پرونده ناکامی سونامی با شکست در مسابقات آزاد کشوری تکمیل شد!/ آتشفشان خاموش

شکست و حذف فرزان عاشورزاده یا همان سونامی سابق در مسابقات آزاد کشوری سرمربی تیم ملی را در دو راهی بسیار سختی قرارداده است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسابقات تکواندو آزاد کشور در حالی از روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه در خانه تکواندو آغاز شده است که این رقابت‌ها امروز (شنبه) با مشخص شدن نفرات برتر اوزان اول و هفتم به پایان خواهد رسید. طبق تصمیم فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو قرار بود در پایان این مسابقات، نفرات برتر اوزان هشت گانه به اضافه بازیکنی که از لحاظ فنی نظر کادرفنی تیم ملی را جلب کرده‌ا‌ند به اردوی تیم ملی دعوت شوند، اما اتفاقاتی در طول این چند  روز رخ داده که معادلات پیش روی سرمربی تیم ملی را یک مقدار پیچیده تر کرده است. مهمترین اتفاقی که طی چند روز گذشته در مسابقات رخ داده، حذف فرزان عاشورزاده از گردونه مسابقات آن هم در یک هشتم نهایی بود و عدم حضور ابوالفضل یعقوبی در این مسابقات یکی دیگر از اتفاقات عجیب این دوره از مسابقات بود. قطعا طبق قانون و براساس شایسته سالاری نفراتی اجازه حضور در اردوی تیم ملی را باید داشته باشند که در این رقابت‌ها موفق به کسب قهرمانی شده باشند در غیر این صورت، حضور این دو نفر در اردوی تیم ملی به دور از منطق است.

به هر حال بازیکنی که در این مسابقات به میدان نرفته به هیچ عنوان شانسی برای حضور در اردوی تیم ملی نباید داشته باشد چرا که مسابقات آزاد کشوری مسیر ورود به تیم ملی است. ابوالفضل یعقوبی نیز گویا در خصوص دلایل غیبت خود تماسی با کادرفنی نگرفته و هیچ دلیل منطقی برای توجیه غیبت خود نداشته است.

ضمن اینکه تکواندوکارانی مثل آرمین هادی پور، میرهاشم حسینی و سجاد مردانی با توجه به مدال هایی که در ۲ مرحله پایانی مسابقات گرند پری کسب کرده‌اند به اردوی تیم ملی مستقیم دعوت خواهند شد. البته علی اشکوریان و محمد علی خسروی به خاطر کسب مدال طلا در المپیک نوجوانان نیز جزء تکواندوکارانی هستند که مستقیم به اردو دعوت خواهند شد.

موضوع دیگر اینکه فرزان عاشورزاده یا همان سونامی سابق که در هر رویدادی که پیش از المپیک ریو حضور پیدا می‌کرد و به مدال می‌رسید، این روزها از شرایط آرمانی خود به دور است و حتی در مسابقات روز گذشته نیز با شکست مقابل حریف خود از گردونه مسابقات کنار رفت. حالا با توجه به اینکه شرایط در خصوص فرزان عاشورزاده پیچیده تر شده، باید در این خصوص کادر فنی تا به جمع‌بندی نهایی برسد. هر چند که کادرفنی تیم ملی معتقد است که فرزان در این مسابقات در وزن تخصصی خود بازی نکرد و در وزن سوم به میدان رفت، اما نباید فراموش کند که عاشورزاده واقعا از شرایط خوبی برخوردار نیست و از لحاظ فنی در مسابقات اخیر نشان داده که از آن فرزان  گذشته فاصله گرفته، روز گذشته نیز عاشورزاده با شکست در یک هشتم نهایی نشان داد که از آن روزهای اوج خود بسیار فاصله دارد و دیگر آن سونامی سابق نیست و به یک آتشفشان خاموش تبدیل شده است.

فریبرز عسکری باید در مورد عاشورزاده تصمیم بسیار جدی بگیرید، چرا که اگر فرزان عاشورزاده در مراحل بالاتر شکست می‌خورد قطعا دست سرمربی تیم ملی برای دعوت او به اردوها باز تر می‌شد، اما با نتایجی که سایت فدراسیون تکواندو اعلام کرده نشان می‌دهد که فرزان مغلوب حریفی شد که او نیز در دور بعد مقابل تکواندو کار دیگری شکست خورده و اتفاقا این تکواندوکار نیز در ۲ دور بعدی مقابل دیگر تکواندوکاری شکست خورده است. نتایج رقم خورده در وزن سوم برای تکواندوکاران حاضر در این وزن مخصوصا فرزان عاشورزاده تمام معادلات را پیچیده تر کرده و قطعا کار برای سرمربی تیم ملی در چنین شرایط حساسی بسیار سخت خواهد بود. حال باید منتظر باشیم ببینیم که سرمربی تیم ملی چه تصمیمی را خواهد گرفت و آیا به عاشورزاده که این روزها حال و روز خوبی ندارد اعتماد خواهد کرد یا خیر!