خیال‌تان جمع! ورزشگاه وطنی به بازی‌ها نمی‌رسد/نساجی‌چی‌ها بازی‌های خانگی را در تهران مشاهده کنند

بدون شک با این روند کاری ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به بازی‌ها نمی‌رسد و فرهاد صنیعی‌فر مالک باشگاه نساجی مازندران نیز درصورت آماده نشدن ورزشگاه، بازی‌های خانگی را در تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سرانجام قرعه‌کشی هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر انجام شد و تیم نساجی مازندران ترتیب بازی با حریفانش را شناخت اما نگرانی‌های مردم از سستی و کم‌کاری مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان نسبت به اتمام پروژه تکمیل ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر، همچنان ادامه دارد.

دیگر برای همگان پرواضح است یکی از مهم‌ترین فاکتورها و قدرت نساجی، هواداران تیفوسی و ورزشگاه مخوفش بوده که بازی در این استادیوم برای هر مهمان، با هر عیار فوتبالی و تجربه، جانکاه است.

پس از اختصاص بودجه چند میلیارد تومانی برای تجهیز ورزشگاه وطنی از سوی وزیر محترم ورزش و جوانان، با توجه به زمان اندک به آغاز برگزاری بازی‌ها، متأسفانه اداره‌کل ورزش و جوانان با انتخاب پیمانکاری صبور و اسلومیشن، که اصلاً مشخص نیست با چه تدبیری این فرد انتخاب شده است، در خیال باطل آماده شدن ورزشگاه به‌سر می‌برد.

بارها شخص مدیرکل، رئیس هیأت فوتبال استان و شهرستان، رئیس غیربومی اداره ورزش و جوانان قائم‌شهر! طی مصاحبه‌هایی، به مردم امید داده‌‌اند که ورزشگاه در زمان مقرر آماده خواهد شد اما از حرف تا عمل فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد.

پیمانکار که در آرامش کامل و فوق ریلکس، در یک شیفت کاری و بدون هیچ دغدغه‌ای، با کمترین نیروی انسانی و ادوات مشغول به‌کار بوده، گویا هیچ ناظر و کارفرمایی ندارد و بدون شک سرانجام هم مسؤولان را با «فرغون بود کارگر نبود، کارگر بود فرغون نبود» دست به‌سر می‌کند.

روزهای زیادی از استارت این پروژه گذشته است اما یا مسؤولان ورزش و جوانان خیلی خوش‌خیالند و یا اینکه قائدتاً عزم محکمی وجود ندارند و تنها با برگزاری جلسات نمایشی خود را پیگیر این موضوع نشان می‌دهند.

معمولاً پروژه‌های مهم و ضرب‌العجلی نیاز به چند پیمانکار کارکشته و سریع‌العمل دارد و در این میان، دستگاه‌های مختلف مردمی مثل شهرداری با تزریق نیروی انسانی و امکانات لازم باید پای کار بیایند (البته با درنظر گرفتن حق‌الزحمه)، نه اینکه اداره ورزش چشم امیدش را به یک پیمانکار بدوزد و خودش را زیر تیغ او قرار دهد.

شناسنامه‌دارترین و کارنامه‌دارترین پیمانکاران بومی در قائم‌شهر حضور داشتند اما با چه سازوکاری این پیمانکار انتخاب شده است؟ چه مسائلی در پشت پرده انتخاب این پیمانکار وجود دارد؟ این‌ها سؤالاتی است که اداره ورزش و جوانان باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

مردم دیگر گول این وعده و وعیدهای بی‌اساس را نمی‌خورند؛ در میان هواداران نساجی ده‌ها کارشناس فنی و عمرانی وجود دارند که بارها با تماس با خبرگزاری فارس عنوان کرده‌اند: با این پیشرفت و پتانسیل کاری، به هیچ وجه ورزشگاه در زمان مقرر آماده نخواهد شد.

از سویی دیگر از چند قول عنوان شده است که فرهاد صنیعی‌فر مالک باشگاه نساجی مازندران درصورت آماده نشدن ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به هیچ عنوان بازی‌ها را در ساری برگزار نمی‌کند و تا آماده نشدن ورزشگاه، بازی‌های خانگی در تهران برگزار خواهد شد.