میزبانی آملی‌ها از مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج کشور

جشنواره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج کشور همراه با معرفی پهلوان سال بسیج کشور به مدت دو روز به میزبانی شهرستان آمل در حال برگزاری است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،جشنواره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج کشور همراه با معرفی سرپهلوان سال بسیج کشور هم‌اکنون به مدت دو روز به میزبانی شهرستان آمل در حال برگزاری است تا برترین‌های ورزش زورخانه‌ای پس از رقابت با رقیبان مشخص شوند.

این دوره از مسابقات کشوری در سالن ورزشی زورخانه شهید سید علی جبرئیل نیاکی با حضور برترین‌ها، پیشکسوتان و مسؤولان ارشد ورزش‌های باستانی، زورخانه‌ای و پهلوانی دنبال می‌شود.

جشنواره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای بسیج کشور به مناسبت جشن بالندگی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با شعار امید به آینده، افتخار به گذشته در سالروز حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ و نابودی کمونیست‌ها بوده و در دو رشته هنرهای فردی و کشتی پهلوانی پیگیری می‌شود.

حدود ۱۲ تیم باستانی و پهلوانی بسیج کشور از ۱۲ استان در این رویداد مهم ورزشی حضور دارند و رقابت‌ها در رشته هنرهای فردی در بخش‌های چرخ، سنگ، کباده، دومیل بازی، چرخ تیز، چرخ چمنی و سه و چهار میل بازی برای رده سنی جوانان به داخل گود می‌روند.

کشتی پهلوانی در رده سنی بیش از ۲۰ سال و اوزان ۹۰ تا ۱۲۵ کیلوگرم برای ترویج ورزش ملی پهلوانی برگزار خواهد شد.