مشکل حضور بانوان در ورزشگاه‎ها را برای همیشه حل می‌شود

معاون بانوان وزارت ورزش با تاکید بر اینکه در رابط با حضور بانوان در ورزشگاه‎ها بر اساس خط مشی رئیس جمهور پیگیر کار هستیم، گفت: ان شاالله این موضوع برای همیشه حل می‎شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فریبا محمدیان در مورد پیگیری های وزارت ورزش برای مهیا شدن شرایط حضور بانوان در ورزشگاه ها و رفع موانع موجود در این زمینه گفت: بی تردید ما در مجموعه وزارت ورزش سیاست های کلان کشور را اجرا می کنیم و بر اساس همان سیاست ها برنامه ریزی های لازم را در همین زمینه یعنی اقدامی که در رابطه با حضور تماشاگران در اماکن ورزشی برای تماشای هنرآفرینی بانوان باید صورت بگیرد را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه تقریباً در بسیاری از رشته ها مسائل و مشکلاتی که ممکن بود برای برخی به عنوان دغدغه مطرح شود را برطرف کرده ایم، خاطرنشان کرد: پیگیری این موضوع برای دیگر رشته ها ادامه دارد تا بتوانیم به مرحله ای برسیم که درتمام رشته ها شاهد حضور تماشاگران خانم در ورزشگاه ها باشیم.

معاون بانوان وزارت ورزش با یادآوری اینکه رئیس جمهور در مراسم تجلیل از قهرمانان مدال آور صحبت های مثبت و امیدوارکننده ای در رابطه با ورزش بانوان، پخش مستقیم دیدارهای آنها از رسانه ملی و حضور تماشاگران خانم در ورزشگاه ها مطرح کرد، یادآور شد: به طور حتم وزارت ورزش هم خود را ملزم می داند تا بتواند شرایطی را مهیا کند که خانواده ها بتوانند با حضور در ورزشگاه ها از اوقات فراغت سالم بهره ببرند. برای این قضیه فعالیت های وزارت ورزش به سمت عملیاتی شدن پیش می رود.

محمدیان با اشاره دوباره به صحبت های رئیس جمهور در مراسم تقدیر از مدال آوران گفت: در همین رابطه دغدغه های خود را بابت پخش مستقیم دیدارهای برخی از رشته ها مانند فوتبال و فوتسال مطرح کردیم. البته در رشته های مختلف سالنی و روباز در حال حاضر خانواده ها می توانند به ورزشگاه بیایند و رقابت فرزنددن خود را از نزدیک می بینند. در واقع مدیریت برگزاری مسابقات آنقدر استاندارد است که به حضور بانوان در ورزشگاه ها و بهره مندی آنها از اوقات فراغت اینچنینی کمک می کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای پخش مستقیم دیدارهای برخی رشته ها مانند فوتبال بانوان وجود دارد، تصریح کرد: برای پخش مستقیم رقابت های این رشته شرایطی که برخی دستگاه های پشتیبان به ما مطرح می کنند باید فراهم شود. باید بدانید که وزارت ورزش در برگزاری رقابت های فوتبال به تنهایی مسئولیت برگزاری را ندارد. هرجا وزارت ورزش فضا در اختیار داشته کار به راحتی انجام شده است اما همیشه انجام همه امور به به ما مربوط نمی شود.

این مقام مسئول در وزارت ورزش با تشکر از شخصِ رئیس جمهور بابت اینکه خط مشی اصلی را در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه ها برای همه حوزه ها مطرح کردند، گفت: انشاءالله موضوع تماشاگران بانوان و حضورشان در ورزشگاه ها را برای همیشه حل می کنیم.

«فکر می کنید حداکثر تا چه زمان این موضوع برای همیشه برطرف خواهد شد؟»، محمدیان در پاسخ به این پرسش گفت: با توجه به مراحل مختلف و فیلترهایی که در اجرای این موضوع وجود دارد، تعیین زمانی دقیق برای نتیجه گیری کار خیلی راحتی نیست. تعداد حوزه هایی که در این زمینه اثرگذار هستند کم نیست بنابراین نمی توانیم زمان مشخصی را برای نتیجه گیری اعلام کنیم.

وی افزود: شک نکنید در این مسیر و برای محیا شدن شرایط حضور بانوان در ورزشگاه یک لحظه هم بی تفاوت نخواهیم بود. قطعاً وزارت ورزش در تلاش است تا این مهم هرچه زودتر محقق شود. بر اساس خط مشی ریاست جمهور دنبال هماهنگی کار و پاسخ به مردم هستیم.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان همچنین در مورد اینکه گفته شده بازیهای آسیایی اندونزی در بخش بانوان به صورت کامل پخش مستقیم خواهد شد، گفت: سازمان صدا و سیما حق پخش بازی ها را خریداری کرده است. با مسئولان ارشد این سازمان در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم بر اساس ممیزی ها و قوانینی که خود به آن اعتقاد داریم، برای پخش مستقیم مسابقات به اجماع برسیم تا حتی الامکان اکثر رقابت های مربوط به حوزه بانوان را پخش مستقیم داشته باشیم. امیدوار هستیم که در این مورد به نتیجه مشترک برسیم.