در گردهمایی اصحاب رسانه با مدیرکل ورزش و جوانان استان در خانه جوانان مازندران چه گذشت !؟

صبح امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد خانه جوان مازندران میزبان حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و اصحاب رسانه استان بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در این نشست که عده ای عکاسان ، خبرنگاران حضور داشتند در مورد حوزه جوانان و جنبه حمایتی دستگاه ورزش مازندران گفتگو شد.

گزیده ای از صحبت های مطرح شده در این نشست را در ادامه مشاهده می کنید :

*** حسین زادگان در این نشست ضمن تشکر از اصحاب رسانه از افتتاح ۴۰ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت ، در فجر چهل خبر داد .
*** مدیرکل ورزش استان ابراز رضایت از فعالیت خانه جوان مازندران نوید احداث حدود سه خانه جوان در سطح استان خبر داد و گفت: جوانان باید دیده شوند و هدف دولت و وزارت ورزش حمایت جوانان است.
وی ادامه داد: کارگروهای فراوانی فعال شدند و با ایجاد گروه های تعاونی تسهیلات خوبی را بانک های عامل در اختیار این جوانان قرار می دهند.

از نظر درآمدی مازندران در کل کشور در رده متوسط قرار دارد
مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران بیان داشت: تواهم نامه با صندوق امید داریم با بهره ۴ درصد حوزه جوانان ما آمادگی دارد جوانان رو معرفی به بانک عامل (رسالت و کارآفرین )کند.

وی افزود :وزارت ورزش که باید حمایت کند در بحث ازدواج وام های مناسبی را در اختیار زوج های جوان قرار می دهد.

حسین زادگان با بیان اینکه در بحث استخدام مازندران شرایط خوبی ندارد، گفت : دولت تمرکز خود را بیشتر به سوی مشارکتی برده و با معرفی به بانک ها بنگاههای کارآفرینی راه بندازن و شاغل شود.

این مسئول اظهار داشت: در بحث اوقات فراقت در روستاها می بایست دستگاهای دیگر مثل آموزش و پرورش و ارشاد و دیگر ادارت پای کار آید تا بتوانیم بهتر ارائه خدمات بدهیم.

وی در خصوص مصوبات موجود گفت : ۱۵۷ مصوبه در جوزه جوانان داشتیم که ۶۳ مصوبه تحقق یافته و انجام پذیرفت در مصوبات مانده در حال پیگیری و انجام است.

مدیرکل ورزش و چوانان مازندران ادامه داد: تعاملی با سازمان ملی نخبگان داریم هر چند که مسئولیت برعهده آنانست ولی در تعامل دو دستگاه از جوانان نخبه و همچنین نخبگان ورزشی مورد توجه دستگاه قرار می گیرید و هر ساله از این نخبگان تجلیل می شود هر چند مسئولیت قانونی آن بر عهده بنیاد ملی نخبگان است

روئسای ادارات ما جوان شدند

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از جوانگرایی در ادارات خبر دادو گفت : تا روزهای آینده خبرهای خوشی در جوانگرایی یک یا دو مدیر ادارات شهرستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مظلومیت حوزه جوانان در سایه ورزش رو تایید می کنیم و واقعا با توجه به کمبودهای ورزش و بحث قهرمانی کمتر به حوزه جوانان پرداخته می شود که این مشکل ادارات کل نیست و باید در بحث ملی حل بشود

حسین زادگان با اعلام حمایت از کسنرت ها گفت : در بحث برگزاری کنسرت در بحث فرهنگی و جوانان اتفاقات خوبی افتاده و حمایت می کنیم از برگزاری کنسرت هایی که دارای مجوز رسمی هستند برای اوقات فراقت جوانان باشد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که در بحث اشتغال در حوزه شهری اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: استاندار مازندران به ما ابلاغ کرده تا طرح ها در بحث اشتغال زایی و کار آفرینی به وسیله اهدای وام مورد حمایت قرار گیرند که متاسفانه جوانان پیگیر نیستند و بیشتر در زمینه اشتغال دولتی تمرکز می کنند.

۲۳۰ برنامه در هفته جوان داشتم

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران در این خصوص اظهار داشت : صندوق رسالت بانک عامل وزارت ورزش معرفی شده است.

وی ادامه داد : در اوقات فراغت  با باشگاها و سالن ها و استخرها بایست مبلغ تعیین شده رو از ورزشکاران دریافت کنند.امکانات بیت المال گران در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد قطعا دستگاه ورزش برخورد خواهد کرد و بایست طبق طرفه های تعیین شده عمل کنند.

حسین زادگان بیان داشت: ورزشکاران در بحث بیمه صندوق حمایتی دارند که ظاهرا خوب نیست بایست اقداماتی صورت بگیرد تا بحث بیمه و مسکن جوانان حل شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد : ورزشکاران المپیکی و جهانی تا حدودی وضیت حمایتی بهتری دارند ولی قهرمانان تورنمنت ، اوپن و تورها متاسفانه حمایت کمتری دارند و از مدیران درخواست کمک می کنبم.