حاصل ۶ دهه هواداری و ۲۴ سال صبوری/همه برای یکی ؛ یکی برای همه !!

هنوز در گوشه و کنار استان سرسبز مازندران جشن های کوچک و بزرگی به افتخار سرخپوشان مازندرانی در حال برپایی ست و علاقمندان به این تیم ریشه دار مازندرانی درباره ی آن حرف می زنند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بیش از یک هفته از صعود دراماتیک و دلچسب ببرهای مازندرانی به لیگ برتر می گذرد و هنوز حلاوت این اتفاق تاریخی از کام فوتبال دوستان مازندرانی خارج نشده است.
هنوز در گوشه و کنار استان سرسبز مازندران جشن های کوچک و بزرگی به افتخار سرخپوشان مازندرانی در حال برپایی ست و علاقمندان به این تیم ریشه دار مازندرانی درباره ی آن حرف می زنند.
و این یعنی معجزه ی فوتبال.
معجزه ای که طی آن ۱۱ نفر مردانه در میانه ی میدان جنگیدند،یک تیم فنی متفکر از روی نیمکت آن ها را هدایت کردند،یک تشکل مدیریتی قوی از این مجموعه حمایت کرد،سی هزار هوادار عاشق بر روی سکوها تمام انرژی خودشان را گذاشتند و یک استان همدل و هم نفس دست به دعا بردند تا ما امروز اینجا شادمانه بنویسیم و غرور انگیز سرهایمان را بالا بگیریم و با افتخار به داشتن چنین مجموعه ای در لیگ برتر ببالیم.
اما آیا همین جا پایان راه افتخار آفرینی است؟
مسلما جواب این سئوال منفی است؛اکنون هوادارن نساجی به دو دسته تقسیم می شوند.
دسته ی اول کسانی هستند که هنوز مشغول نوشیدن شربت شیرین صعود هستند و دسته ی دوم متفکرانه تر و دلسوزانه تر به آینده نگاه می کنند و نگران این هستند که آینده ی این تیم چه خواهد شد؟
با اعلام فدراسیون فوتبال و به احتمال قریب به یقین لیگ برتر آینده از ابتدای شهریور کلید خواهد خورد. یعنی چیزی حدود ۳ ماه و نیم دیگر.
شاید در نگاه اول این زمان برای آماده سازی نرم افزاری و سخت افزاری برای شروع لیگ برتر کافی و حتی زیاد به نظر برسد؛اما نگاهی به زیرساخت های مستهلک ورزش در مازندران علی الخصوص شهر قائمشهر ما را به این نتیجه می رساند که این مقدار زمان ناکافی و حتی بسیار کم است.
از آن جایی که هیچ گاه عزم جدی برای ساخت ورزشگاهی مناسب و به روز در قائمشهر وجود نداشته است ، اولین و ساده ترین نیاز امروز قائمشهر تجهیز ورزشگاه شهید وطنی است تا بتواند میزبان آبرومند و خوبی برای ۱۵ تیم دیگر لیگ برتر باشد.
ایجاد فضایی امن و مناسب جهت پذیرایی از تیم هایی که احتمال ایجاد تنش در آن بازی ها بر روی سکوها متصور می باشد بسیار امری بدیهی و ضروری است.
در کنار آن تجهیز ورزشگاه به امکانات رفاهی،نوسازی سکوها در شان تماشاگران خوب مازندرانی،تسهیل دسترسی به ورزشگاه در روزهایی که نساجی میزبان بازی های لیگ برتری می باشد و ایجاد پارکینگ های مناسب در اطراف ورزشگاه برای پارک خودروها از خواسته های به حق ورزش دوستان قائمشهری می باشد.
از آن جایی که ورزشگاه پیر شهید وطنی با عمری بیش از ۷ دهه،از قدیمی ترین ورزشگاه های کشور محسوب می شود و موقعیت مکانی آن هم به شکلی ست که در مرکز شهر واقع شده است،لذا از هم اکنون بایستی نشست هایی با شورای تامین قائمشهر برگزار گردد تا استانداردهای مورد نظر آن ها برای برگزاری هر چه سالم تر بازی ها در نظر گرفته شود تا خدای ناکرده در زمان شروع لیگ برتر نساجی ناچار به کوچ به شهرها و استان های دیگر نگردد و به سرنوشتی که روزگاری گهر درود به آن دچار گردیده بود،دچار نشود.
این نکته صحیح است که ورزشگاه شهدای ساری در همسایگی و فاصله ی نزدیک به قائمشهر،استانداردهای لازم برای برگزاری بازی های لیگ برتر را دارا می باشد،اما این حق مردم قائمشهر است که مزد ۶ دهه هواداری و ۲۴ سال صبوری خودشان را با میزبانی بازی های لیگ برتر در شهر خودشان بگیرند.

