موانع رشد استعداد در غرب استان را رسیدگی کنید !!

هفته نامه تخصصی ورزشی توپ پُر بخشی اختصاصی را برای رسیدگی به غرب استان قرار داده است که در این شماره در خصوص موانع رشد استعداد در غرب استان مطلبی را قرار داده است که در ادامه می خوانید :

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،هفته نامه تخصصی ورزشی توپ پُر بخشی اختصاصی را برای رسیدگی به غرب استان قرار داده است که در این شماره در خصوص موانع رشد استعداد در غرب استان مطلبی را قرار داده است که در ادامه می خوانید :

یکی دیگر از موانعی که بر سر راه رشد و پرورش استعدادهای غرب مازندران وجود دارد این است که پایگاهی برای رشد و پرورش این استعدادها وجود ندارد . فصل گذشته تیم شموشک مازندران در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور داشت اما موانع مختلفی به وجود آمد تا سرانجام این تیم پس از انتقال به بهشهر منحل شد و حال دوباره در شهرهای غرب استان مازندران حتی تیمی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور هم حضور ندارد. مسئله نبود یک تیم در غرب استان مازندران فقط مختص فوتبال نیست . بلکه در سایر رشته‌ها به‌مانند والیبال و بسکتبال تیمی در غرب استان وجود ندارد که در رده‌های بالای کشور حضورداشته باشد و این مسئله هم مانعی برای رشد استعدادها در رشته‌های مختلف است. حتی در رشته‌های ساحلی هم علیرغم وجود ساحل مناسب برخلاف خزر رودسر که در استان گیلان در فوتبال ساحلی تیم مطرحی است و در لیگ برتر  استان حضور دارد در غرب استان مازندران نه زمین فوتبال والیبال ساحلی مناسبی وجود دارد و نه تیم مطرحی در رده‌های بالای کشور ! به نظر می‌رسد این مانع باید توسط هیئت‌های ورزشی استان از سر راه برداشته  شود . روسای هیئت‌های ورزشی حتی به‌ندرت در غرب استان مازندران حضور می‌یابند چه برسد به اینکه رایزنی کنند تا سهمیه‌ای نصیب غرب استان شود . وقتی تمام روسای هیئت‌ها از شرق استان می‌باشند و در میان اعضای آنان فردی در غرب استان یافت نمی‌شود، این انتظار را هم نباید داشت که آن‌ها به فکر پیشرفت ورزش در غرب استان مازندران باشند. نبود امکانات و فضا همچنین نبود گروه‌هایی از غرب استان مازندران دو مانع اساسی است که در سر راه رشد استعدادهایی رشته‌های مختلف ورزشی در غرب استان وجود دارد و اگر این مسئله را با شرق استان مازندران مقایسه کنید به‌راحتی درمی‌یابید که چرا پس از محمدرضا خلعتبری و سعید عباسی بازیکنی از غرب استان مازندران به تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال راه نیافت و استعدادهای رشته‌های مختلف ورزشی در غرب استان فنا می‌شوند ؟ البته موانع دیگری هم وجود دارند به‌مانند به‌روز نبودن مربیان در رشته‌های مختلف اما به‌مانند این دو معضل اساسی که به آن اشاره شد نقش گسترده‌ای ندارند و باید راه و چاره‌ای یافت که استعدادهایی به‌مانند مجتبی گلیج ، محسن بنگر،  محمدرضا خلعتبری و … که کم نیستند در  غرب استان  مازندران راه پیشرفت بیابند و برای استان و کشور افتخار بیافرینند .