پر طرفدارترین تیم فوتسال ایران در حسرت یک کف پوش آبرومند!!

سالن ورزشی سید رسول حسینی ساری از مشکلاتی همچون؛ نور ضعیف، نداشتن یک رختکن آبرومند، پاک شدن خط کشی محدوده‌ی زمین، کثیف بودن کف‌پوش و … رنج می‌برد.

مازند اسپرت (مازند ورزش) – حسن صالحی: سالن ورزشی جهان پهلوان سیدرسول حسینی ساری همچنان از وضعیت نامطلوب امکانات ورزشی، کف‌پوش و نور رنج می‌برد. چندی پیش بود که به برخی مشکلات سالن سید رسول حسینی اشاره شد و خوشبختانه پیگیری‌هایی نیز در این راستا صورت پذیرفت و بخشی از مشکلات از جمله مشکل نور این سالن تا حدی برطرف گردید، اما متاسفانه همچنان بسیاری از تیم های مرکز استان و ورزشکاران با وجود پرداخت هزینه برای اجاره‌ی سالن، از مشکلاتی همچون پاک شدن خط کشی محدوده‌ی زمین، کثیف بودن کف‌پوش ،فرسوده بودن سیستم خنک‌کننده، امکانات فرسوده، و تهویه نامناسب رنج برده و این موضوع بر لزوم توجه بیشتر به وضعیت سالن‌ سید رسول و همچنین نگهداری مناسب از امکانات دلالت دارد.

فارغ از آنکه در جریان پیگیری‌های مختلف شنیده می‌شود که سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی واگذار گردیده و البته اداره‌ی ورزش و جوانان مازندران نیز با مشکل تامین اعتبار مواجه است، اما توجه به امر ورزش و فراهم کردن امکانات ورزشی از جمله مباحثی است که همواره بر آن تاکید شده و تجهیز امکانات ورزشی ساری که قهرمانان بسیاری را نیز در رشته‌های ورزشی و سطوح مختلف تقدیم جامعه نموده است توجه ویژه‌ی مسئولان را می‌طلبد.

شهروند ساری که تنها تیم خطه شمال ایران است و از قضا عنوان پرهوادار ترین تیم فوتسال ایران را یدک می کشد، از بدو ورود به لیگ برتر در سال ۱۳۸۲ تا به امروز در سالن پیر و فرسوده سید رسول حسینی میزبان تیم های لیگ برتر بوده و در این سال ها اعتراض بعضی از تیم های مهمان به غیر استاندار بودن این زمین داد اهالی فوتسال راه هم در آورده بودو حتی منجر کناره گیری تیم شن ساه ساوه از لیگ برتر شده بود.

ساروی ها که قدیمی ترین تیم فوتسال ایران هستند، متاسفانه همچنان در حسرت داشتن سالن آبرومندی است که پذیرای تیم های مهمان و عاشقانی باشد که تنها دلخوشی شان این تیم است.سالنی که اگر مسابقات جام جهانی کشتی در سال ۱۳۸۴ در آن برگزار نمی شد شاید همچنان در حسرت نصب صندلی می بود!! هواداران شهروند که این تیم را نماد ورزش شهر خود می دانند و عاشقانه از تیم محبوب شهرشان تحت هر شرایطی حمایت می کنند این روز ها به شدت از وضعیت سالن سید رسول حسینی ناراضی هستند و صدای اعتراضشان متاسفانه گوش شنوایی ندارد.

نکته تاسف آمیز و درد آور برای ورزش دوستان ساروی بی تفاوتی دستگاه اداره ورزش و جوانان استان و بی خیالی نمایندگان پرتلاش!ساری در مجلس بوده است. نمایندگانی که تا قبل از انتخابات با حضور در جمع جوانان ساروی حرف از حمایت از ورزش ساری می زدند در بزنگاه خبری از آنان نیست و در خواب زمستانی فرو رفته اند و از کمک های حداقلی هم سرباز می زنند.

بدون تردید صعود نساجی به لیگ برتر باعث خوشحالی و خرسندی همه مازندرانی ها است که بعد از ۲۵ سال به سطح اول فوتبال ایران بازگشتند ولی سوالی که مطرح می شود این است که چگونه ممکن است وقتی نمایندگان ساری در مجلس شورا اسلامی در جشن صعود نساجی به لیگ برتر حضور پیدا می کنند و در پست های اینستاگرامی این صعود را تبریک می گویند حتی به خود زحمت حضور در بازی های شهروند که را نمی دهند؟بدون شک نمایندگانی که حتی حاضر به تماشای بازی های این تیم نیستند انتظار بی جایی است که به فکر مرمت سالن سید رسول حسینی ساری باشند.

سالن ۴ هزار نفری سید رسول حسینی ساری را می‌توان بخش مهمی از زیرساخت ورزش این استان دانست به طوری که نبود این سالن مشکلات بزرگی برای ورزش ساری در بخش مسابقات و تمرینات تیم‌های ورزشی ایجاد می‌کند. سالن سید رسول در مهم‌ترین رویدادهای ورزشی، میزبان ورزشکاران داخل و خارج استان می‌شود اما سالنی که در گذشته آبروی استان بوده حالاوسیله‌ای برای رنج ورزشکاران و عامل گلایه آنهاست.

این سالن با مشکلات زیادی روبه‌رو است. نقص‌های مهمی که هرگز فکر اساسی برای رفع آن نشده و گوش همه از شنیدن این موضوع که بودجه‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد پر شده است. این سالن همواره با چالش‌های زیادی چون نداشتن کفپوش مناسب روبه‌رو بوده و در بازی شهروند مقابل آذرخش بندرعباس کثیف بودن و جلوه بد کفپوش را شاهد بودیم.

سالن جهان پهلوان سید رسول حسینی که از لحاظ جغرافیایی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد، در رشته‌های مختلف میزبان رویدادهای بزرگی بوده است و به نوعی آبروی ورزش استان به شمار می‌رود. اما نگاهی به وضع کفپوش این سالن نشان می‌دهد، کفپوش مشکلات بسیاری دارد و در شان پرهوادارترین تیم فوتسال ایران نیست و متاسفانه کسی به فکر ترمیم آن نیفتاده است.

انتظار می رود مسئولان ورزشی و سیاسی استان مازندران در کنار توجهی که به ورزشگاه شهید وطنی برای بازسازی این ورزشگاه دارند، نیم نگاهی هم به مرکز استان و سالن فرسوده جهان پهلوان سید رسول حسینی هم داشته باشند تا آبروی ورزش استان هم حفظ بماند.