از امکانات سخت افزاری و ورزشگاه که بگذریم به مهم ترین مساله ی ممکن برای موفقیت یک تیم فوتبال می رسیم؛کادرفنی و بازیکنان.
کمتر از دو ماه دیگر سیکل آماده سازی تیم ها برای آغاز لیگ برتر فوتبال آغاز می شود و عاقلانه ترین حالت ممکن این است که تا پیش از شروع این زمان،کادرفنی تیم انتخاب شده و با بازیکنان مدنظر سرمربی قرارداد امضا شود.
در این میان هیچ گزینه ای هم مناسب تر از جواد نکونام و کادر همراه وی نمی باشد و مدیریت باشگاه بایستی تمام توان خودش را برای حفظ نکو به کار گیرد.
همچنین مطمئنا از بین بازیکنان فعلی تیم،عده ای مورد نیاز سرمربی برای فصل آتی نمی باشند که بایستی با حفظ کرامت این بازیکنان و ارج نهادن به زحمات ایشان برای موفقیت تیم در فصل گذشته،با آن ها خداحافظی کرد.
مسلما بازیکنان مازندرانی فراوانی در لیگ برتر حضور دارند که سال ها عاشقانه انتظار کشیدند تا تیمی از مازندران لیگ برتری شود و آن ها بتوانند در شهر و استان خودشان توپ بزنند و دین خود را به فوتبال مازندران ادا کنند؛و الان زمان مناسبی است تا با جذب این سرمایه های فوتبالی به اعتلای نساجی و فوتبال مازندران کمک کرد.
و اما اولین رکن موفقیت در فوتبال مدیریت درست و با برنامه است.
مهندس صنیعی فر در مدت زمانی که در نساجی حضور داشت،نشان داد که از تمامی المان های یک مدیر موفق برخوردار است و با حضور وی می توان امیدوار بود تا فوتبال مازندران برای سال ها در سطح اول فوتبال ایران قدرت نمایی کند.
از مهندس صنیعی فر انتظار می رود تا بر اساس توانایی های مالی تیم و اسپانسرهایی که جذب می شوند،بلندپروازی های تیم را ترسیم نماید و جذب بازیکنان و عوامل را بر همان اساس طراحی نماید تا خدای ناکرده در میانه ی راه و بر اثر مشکلات مالی تیم دچار چالش نشده و در سراشیبی سقوط قرار نگیرد.
همچنین استفاده از تجربیات مدیران تیم هایی که موفق به حضور مستمر و مناسب در لیگ های کشوری شده اند نظیر تیم فوتسال شهروند ساری و فوتبال گسترش فولاد تبریز می تواند به موفقیت نساجی در لیگ برتر کمک کند.
و سخن آخر با مدیران سیاسی و ورزشی و صنعتی استان است.
به یاد داشته باشید که در جامعه ی دچار رخوت امروزی،یکی از عوامل نشاط افزایی و شادمانی مردم فوتبال است.
آن هم تیمی مانند نساجی که عشق به آن در پوست و خون نسل های متمادی مردم مازندران ریشه دوانده است.
مهندس صنیعی فر،کادرفنی نساجی و بازیکنان و هواداران تمام رسالت خودشان را برای موفقیت این تیم تاریخی و ریشه دار به انجام رسانده اند.
ادامه ی موفقیت در این راه پر فراز و نشیب ممکن نیست الا با تلاش تمامی مسئولان استانی. از استاندار و فرماندار و ریاست اداره ی ورزش و جوانان و هیات فوتبال و مدیران صنعتی و …
امروز زمان آن است تا از مدیران استان هایی چون اصفهان،خوزستان و آذربایجان شرقی الگو برداری کنید و قدم در راهی بگذارید که مدیران این استان ها برای موفقیت فوتبال استان خودشان در آن قدم گذاشته اند؛ و از مسیرهایی که مدیران استان هایی چون لرستان،یزد،همدان و … رفته بودند،پرهیز کنید.
فراموش نکنید که حضور شما در این مسندها جز با وجود مردم امکان پذیر نبوده و نیست؛ شما وامدار این مردم هستید و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا دین خودتان را به مردم و فوتبال مازندران ادا نمایید.
یکشنبه ی هفته ی گذشته تمام مازندران را اشک شوق فرا گرفته بود و اگر در انجام رسالتی که بر دوش مسئولان استانی،شهرستانی،مدیران تیم و .. است کوتاهی شود،شاید خدای ناکرده سال آینده در این زمان مازندران پر شود از اشک حسرت بازگشت به لیگ دسته ی اول.