رئیس اداره ورزش: استادیوم هفت تیر به نیم‌فصل دوم می رسد/بازسازی کامل شاید ۶ ماه دیگر!

بابلی‌ها که به جرأت این سال‌ها بهترین پایه‌ساز قهرمانان ورزشی بوده‌اند و مدال‌آوران خوبی را تربیت کرده‌اند، حق دارند این‌گونه از نداشتن استادیوم در شهر ورزشی‌شان گلایه کنند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،با گذشت حدود ۳۰۰ روز از ساخت فاز اول پروژه استادیوم هفت‌تیر بابل، هنوز باشگاه‌های این شهر، به‌ویژه خونه به خونه، مجبور به برگزاری بازی در شهرهای اطراف هستند.

حتی ساخت دو رختکن برای برگزاری بازی انجام نشد و متأسفانه هیچ حمایتی برای ساخت ورزشگاه نشده است، در صورتی پروژه‌های مشابه در شهرهای همسایه کمتر از ۶۰ روز اجرایی شد هرچند آن پروژه‌ها نیز هنوز تکمیل نشده است.

شهرستان بابل با حدود ۶۰۰ هزار جمعیت و یک شهر کاملاً ورزشی و سیاسی حتی یک ورزشگاه برای برگزاری مسابقات فوتبال ندارد! این متن، سوژه‌ای بود که طبیعتاً یکی از شهروندان بابلی در اعتراض به نداشتن استادیوم در شهرش در خبرگزاری فارس «فارس من» به ثبت رساند و ما را برای جست‌وجو در این زمینه و پیگیری این موضوع، به حرکت وا داشت.

بابلی‌ها که به جرأت این سال‌ها بهترین پایه‌ساز قهرمانان ورزشی بوده‌اند و مدال‌آوران و باشگاه‌های خوبی را تربیت کرده‌اند، حق دارند این‌گونه از نداشتن استادیوم در شهرشان گلایه کنند.

بعد از اینکه سال گذشته تیم خونه به خونه بابل از صعود به لیگ برتر باز ماند و رقیب سنتی و همسایه‌اش به جای‌شان به لیگ برتر صعود کرد، انگار آبِ سردی بر پیکره فوتبال این شهر ریخته شد و همگان فوتبال را برای این شهر تمام‌شده دیدند.

از قهرها و پیگیری شکایت‌های بی‌نتیجه مالکان خونه به خونه گرفته تا تخریب استادیوم هفت تیر، همه و همه نشان از پایان فوتبالِ پُرهیجان در شهر بابل داشت اما پادرمیانی‌های مسؤولان ورزشی و سیاسی استان سبب شد تا بابلی‌ها به لیگ برگردند، اما آنها زمانی به بازگشت چراغ سبز نشان دادند که دیگر استادیومی برای مسابقات نداشتند.

* ۱۶ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی

بازسازی و طرح توسعه این ورزشگاه با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی سپاه استان مازندران در حال انجام است و این‌طور که از روند بازسازی پیداست، این استادیوم حداکثر تا ۵ ماه آینده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

سکوی تماشاچیان با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ الی ۲ هزار نفر بخش دیگری از طرح توسعه است که در ضلع غربی ورزشگاه هفت تیر در حال اجراست و در مجموع ورزشگاه هفت تیر با این افزایش می‌تواند میزبان بیش از ۶ هزار تماشاگر باشد.

طبق شنیده‌ها، برای این طرح عمرانی ۱۶ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، این طرح بازسازی در فاز اول قرار دارد که به گفته مسؤولان امر، در فازهای بعدی افزایش سکوی تماشاگران تا ۱۰ هزار نفر هم در برنامه کاری وجود دارد.

* وعده‌هایی که هنوز عملی نشد!

در بازدیدی که خردادماه ۹۷، وزیر ورزش در ابتدای مراحل بازسازی از استادیوم هفت تیر بابل داشت، فرماندار این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، هفت تیر را تنها ورزشگاه استاندارد فوتبال این شهرستان نام برد که پاسخگوی نیازها و استعدادهای شهرستان بابل نیست و بیان کرد: تیم‌های فوتبال حرفه‌ای و بازیکنان بااستعداد زیادی در این شهر حضور دارند اما ورزشگاه مناسبی در این شهر موجود نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در آن بازدید با اشاره به اینکه راهکارهایی برای استفاده مناسب از این ورزشگاه وجود دارد، گفت: بخش خصوصی آمادگی دارد در این مجموعه سرمایه‌گذاری کند ولی قرار داشتن این استادیوم در مرکز شهر و بحث ترافیک از جمله مسائلی است که این روند را متوقف کرده است.

