سلطان تویه : مدال ما برایشان بی ارزش بود/حتی یک پیامک تبریک ندادند !

پس از نائب قهرمانی مسعود سلطان تویه در مسابقات وزنه برداری پیشکسوتان آسیا وی گفتگویی با خبرنگاران داشت و از کم توجهی های مسئولان انتقاد کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، مسعود سلطان تویه درابتدا خود را معرفی کرد و گفت : متولد شهرستان ساری هستم و از ۱۶ سالگی ورزش وزنه برداری را شروع کردم عناوین متعددی تاکنون در مسابقات قهرمانی کشور ، لیگ ، باشگاه ها ، دانشجویان کشور های اسلامی کسب کرده ام و در عرصه مربیگری هم فعالیت دارم بعضی از شاگردانم مانند آقای محمد صالحی محمد رضا براری که چندین سال قهرمان آسیا هستند. به مسابقات جهانی و المپیک رفتند و افتخارات متعددی کسب کردند و من مربیگری این قهرمانان را بر عهده داشتم.
وی در خصوص چگونگی روی آوردن به وزنه برداری در رده پیشکسوتان گفت: تا سال ۹۶ که مشغول آماده سازی آقای براری برای تیم ملی بودیم این انگیزه و وسوسه در من ایجاد شد که خودم هم فعالیتی داشته باشم و خودم را برای مسابقات پیشکسوتان آسیایی و جهانی آماده کنم . از آقای محمد صالحی خواهش کردم تا در روند آماده سازی ام کمک کند و توانستم با کمک آقای صالحی و همچنین براری خودم را آماده رکورد های ورودی مسابقات پیشکوستان کنم و در قالب تیم ملی پیشکسوتان به مسابقات آسیایی اعزام شوم.
سلطان تویه در خصوص مسابقات آسیایی پیشکسوتان و‌کسب مدال گفت: مسابقات به میزبانی کشور مالزی برگزار شد ۱۲ نفر در وزن ۹۴ کیلو گرم شرکت داشتند و بنده موفق شدم مدال نقره این مسابقات را کسب کنم . و خیلی خوشحالم که بعد از سالیان سال توانستم یک تجدید خاطره برای همشریان خودم داشته باشم . چون همه همشهریان و بچه محل ها به من لطف دارند . حتی بعضی از مسئولین که قبلا افتخار آفرینی میکردم به من لطف داشتند.
وی با انتقاداز مسئولین ورزش شهرو استان گفت:علیرغم اینکه همه مسئولین خبر داشتند،چون مسابقات، مسابقات بین المللی بود و در سطح آسیا برگزار می شد و از اعزام ما مطلع بودند ،از نتایج ما مطلع بودند ولی متاسفانه زمانی که ما برگشتیم من فقط شرمنده مردم ، ورزش دوستان و بچه محل هایم شدم . چون مردم از قائمشهر و ساری به استقبال من آمدند و مرا شرمنده کردند و مورد لطف خودشان قرار دادند ولی هاشا ، هاشا ، هاشا از یک پیام تبریک از یک مسئول محترم این شهر و استان . من نمیدانم یا مدال ما را قابل ندانستند یا دنبال کار دیگری مهم تر از این بودند . واقعا تعجب کردم و برای من یک سوال بود و هنوز هم به جواب قانع کننده ای برای آن نرسیدم و سئوال مردم این بود که مسئولین کجا هستند؟
وی از مدیرکل ورزش مازندران انتقادکرد و‌گفت:آقای مدیر کل ورزش استان مازندران میشه بفرمائید فلسفه وجود شما چیست ؟ شما مدیر ورزش کجا هستید؟ مدیر کدام ورزش هستید ؟ شما فقط به دو قهرمان المپیک توجه میکنید، یعنی مدیر ورزش ۲ ورزشکار قهرمان جهان و المپیک هستید؟ شما در آن روز کجا بودید؟
وی در ادامه افزود :فرض بر آن میگیریم که آن روز تعطیل بوده و دست شما بند بود یا اطلاعی نداشتین اما آقای رئیس ورزش ساری شما مدیر ورزش کجا هستید؟ مدیر کدام ورزش هستید ؟ شما قبل اعزام کسی که افتخار آفرینی کرده و پرچم کشور ایران بالا برده چه اقدامی کردید؟ برای آماده سازی ورزشکار چه اقدامی کردید؟ بعد آن چه اقدامی کردید؟ آقای رئیس هیات وزنه برداری شهرستان ساری شما کجای کار هستی ؟ آیا شما میدانی چند وزنه بردار داری؟ کل وزنه برداری شما خلاصه شده در ۵ نفر در شهر ساری که به غیر از آقای براری بقیه حتی در استان هم مطرح نیستند . شما میبایست حضور داشتید.مردم به احترام پرچمشان ، وطن دوستی خودشان به استقبال من آمدند .
من باز هم به عشق وطن و مردم باز هم میروم و افتخار آفرینی میکنم . منی که میگویم خودم را نمیگویم . من نوعی ( این همه قهرمانان) را میگویم . واقعا وزنه برداری رشته سختی است ، مبارزه با جاذبه زمین و پولاد سرد است .
وی ادامه داد :الان یک هفته از این واقعه ورزشی میگذرد ، چه کار کردید؟ حتی یک پیامک تبریک ندادید! آقایان کار مهم تر این دوستان چه بود ؟ لطفا شفاف سازی کنید . بگویید ما هم بدانیم ، مردم هم بدانند .آقایان چه کاری برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش و مردم انجام دادند ؟ بنده با صراحت لحجه اعلام میکنم آقایان فقط کارشان این است که ۲ قهرمان جهان و المپیک را می چسبند و این ها را ساکت و راضی نگه می دارند تا اینکه زیر سایه و تحت لوای آنها قرار بگیرند . تا یه وقت خدا نکرده برای خودشان و میزشان مشکلی پیش نیاید.

وی در پایان گفت:یک مسئله دیگری که برای من جالب بود این بود که از استان هاو شهر های دیگر مثلا استان سمنان مدیران کل، نمایندگان مجلس،برای بنده بنر،پیام تبریک ،نشریه ،روزنامه، خبر و…کارکردند و تبریک گفتند و جالب شهر من شورای شهر ، نماینده مجلس و…این ها کجا هستند؟ واقعا نمی دانند؟ خبر ندارند؟ بنده سند و مدرک دارم که خبر داشتند. من واقعا از مسئولین گله مندم.