صدرنشینی ۳۰ هفته ای شاگردان محمود فکری و رکورد پیروزی برای نساجی !

رقابت های لیگ دسته اول باشگاههای کشور با صعود نفت مسجدسلیمان و نساجی قائمشهر به لیگ برتر فصل آینده به پایان رسید.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پرونده لیگ یک با صعود نفت مسجدسلیمان و نساجی به لیگ برتر بسته شد تا چهره ۱۶ تیم لیگ هجدهم مشخص شود. برخلاف ۲ فصل گذشته که یک تیم از دو هفته پیش از پایان رقابت‌ها صعود خود را قطعی کرده بود و تنها صعود یک تیم به روز آخر کشیده شده بود، در فصلی که گذشت سرنوشت هر ۲ تیم صعودکننده تا آخرین لحظات در ابهام بود و دریافت یک گل از سوی نساجی و یا نفت مسجدسلیمان در لحظات پایانی و یا به ثمر رسیدن یک گل دیگر از سوی خونه‌به‌خونه می‌توانست سرنوشت تیم‌های صعودکننده را به کلی تغییر دهد. به بهانه پایان فصل ۹۶-۹۷ لیگ دسته اول فوتبال ایران، نگاهی داشته‌ایم به ترین‌های این لیگ. در فصلی که گذشت.

 

صدرنشینی ۳۰ هفته‌ای MIS

نفت مسجدسلیمان با کسب ۶۵ امتیاز از ۳۴ بازی موفق به صعود به لیگ برتر به عنوان تیم نخست لیگ یک شد. صدرنشینی شاگردان محمود فکری تا لحظات پایانی هفته آخر بازی‌ها در خطر بود و دریافت یک گل از مس رفسنجان در لحظات پایانی می‌توانست حتی منجر به عدم صعود این نماینده استان خوزستان شود. با این حال مسجدسلیمانی‌ها به جز هفته اول تا سوم و هفته ششم، سایر هفته‌های فصل تازه به پایان رسیده را صدرنشین بودند و اگر نتایج ضعیف چند هفته اخیر این تیم نبود خیلی زودتر می‌توانستند صعود خود به لیگ برتر را قطعی کنند.

 

بیشترین برد برای امید شهر خسته

صعود به سطح اول فوتبال ایران پس ۲۴ سال با کسب ۱۹ برد در ۳۴ بازی برای هواداران پرشور نساجی حاصل شد. شاگردان جواد نکونام بیش از هر تیم دیگری در لیگ یک با پیروزی زمین بازی را ترک کردند و رکورد پیروزی در ۵۶% بازی‌ها را به نام خود ثبت کردند. فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان با ۱۸ پیروزی در رده بعدی قرار گرفتند و خونه‌به‌خونه نیز با ۱۷ برد تیم بعدی از این حیث نام گرفت.

تساوی‌های پرتعداد برای قوهای انزلی

با کسب ۱۶ تساوی در ۳۴ بازی، ملوان بیش از هر تیم دیگر لیگ یکی با نتیجه تساوی از زمین بازی خارج شد. قوهای بندر انزلی که در پایان فصل رده ششم جدول را به خود اختصاص دادند در صورتی که در چند بازی به جای تساوی، موفق به کسب پیروزی می‌شدند می‌توانستند در روزپایانی با ۵ تیم بالایی خود برای صعود بجنگند ولی اوج‌گیری شاگردان دست‌نشان به موقع نبود و شانس صعود از مدت‌ها پیش از دست انزلی‌چی‌ها رفته بود.

 

شکست‌ناپذیر مانند بابلی‌ها

تنها ۴ باخت در ۳۴ بازی سبب شد تا خونه‌به‌خونه که تنها با تفاضل گل کمتر نتوانست به لیگ برتر برسد عنوان کم‌باخت‌ترین تیم فصل لیگ یک را به خود اختصاص دهد. شاید اگر ۲ شکست متوالی بابلی‌ها در هفته‌های چهارم و پنجم نبود شاگردان اسکوچیچ در روز پایانی لیگ یک دغدغه‌ای از بابت گل‌های زده خود و گل‌های زده تیم همسایه خود نداشتند.

خط آتش پر توپ بچه پولدارهای تهران

بهترین خط حمله فصل اخیر لیگ یک نیز در اختیار بادران بوده است. تیم متمول تهرانی که باز هم در مسیر صعود به لیگ برتر ناکام ماند با ۵۴ گل زده در ۳۴ بازی عنوان بهترین خط حمله لیگ را در حالی در اختیار گرفت که نساجی با ۴۹ و فجرسپاسی با ۴۸ گل زده در تعقیب این تیم بودند اما در پایان این شاگردان محمد ربیعی بودند که بالاترین آمار گل زده در لیگ یک را به خود اختصاص دادند.

 

بهترین خط دفاع برای سرخ‌های بابل

شاگردان دراگان اسکوچیچ  در ۳۴ بازی لیگ یک تنها ۱۷ گل دریافت کردند تا با میانگین گل خورده ۰،۵ (هر ۲ بازی یک گل خورده) بهترین خط دفاعی لیگ یک را در اختیار داشته باشند. خونه‌بهخونه با ثبت ۲۰ کلین‌شیت بیش از هر تیم دیگر لیگ یکی کلین‌شیت داشت و خط دفاعی این تیم با بسته نگه داشتن ۸۲۰ دقیقه‌ای دروازه خود حدفاصل هفته ۲۲ تا ۳۱، یک رکورد خارق‌العاده را به ثبت رساند.

وطنی، منبع امتیازی نساجی

با کسب ۴۱ امتیاز از ۵۱ امتیاز خانگی، نساجی بهترین عملکرد خانگی را در میان تمام تیم‌های لیگ برتری به خود اختصاص داد. کسب ۸۰ درصد امتیازات خانگی اصلی‌ترین عامل صعود نساجی به لیگ برتر بود که این امتیازات با حمایت پرشور هواداران این تیم در ورزشگاه پیر قائم‌شهر به دست آمد. خونه‌به‌خونه، ملوان و فجرسپاسی با کسب ۳۸ امتیاز خانگی دیگر تیم‌های برتر از این حیث بوده‌اند.

 

برتری شاگردان فکری در بازی‌های خارج از خانه

نفت مسجدسلیمان تحت هدایت محمود فکری از ۱۷ بازی خارج از خانه خود ۲۹ امتیاز کسب کرد تا بهترین عملکرد خارج از خانه را میان ۱۸تیم لیگ یکی به خود اختصاص داده باشد. خونه‌به‌خونه نیز با کسب ۲۶ امتیاز تیم دوم از این حیث بود و نساجی ۲۳ امتیازی پس از این دو تیم قرار گرفت./۹۰