در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران مازندرانی چه گذشت !؟

ورزشکاران مازندرانی که در سال های ۹۴ و ۹۵ در مجموع حدود ۷۰۰ نشان طلا ، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی را کسب کردند ، پنجشنبه شب با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در ساری تجلیل شدند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در این آئین ۳۲۰ تن از ورزشکاران مدال آور مازندرانی که در میادین برون مرزی مدال کسب کردند و همچنین تعدادی از مربیان استان که در تیم ملی فعالیت داشتند ، مورد تجلیل قرار گرفتند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این آئین گفت: خوشبختانه دولت تلاش کرد بتواند وظایف خود را در پشتیبانی از ورزش انجام دهد که دراین زمینه و طی این چند سال موفقیت های خوبی کسب شد.
احمد حسین زادگان افزود : با همگرایی و همدلی در سازمان ورزش و بیرون از این سازمان تلاش شد با مجاهدت های فراوان با همدلی قصور و کاستی ها را کم کنیم.
وی ادامه داد : موانع و مشکلات پیش روی ورزش مطرح شد که با کمک نمایندگان بخشی از مشکلات را رفع کردیم که باید به موضوع مهم تزریق اعتبارات سالانه توجه شود.
حسین زادگان گفت : باید برای کسب کشف مدال های رنگی فراوان ورزشی استعدادهای ورزشی را بیشتر از گذشته پیگیر باشیم که روسای هیات های ورزشی در این میان نقش مهمی دارند.
وی افزود: با برگزاری این آیین، تلاش شده است تا بخشی از زحمات قهرمانان استان که موجب افتخار ملت ایران و اعتلای نظام جمهوری اسلامی شدند ، جبران شود.
او ادامه داد : ورزشکاران مازندرانی سال ۹۶ حدود ۴۸۸ مدال کسب کردند که در آینده نزدیک از این قهرمانان هم تجلیل می شود.
بیش از ۱۵۰هزار ورزشکار مازندرانی سازماندهی شده و دارای بیمه ورزشی هستند.ژاله فرامرزیان پنجشنبه شب در آیین تجلیل از ورزشکاران مدال آور سال های ۹۴ و ۹۵ مازندران در ساری افزود : پارسال بودجه ای که از محل اختصاص سهم ۲۷ صدم درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش کشور اختصاص یافت ، تحول بسیار مثبتی در اختصاص اعتبارات ورزشی به استان ها ایجاد کرد.
وی گفت : با اجرای این مصوبه مجلس که از سال گذشته ، ورزش کشور سال بسیار متفاوتی در توزیع اعتبارات و نیز کمک به هیات های ورزشی را تجربه کرد.
فرامرزیان افزود : تنها در مازندران حدود ۹ میلیارد تومان از محل توزیع اعتبارات مالیات برارزش افزوده به هیات های ورزشی این استان پرداخت شد.
وی گفت : یک مدل برنامه ای جدید امسال برای توزیع اعتبارات به هیات ورزشی تعیین شد که متناسب با حجم فعالیت ها و برنامه های تدوین شده خواهد بود.
معاون وزیر ورزش به جایگاه ورزش مازندران در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه پهنه و عرصه قهرمان پرور مازندران برکسی پوشیده نیست ، افزود : وزارت ورزش برای مدال آوری و کسب مدال درآوردگاهها به این استان نگاه ویژه ای دارد.
وی ادامه داد : بیشترین مدال های کسب شده در سال گذشته بر اساس ارزیابی های انجام شده مربوط به مازندران بوده که توانسته با اختلاف زیاد نسبت به دیگر استان ها رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
فرامرزیان گفت : تلاش ما این است تا مجموع منابع و اقدامات را متناسب با ارزش گذاری ورزش مازندران معطوف کنیم زیرا مازندران هم قهرمان پرور است و هم به جهت گستره و جایگاه جغرافیایی برای ما اهمیت دارد .
وی افزود :تعداد و فضای اماکن ورزشی مازندران به جهت قهرمانان خیز بودن استان کم است ، اما ظرفیت های قابل توجهی پیش بینی شد و همیاری قهرمانان و حضور خیران را می طلبد تا نیاز استان را تامین کنیم.
او ادامه داد : در بحث استعدادیابی مدیون تلاش مردم هستیم تا استعدادهای موجود کشف و سرمایه گذاری کنند تا در آینده ظرفیت قابل برنامه ریزی برای موقعیت ما درسطح آسیا و جهان فراهم شود.
فرامرزیان گفت : امیدواریم با اقدامات و تعامل بهتر در بازی های آسیایی پیش رو در جاکارتا اندونزی قهرمانان و پهلوانان مازندران بهتر از گذشته بدرخشند.
در این نشست از ۳۲۰ ورزشکار مازندرانی که در سال های ۹۴ و ۹۵ در مجموع حدود ۷۰۰ نشان طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی کسب کردند و همچنین جمعی از مربیان استان تجلیل شد./ایرنا

وجود کمبودهای متعدد در زیرساخت‌های ورزشی مازندران/ همه از صعود نساجی به لیگ‌برتر خوشحال شدیم

عبدالله رضیان  عصر امروز در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران  با بیان اینکه مدال‌هایی که ورزش مازندران در سطح آسیایی، المپیک و جهانی دارد نشان می‌دهد ظرفیت‌های استان مازندران بسیار گران‌بها است، اظهار کرد: وقتی پرچم مقدس کشور ما در یک میدان جهانی به احتزاز در می‌آید عظمت ایرن را به دنبال دارد و بارها اشک شوق را در چشمان ملت ایران جمع کرده است.

وی افزود: قدری به ورزش و ورزشکاران بی‌مهری داشتیم و گله‌مندی‌هایی وجود دارد که باید وزارت ورزش و ما مسؤولان ملی و استانی توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس تلاش‌های زیادی دارد تا بتواند در کنار بحث زیرساخت‌ها باشد چراکه در مازندران کاستی‌های زیادی در این بخش داریم که از آن جمله می‌توان به پیست دوچرخه‌سواری بین ساری-قائم‌شهر و ورزشگاه شهیدوطنی اشاره کرد.

رضیان با بیان اینکه تیم فوتبال نساجی متعلق به استان مازندران است، اظهار کرد: گاهی در فضاهای ورزشی بحث‌های جزیی پیش می‌آید ولی نگاهم این است که همه ما از اینکه یک تیم از استان ما به لیگ‌برتر صعود کرد خوشحال شدیم و همه باید از آن حمایت کنیم تا این افتخار ارزشمند در مازندران حفظ شود./فارس

 

و اما حواشی جالب این مراسم :

*** مراسم طبق نامه ارسالی اداره کل به تمامی هیات های ورزشی قرار بود ساعت ۱۵ برگزار شود که با کلی تاخیر ساعت ۱۹ و با ۴ ساعت تاخیر با اعتراض حاضرین در جلسه آغاز شد.

*** عدم حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار در این مراسم هم از نکات جالب توجه بود.