، در لیگ ما توپ زیاد متوقف می‌شود و زمان مفید بازی کم است، در آسیا ۵۱ دقیقه توپ در گردش است اما در لیگ ایران زیر ۴۸ دقیقه است و بیشتر انرژی ما صرف حرف زدن با داور می‌شود که می‌گوییم وقت را بگیریم؛ جدا از اوت دستی و کرنر و شوت کردن دروازه‌بان‌ها.

ـ در کل به تیم خودم خسته نباشید می‌گویم، تیم‌های زیادی داشتم که چنین فضای روحی و روانی داشتند و باید از آن گذر کنیم، هفته آینده هم بازی آسیایی ما شروع می‌شود و با یک حریف قطری باید بازی کنیم، هفته آینده هفته مهمی برای ماست.

ـ من اعتقاد دارم که در نیم‌فصل خرید خوبی نمی‌توانیم داشته باشیم و هیچ تیمی راضی نمی‌شود که بازیکن خوبش را از دست بدهد و اگر تیمی چنین رفتاری کند، می‌خواهد یک ستاره از تیم ما جدا کند؛ خلعتبری را هم در بهترین زمان و خوش‌شانس‌‎ترین موقع جذب کردیم که آن هم به خاطر مدیرعامل باشگاه‌مان بود و اینکه خلعتبری در تیم ما رشد کرده بود، خلعتبری ۶-۷ روز است که به جمع ما اضافه شده و عملکرد خوبی هم داشت، هرناندز را هم از دست دادیم و بازیکنان خارجی که جذب کرده‌ایم می‌توانند به ما کمک کنند، در نیم فصل نمی‌توان شاکله تیم را عوض کنیم.

ـ در این دو ماه خیلی تلاش کردیم که به هارمونی برسیم و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم و امروز هم جریان بازی را ما به حرکت در می‌آوردیم، در این وضعیت باید از تک‌موقعیت‌های گل‌مان استفاده کنیم.

ـ در دقیقه ۳۹ یک پنالتی برای تیم ما رخ داد، توپ به دست بازیکن نساجی در محوطه جریمه خورد و مسیر آن تغییر کرد، این صحنه پنالتی بود، داور پشت دروازه نزدیک صحنه بود، نمی‌دانم چرا این پنالتی را نگرفت، جریان بازی اینگونه بود که یک اتفاق می‌توانست مسیر بازی ما را عوض کند.

ـ من از دو خریدمان بسیار راضی هستم، زمانی ممکن است بستر تاکتیکی و شکل تاکتیکی خوبی نداشته باشیم، آن موقع باید نگران شویم اما روش تاکتیکی ما خوب است، مالکیت توپ را داریم که باید با گل همراه شود، خط آتش ما باید گلزنی کند و جریان تیم را عوض کند.

ـ ‌دو روز جلسه هم‌اندیشی در فدراسیون فوتبال داشتیم، قرار شد که از داوری حمایت کنیم، صبوری به خرج بدهیم، در نیم‌فصل اول تیم ما خیلی از داوری آسیب دید، امروز هم اکبریان تمام تلاشش را کرد تا برای ما خوب سوت بزند، دو روز پیش به فغانی خیلی حمله شد اما من می‌گویم او یک داور بسیار خوب است، فردی که سوت دستش است می‌تواند مثل انسان جایزالخطا باشد البته این جایزالخطا بودن بیشتر به سمت ما بوده است، من هم به برخی صحنه‌ها در داوری امروز معترض بودم، جلالی هم شاید به برخی از تصمیمات دیگر معترض باشد اما ما فغانی را داریم که یک داور در سطح جهانی است پس می‌توانیم داوران دیگر در این سطح داشته باشیم و داوران دیگر هم باید تلاش کنند.

ـ نمی‌توانیم مسئله وقت‌کشی را تغییر بدهیم، این اتفاق بخشی از فوتبال است و بخشی از آن از سوی نیمکت و بخشی از سوی بازیکنان است و بدعتی است که در فوتبال آسیا از سوی سوریه و اردن و کشورهای حوزه خلیج فارس گذاشته شده است، کم‌کم باید به فدراسیون فوتبال قطر تبریک بگوییم که این موضوع را کنار گذاشته است، از سال ۱۹۹۸ این بدعت رخ داد و سپس به بحرین رفت، وقت‌کشی از زیبایی فوتبال کم می‌کند، در آخرین بازی نیم‌فصل هم ما این مشکل را داشتیم، داور هم نمی‌تواند کاری بکند، وقتی سلامتی بازیکن در خطر است سوت می‌زند، فکر می‌کنم بالای ۹ بار چنین اتفاقی افتاد، در لیگ آسیا هم با این مشکل بیشتر برخورد می‌کنم در لیگ چین هم این بدعت وجود دارد؛ قبلاً در بحرین  و قطر اینچنین وضعی بود اکنون باید به فوتبال خودمان بخندیم، من به جلالی خرده نمی‌گیرم او تازه به نساجی آمده، ممکن است این بخشی از تاکتیک سرمربی قبلی باشد.

ـ بعد از جلسه هم‌اندیشی مربیان با داوران قرار شد که بازیکنان نه با داور صحبت کنند و نه او را لمس کنند که امروز یکی دو بازیکن ما چنین اشتباهی انجام دادند و به آنها اشاره کردیم که این کار را نکنند، چنین رفتارهایی سرآمدش بازی با ژاپن می‌شود که ۵ بازیکن ما به سمت داور حمله می‌کنند و توپ را رها می‌کنند و گل می‌شود، وقتی در تیم ملی چنین رفتاری رخ می‌دهد یک پایه و اساسی دارد که این پایه و اساس از لیگ ما شروع می‌شود و باید آن را کنترل کنیم تا در تیم ملی هم چنین رفتارهایی آموخته شود.

ـ هنوز متوجه نشده‌ایم که داور حرف اول و آخر را می‌زند شاید خود ما هم ایرادهایی داشته باشیم، من با آذری مدیرعامل باشگاه صحبت کرده‌ام قرار شد یکی از داوران با تجربه اصفهان که به دانش روز داوری آشناست به‌عنوان مشاور در کنار ما باشد، این مسائل را باید از باشگاه شروع کنیم تا در تیم ملی سورپرایز نشویم.

ـ از هواداران تشکر می‌کنم که در این سرما تیم را حمایت کردند به آنها قول می‌دهم ذوب‌آهن در آینده بازی‌های بهتر و خوبی را به نمایش بگذارد.

* حدادی‌فر: نساجی تیم فیزیکی و قدرتی بود

قاسم حدادی‌فر کاپیتان ذوب‌آهن اصفهان:

ـ بازی سختی بود، نساجی تیم پرقدرت و فیزیکی بود، شانس‌هایی هم برای گلزنی داشتیم، خیلی تلاش کردیم و در تعطیلات کار کردیم تا در اولین بازی ۳ امتیاز مسابقه را بگیریم و خودمان را در جدول بالا بکشیم اما نشد، امیدوارم در بازی‌های بعدی نتیجه بگیریم.

ـ در مورد داوری هیچ وقت صحبت نکرده‌ام، الان برای ما مهم خلعتبری است که مصدوم شده و امیدوارم مصدومیتش جدی نباشد و بتواند به تیم کمک کند.

* فخرالدینی:‌ داور خوب قضاوت کرد!

میلاد فخرالدینی بازیکن ذوب‌آهن اصفهان:

ـ بازی خوبی بود، قابل پیش‌بینی بود که چنین شرایطی پیش بیاید، نساجی دفاع می‌کرد و به ضدحملات چشم داشتند اما متأسفانه از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم اما فکر می‌کنم با وجود تعطیلات دوماهه، بازی بدی انجام ندادیم.

ـ داوری خوب بود، فکر می‌کنم اکبریان قضاوت خوبی انجام داد.

ـ ‌در نیم‌فصل اول بدشانسی‌هایی آوردیم که آنها به تیم ما خیلی لطمه می‌زند اما در نیم‌فصل دوم با حضور در آسیا و لیگ برتر امیدوارم نتایج بهتری بگیریم تا تیم ما برگردد.

* سینک:‌ نساجی در نیم‌ فصل دوم دیر بدنسازی را آغاز کرد

امید سینک بازیکن نساجی مازندران:

ـ بازی خوبی بود، بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند، در تعطیلات نیم‌فصل به خاطر مشکلاتی که باشگاه داشت دیر بدنسازی کردیم اما خدا را شکر با تفکرات آقای جلالی بازیکنان هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ بدنی آماده شدند، منصوریان هم تیم خوبی جمع کرده، ذوب‌آهن تیم خوبی است؛ امیدوارم هر دو تیم در آخر فصل جایگاه خوبی داشته باشند.

ـ داور خوب قضاوت کرد و مشکلی نداشت فقط در یکی دو صحنه می‌توانست خطا بگیرد، مدافع چپ ما پشت لبش بخیه خورده است، یکی دو اوت هم اشتباه شد اما داور خوب قضاوت کرد و مشکلی نداشت.

ـ جلالی مربی خوبی است، فوق‌العاده آدم باشخصیتی است، ان‌شاءالله این تیم و هواداران نساجی بتوانند از تفکرات جلالی استفاده کنند.

)،