در ۵ ماه اخیر راگبی در مازندران فعال شد/ راگبی یکی از رشته های المپیکی برای کشور

رییس هیات انجمن های ورزشی مازندران، گفت:در ۵ ماه اخیر راگبی در استان مازندران فعال شد.و راگبی به عنوان یکی از رشته های المپیکی برای کشور است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،یاسر سلیم بهرامی در حاشیه برگزاری مسابقات راگبی که با عنوان جام شهید سید مصطفی علمدار در زمین ساحلی داراب برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار مازند ورزش، اظهار کرد:راگبی یکی از ۴۶ رشته هیات انجمن های ورزشی استان مازندران است که در تمامی شهرهای استان فعال شده است.

وی افزود:خیلی از این رشته های ورزشی شاید در سطح استان فعال نباشند اما این ۴۶ رشته خیلی فعال هستند و بعضا این تیم ها را به مسابقات مختلف اعزام و شاهد لوح ها و مدال های ملی و بین المللی از جانب آنان هستیم.

رییس هیات انجمن های ورزشی استان مازندران با بیان اینکه ورزش راگبی به عنوان یکی از رشته های مهیج به شمار می رود، خاطرنشان کرد:راگبی همانند رشته های “سپک تاکرا” و “موج سواری” المپیکی است و می توانیم شاهد کسب مدال های خوبی برای کشور باشیم.

وی تصریح کرد:در ۵ ماهه گذشته ورزش راگبی در سطح استان وجود نداشت اما با حضور یک تیم توانمند در استان این ورزش در عرض ۵ ماه در شهرهای مختلف استان مازندران فعال شد.

سلیم بهرامی با اشاره به اینکه تیم داتیس تهران با حمایت مالی خوبی اداره می شود اما بعضا امروز شاهد این هستیم که تیم مازندران با افتخار با این تیم از تهران به میدان رفت و دارد با تیم های درجه یک کشور مسابقه می دهد.

وی ادامه داد:در مسابقات قبل، نور میزبان تیم شهر باران گیلان بود و آنها را شکست داد و به پیروزی دست یافت.

رییس هیات انجمن های ورزشی مازندران با بیان اینکه کمیته راگبی فعالیت درخشانی داشته است، اظهار کرد:در همایشی که بیستم قرار است برگزار شود کمیته راگبی به عنوان کمیته برتر در هیات انجمن های ورزشی انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد.

وی خطاب به جوانان ورزشکار، عنوان کرد:به سمت و سوی رشته های جدیدی که در هیات انجمن های ورزشی پا گرفته است بیایید چرا که فرصت قهرمانی و مدال آوری در این رشته ها به تناسب رشته های دیگر بیشتر است زیرا جوانان از قدرتمندی و تیزهوشی خاصی برخوردار هستند و می توانند در میادین بین المللی به راحتی بدرخشند.

این مقام مسؤول ورزشی با اشاره به اینکه هیات انجمن های ورزشی یک فرصت مناسبی برای استان مازندران است، خاطرنشان کرد:نیمی از رشته های ما تفریحی و گردشگری ورزشی است که می تواند به جذب توریست و همچنین اشتغال پایدار کمک شایانی کند.

سلیم بهرامی در پایان خطاب به مسؤولان گفت:جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشم از آقای حبیب حسین زادگان مدیرکل توانمند اداره کل ورزش و جوانان مازندران که همیشه خواسته های به حق هیات را پشتیبانی کرده اند و از اداراتی همچون؛ استانداری، فرمانداری، گردشگری و شهرداری خواهشمندیم به کمک این حوزه بیایند تا ما بتوانیم در حوزه اشتغال و جذب گردشگر و توریست مثمرثمر باشیم.
گفت و گو از:احمد قربانی
تنظیم:فرزانه حسنی