اما مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در آن بازدید گفت: پیشنهاد داده بودیم که این ورزشگاه فروخته شود و در زمینی دیگر که در اختیار اداره‌کل ورزش در بابل است استادیومی جدید ساخته شود.

حبیب حسین‌زادگان بیان کرد: افزایش ظرفیت و صندلی‌های ورزشگاه و نیز ساخت وی آی پی مطابق با استانداردهای فدراسیون در ورزشگاه هفت تیر بابل باید تمهید شود.

اما سلطانی‌فر وزیر ورزش صحبت‌های مدیرکل ورزش و جوانان مازندران را رد کرد و با اشاره به اینکه فروش روند ورزشگاه‌دار شدن بابل را طولانی می‌کند، گفت: در شرایط فعلی ورزشگاه بابل بازسازی و توسعه یابد.

این‌ها حرف‌هایی بود که در حد همان حرف باقی ماند و استادیوم هفت تیر بابل بعد از گذشت حدود ۶ ماه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، شهرستان بابل در طول این سال‌ها قهرمانان زیادی را به خود دیده و به‌نوعی معدن پرورش استعدادهاست.

شهری که به جرأت یکی از بهترین شهرهای پایه‌ساز فوتبالی نیز است و درخشش و ظهور ستاره‌های بابلی در طول این سال‌ها می‌تواند تأییدی بر حرف‌های ما باشد اما این شهر نه‌تنها صاحب استادیوم نشد، بلکه تنها استادیوم شهر را نیز از شهروندان بابل گرفتند تا فوتبال دوستان بابلی برای تماشای فوتبال تیم محبوب‌شان به شهر همسایه سفر کنند، سفری که شاید عواقب و خطرات بدی را برای مردم و فرزندان این شهر به‌جای بگذارد.

* بازی‌های نیم‌فصل دوم خونه به خونه در هفت تیر برگزار می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آخرین وضعیت استادیوم شهدای هفت تیر بابل اظهار کرد: بازسازی و طرح توسعه این ورزشگاه با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال توسط بسیج سازندگی سپاه مازندران در حال انجام است و ریزه‌کاری‌های ممکن انجام شده و بخش پایینی استادیوم تا قبل از آغاز نیم‌فصل دوم لیگ دسته یک فوتبال کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

حبیب‌الله امیرنیا با اشاره به اینکه فاز نخست دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد، افزود: احداث جایگاه ویژه، اتاق رختکن بازیکنان، سالن کنفرانس خبری، اتاق داوران و سرویس بهداشتی از جمله طرح توسعه این ورزشگاه است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: سکوی تماشاچیان با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ الی ۲ هزار نفر در حال اجراست و بتن‌ریزی‌ها انجام شده و جایگاه VIP نیز در حال انجام است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا این استادیوم تا آغاز نیم دوم رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور آماده شود تا خونه به خونه و همچنین سایر نمایندگان این شهرستان بتوانند بازی‌های رسمی خودشان را در این استادیوم برگزار کنند.

این مسؤول در پایان در پاسخ به این سؤال که زمان دقیق پایان این پروژه چه تاریخی است، گفت: برای اینکه پروژه بازسازی این استادیوم تکمیل شود تقریباً ۶ ماه دیگر زمان نیاز است اما قسمت پایینی که همان اتاق‌های مورد نیاز است، طبق دستور و تأیید فدراسیون انجام شده و دهه فجر افتتاح خواهد شد و تیم‌های بابلی مشکلی برای بازی در استادیوم نخواهند داشت.

به گزارش فارس، شهرستان بابل با داشتن ورزشکاران و قهرمانان، تیم‌ها و باشگاه‌های موفق، یکی از شهرهای تأثیرگذار در ورزش مازندران است که قطعاً داشتن امکانات بیشتر و بهتر می‌تواند به روند موفق ورزش این شهر تداوم بهتر ببخشد، امیدواریم مسؤولان ورزشی و سیاسی این شهرستان نگاه ویژه‌تری به ورزش این شهر کنند.

این سوژه در سامانه فارس من با عنوان پیگیری ساخت ورزشگاه هفت تیر بابل ثبت شد که خبرنگار ورزشی فارس در مازندران آن را پیگیری کرده است.