از برنز پُر بغض حسن یزدانی تا بازماندن عزت الله اکبری از فینال !/ گلیج آخرین تیر مازنی‌ها

در وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ـ مجارستان مجتبی گلیج در دور اول با اصلان بک آلبوروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی‌گیران یانگ از چین و کیم از کروه پیکار خواهد کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسابقات رده‌بندی و فینال چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و حسن یزدانی در دیدار رده ‌بندی صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه ۱۱ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده‌ها رفت.

یزدانی در این گروه ابتدا حاجی رجب اف از بلاروس را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار در مصاف با داورن کوراگلیف از کشور روسیه با نتیجه ۱۱ بر ۵ به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

*رده بندی انفرادی چهار وزن نخست به شرح زیر است:
۶۱ کیلوگرم: ۱- خولیس بونه رودریگوئز (کوبا) ۲- گادجی مراد رشیداف (روسیه) ۳- جوزف کولون (آمریکا) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان) ۵- محمدباقر یخکشی
۷۴ کیلوگرم: ۱- زائوربک سیداکوف ۲- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) ۳- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و جردن باروز (آمریکا) … ۱۳- مصطفی حسین خانی (ایران)
۸۶ کیلوگرم: ۱- داوید تایلور (آمریکا) ۲- فاتح اردین (ترکیه) ۳- تیموراز فریف (اسپانیا) و حسن یزدانی (ایران)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۲- ژی وی دنگ (چین) ۳- پرویز هادی (ایران) و نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا)

رقابت‌های چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان در آغاز شد که در پایان دیدارهای مقدماتی عزت‌الله اکبری راهی دیدار رده‌بندی شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور اول مقابل باخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی از مغولستان با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید وی در دور دوم مقابل ولادیسلاو آندریف دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس با نتیجه ۵ بر ۵ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف ژاپنی، اطری از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این وزن زائور اوگویف از روسیه و نورسلیم سانایف از قزاقستان فینالیست شدند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم عزت‌الله اکبری در دور اول جانی‌بور دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا از فرانسه را با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب کرد وی در دور دوم  مقابل سوسوکه تاکاتانی دارنده مدال نقره جهان از ژاپن با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

اکبری در این مرحله مقابل گریگور گریگوریان از ارمنستان با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

وی در این دیدار مقابل جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از آذربایجان با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. در این وزن حسن اف از آذربایجان و کایل داک از آمریکا فینالیست شدند.

* مجتبی گلیج آخرین کشتی‌گیر مازندرانی

مراسم قرعه‌کشی اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با اصلان بک آلبوروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان کشتی می‌گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی‌گیران یانگ از چین و کیم از کروه پیکار خواهد کرد.

در این وزن ۲۵ نفر حضور دارند،در گروه گلیج عبدالرشید سعداله یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه، الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز اروپا و نفر پنجم المپیک از گرجستان حضور دارند که گلیج در صورت غلبه بر حریفان آذربایجانی و گرجستانی تا مرحله نیمه‌نهایی با سعداله یف روبرو نخواهد شد.

رقابت‌های اوزان فوق از ساعت ۱۲ ظهر امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود.