در کشور اینگونه پیشرفت پروژه سابقه نداشته/بایدفرهنگ بالای مازندران را در کشور به نمایش بگذاریم

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه نساجی متعلق به کل مازندران است و کل کشور نساجی را با پسوند مازندران می‌شناسند، از رسیدن ورزشگاه وطنی به بازی نخست خبر داد و گفت: باید در نشان دادن فرهنگ غنی مازندران تمام سعی‌مان را انجام دهیم تا کل کشور با دیدن بازی‌های نساجی و شور و شوق عجیب هوادارانش لذت ببرند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،این روزها بزرگ‌ترین دغدغه فوتبال مازندران آماده‌سازی استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر برای مسابقات لیگ برتر است.‌

تنها چهار روز دیگر به آغاز این رقابت‌ها باقیمانده است و با همتی که در این چند وقته از مسؤولان ورزش مازندران مشاهده کرده‌ایم، شرایط استادیوم برای بازی نخست مهیا شده و حالا قائم‌شهری‌ها بعد از ۲۴ سال، رقابت تیم‌شان را در سطح اول فوتبال کشور مشاهده خواهند کرد.

* برگزاری نخستین دیدار نساجی در قائم‌شهر

این روزها حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با حضور در استادیوم شهید وطنی، پیگیر روند بازسازی این استادیوم است اما از آخرین وضعیت استادیوم شهید وطنی این‌طور پیداست که گویا خواسته‌های سازمان لیگ فوتبال کشور برطرف شده و مشکلی برای دیدار نساجی در قائم‌شهر نیست.

با پیگیری‌های صورت‌گرفته هر چهار برج نوری در چهار ضلع استادیوم نصب شده و پایه‌های اسکوربود نیز علَم شده و بعد از تست، نصب خواهد شد تا قائم‌شهری‌ها دیگر مشکلی برای نخستین میزبانی خودشان در لیگ برتر نداشته باشند.

* آماده نشدن جایگاه تماشاگران در دیدار نخستین

اما تنها مشکل استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر بحث جایگاه جدید تماشاگران است که یقیناً به بازی‌های ابتدایی لیگ نخواهد رسید، از روز چهارشنبه فعالیت‌های پیمانکاران قطع خواهد شد و بلافاصله بعد از برگزاری نخستین دیدار از سر گرفته خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران روز یکشنبه در استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر در گفت‌وگو با فارس، درباره روند بازسازی استادیوم گفت: تا پایان هفته فرصت زیادی نمانده و باید خودمان را برای مقررات و خواسته‌های سازمان لیگ برای برگزاری نخستین دیدار در لیگ برتر آماده کنیم.

حبیب حسین‌زادگان بیان کرد: به خواسته مردم فهیم استان مازندران و شهر قائم‌شهر، اداره ورزش و جوانان مازندران یکی از سریع‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی را از تاریخ اول خردادماه استارت زد و بنا به گزارش کارشناسان، مهندسان و متخصصان، این پروژه هم به لحاظ حجم و هم به لحاظ سرعت رکورد زده است.

* نوسازی استادیوم

وی ادامه داد: در کشور اینگونه پیشرفت پروژه سابقه نداشته و در حقیقت ما استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر را نوسازی کرده‌ایم، کاستی‌های زیادی در استادیوم وجود داشت اما امروز برج نوری که برای برگزاری مسابقات جز واجبات استادیوم بوده، نصب شده و تمامی کابل‌ها، ترانس‌ها و تابلوهای این برج نیز فعال شده است، در ضلع شرقی هم که ضلع احداثی ما در این پروژه است، با هدف افزایش ظرفیت ۵ هزار نفری به رشد فیزیکی ۷۰ درصدی رسیده است.

* توقف کارگاه، ۲۴ ساعت قبل از مسابقه

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ۲۴ ساعت مانده به نخستین مسابقه لیگ برتر باید کارگاه را متوقف کنیم و بازی را برگزار کنیم، ادامه داد: بلافاصله بعد از بازی، کارگاه مجدداً فعال خواهد شد.

حسین‌زادگان ضمن تقدیر از تمامی زحمتکشانی که شبانه روز در استادیوم شهید وطنی مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: تمامی کارگران این پروژه شبانه‌روز کار می‌کنند، بیش از پنج پیمانکار قوی ورزش مازندران بسیج شده‌اند و شوق و شعف خاصی بین مردم حاکم شده است.

وی با بیان اینکه این کار، پروژه بسیار سنگینی بود، افزود: حجم عملیات و هم به لحاظ منابعی که صرف شده، خیلی سنگین بود، لذا همه مسؤولان محلی، استانی و حتی ملی تا آنجایی که توانستند پای کار آمدند و کمک‌کار ما بوده‌اند، ما هم متحمل فشار سنگینی شده‌ایم اما با اعتبار خودمان و مقامات استان فقط خواستیم مردم را خوشحال کنیم.

* نساجی نماینده مازندران است

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواستار همدلی تمامی هواداران مازندرانی شد و عنوان کرد: گرچه تیم نساجی در شهر قائم‌شهر است ولی قلب یک استان برای این تیم می‌تپد، همچنین کل کشور نساجی را با پسوند مازندران می‌شناسند، باید وحدت خودمان و فرهنگ بالای مازندران را در کشور به نمایش بگذاریم.

این مسؤول با اشاره به حضور همیشگی رسانه‌ها و پیگیری خوب آنها در روند بازسازی استادیوم شهید وطنی، ضمن تقدیر از تمامی اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در سرعت بخشیدن به روند بازسازی استادیوم شهید وطنی مؤثر بوده است.

حسین‌زادگان همچنین درباره نصب اسکوربورد ادامه داد: پایه‌های اسکوربورد به‌صورت آزمایشی نصب شده و در حال حاضر مشغول منتاژ نهایی آن هستیم و نهایتاً تا سه‌شنبه یا چهارشنبه نصب خواهد شد.

* ابراز رضایت سازمان لیگ از برطرف شدن نواقص وطنی

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با ابراز رضایت از برطرف شدن نواقص اعلام‌شده توسط سازمان لیگ فوتبال، با اعلام این خبر که قطعاً نساجی دیدار برابر ذوب‌آهن را در استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر برگزار خواهد کرد، تصریح کرد: تمامی تعهداتی که ما به مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ داده بوده‌ایم برطرف شد و بنده امروز شخصاً با آقای فتاحی مذاکره داشتم، وقتی وی دید که استان در این بحث، نسبت به قول‌هایی که داده، متحد است، ابراز خرسندی کرد و اصلاً در باورشان هم نبود که ما بتوانیم این نواقص و مشکلات را به این سرعت برطرف کنیم.

* می‌خواهیم بهترین باشیم

حسین‌زادگان در پایان خواستار همدلی هر چه بیشتر مردم و هواداران در مسابقات لیگ برتر شد و گفت: آرزوی مردم بافرهنگ و فهیم مازندران بود که به لیگ برتر برسند، از این به بعد رسالت ما و مردم چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ میزبانی و شور و نشاطی که لازمه ورزش است، سنگین‌تر خواهد بود، ما کارمان را انجام داده‌ایم و خواهیم داد که مردم از ورزش و فوتبال لذت ببرند، می‌خواهیم بهترین میزبان، بهترین تیم و بهترین و با اخلاق‌ترین هوادار در کشور باشیم، می‌خواهیم بهترینِ ایران شویم تا کل کشور از حضور مازندرانی‌ها در این مسابقات لذت ببرند.

* ای کاش…

به گزارش مازنداسپرت، ای کاش به اندازه همان ۲۴ سالی که در انتظار لیگ برتر برای قائم‌شهری‌ها بوده‌ایم، یک‌سال هم برای ساخت ورزشگاهی در خور شأن وقت می‌گذاشتیم تا اینگونه به تکاپو نیفتیم، عادت کرده‌ایم همیشه خودمان را در شرایط سخت امتحان کنیم، خدا کند بلایی بر سر کسی نیاد و بتوانیم میزبان خوبی بعد از ۱۲ سال دوری از سطح اول فوتبال کشور باشیم.