ساغلام: سوء تفاهم نشود، بازیکنان تراکتورسازی به سیستم مربی قبلی عادت کرده‌اند/ بازیکنان جدید تحمیلی نیستند

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی، گفت: سوء تفاهم نشود، بازیکنان تراکتورسازی به سیستم مربی قبلی عادت کرده‌اند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ارطغرل ساغلام در نشست خبری قبل از دیدار مقابل پیکان، گفت: اگر به چهار بازی ما در لیگ و دو بازی آسیایی نگاه کنید اگر بازی اول با مشکی‌پوشان را کنار بگذارید در سایر مسابقات حاکم بازی بودیم. تیمی که موقعیت خلق می‌کرد ما بودیم.

* در برخی شکست‌ها از بازی‌های مان لذت بردند

وی افزود: در برخی مسابقات شکست خوردیم اما هر کسی بازی‌ها را می‌دیدید لذت می‌برد. هفته قبل هم مقابل پارس جنوبی بازی خوبی ارائه کردیم و جنگندگی خوبی داشتیم. نتیجه ما را زیاد خوشحال نکرد اما تساوی و کسب یک امتیاز در زمین حریف نتیجه بدی نبود. برخی از بازیکنان اصلی ما هم مصدوم هستند.

* پیکان با بردهای اخیر با روحیه به مصاف می می‌آید

وی ادامه داد: فردا بازهم ما میزبان هستیم.در آخر باید باز هم بگویم که فردا هم یک مسابقه سخت را در پیش داریم. بعد از بردهایی که پیکان در مسابقات اخیر داشته با روحیه زیاد به میدان می‌آید. می‌دانیم آنها تیم خوبی هستند اما فردا می‌خواهیم کیفیت بالایی داشته باشیم و جنگند ظاهر شویم و در کنار این مسئله فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. می‌خواهیم خوب بازی کنیم و به یک برد شیرین برسیم.

* با خیال راحت می‌گویم، ذخیره‌های تراکتورسازی هم خوب هستند

ساغلام در ادامه خاطرنشان کرد: برخی بازیکنان ما مصدوم و محروم هستند. محمد ایرانپوریان و محمدرضا مهدی‌زاده را در اختیار نداریم. بازیکنان جایگزین هم بسیار خوب هستند. با خیال راحت می‌گویم نفرات جایگزین هم بسیار خوب هستند. آنها فردا بازی می‌کنند و شما به ما حق می‌دهید که چرا به آنها حق می‌دهیم. قائم اسلامی‌خواه می‌خواهد فردا عمل کند و امیدواریم که زود بازگردد. مصدومیت امید عالیشاه هم همچنان ادامه دارد. سیمه به یک بیماری ویروسی مبتلا شده و به همین خاطر این بازیکنان فردا با ما نیستند.  بعد از همه این حرف‌ها می‌خواهم صحبت مهمی با هواداران داشته باشم.

* در دربی تبریز که چیز خاصی از هواداران ندیدم

وی یادآور شد: وقتی به اینجا آمدم یکی از دلایل اصلی هواداران پر شور تراکتورسازی بودند. متاسفانه در بازی اول ما در بازی با گسترش چیز زیادی از این هواداران ندیدیم. فردا می‌خواهیم به معنی واقعی حمایت هواداران را ببینم و آنها هم در بازی ما سهیم باشند. به همین خاطر می‌خواهیم به همه نشان دهیم که هواداران واقعی تراکتورسازی چه افرادی هستند. منتظریم هر کسی که تیمش را دوست دارد به ورزشگاه بیاید. انشاءالله فردا مقابل هواداران پر شورمان یک بازی خوب انجام می‌دهیم. بعد از همه این حرف‌ها آرزوی قلبی من این است که فردا یک بازی خوب و جوانمردانه داشته باشیم. این مسئله را هم می‌خواهم بگویم که به برد و این سه امتیاز خیلی نیاز داریم. انشاءالله قرار است فردا هر چه داریم به نمایش بگذاریم و تمرکز را روی بازی‌های آسیایی بگذاریم.

* سوء تفاهم نشود، بازیکنان تراکتورسازی به سیستم مربی قبلی عادت کرده‌اند

 سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در مورد اینکه مجید جلالی شناخت خوبی از تراکتورسازی دارد اما با این وجود تیمش نمی‌تواند مقابل تراکتورسازی نتیجه بگیرد، اظهار داشت: سعی می‌کنیم راهکاری که به بازیکنان می‌دانیم موثر باشد و آنها هم هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند. بازیکنان در دوره‌های قبلی با مربیانی دیگر و سیستمی متفاوت کار کردند. سوتفاهم نشود اما من نمی‌خواهم سیستم مربی را در اینجا تجزیه و تحلیل کنم. تجربه و عاداتی که سالها وجود داشته را نمی‌توان تغییر داد. ما آرام آرام این تغییرات را می‌دهیم. اینکه بگویم صد در صد راضی هستیم اینطور نیست. واکنشی که بازیکنان در این مدت کم داشتند قابل ستایش است. امروز با بازیکنان صحبت کردیم و در این شرایط پر فشار فرصت تمرین هم نداریم. ما بازی می‌کنیم و باید بعد از آن ریکاوری کنیم اما می‌بینیم به سرعت بازی بعدی رسیده است. در یک دوره پر فشار هستیم. با همه این مسائل از واکنش بازیکنانم تشکر می‌کنم.

* فردا تعطیل است، همه به ورزشگاه بیایند

ساغلام در رابطه با برنامه نه چندان خوب مسابقات، گفت: فردا هم روز تعطیل است و کارها نیمه وقت است. حداقل این است که دانش‌ آموزان مدرسه نمی‌روند. افرادی هم که شاغل هستند کار خود را تا شروع بازی تمام کنند و به ورزشگاه بیایند.

* در محدودیت‌ها بازیکن آزاد جذب کردیم

وی در مورد اینکه آیا از کیفیت سیمه و کرپیچ رضایت دارد و اینکه آیا این بازیکنان به او تحمیل شده‌اند، گفت: در دوره‌ای که به تیم آمدیم چند روز فقط تا پایان نقل و انتقالات مانده بود. محدودیت‌هایی بود که نمی‌توانستیم بازیکن بگیریم. باید شما از قبل بازیکنی پیدا می‌کردید که قرادادی نداشت. باید بازیکنی آزاد را جذب می‌کردیم. امیدوارم از این مسئله اطلاع داشته باشید.مجبور بودیم بازیکنی پیدا کنیم که قرارداد نداشته و بازیکن آزاد بوده است. در کنار این مسئله باید بازیکنان با قیمت مناسب هم جذب می‌کردیم. ای کاش خرید بازیکن قبل از ما انجام می شد و ما در یک مدت محدود مجبور به انجام این کار نبودیم. چندی قبل هم گفتیم ما با یک کادر محدود مجبور به بازی هستیم. بعد از محرویمت ایرانپوریان به دنبال جانشین او هستیم و نمی‌دانیم باید عارف آغاسی را استفاده کنیم یا اینکه دانیال اسماعیلی فر در آن پست بازی کند. ما هم دلمان نمی‌خواست در یک مدت کم و هزینه محدود بازیکن بخریم. امیدوارم این بازیکنان هم شرایط خوبی پیدا کنند. آیا متوجه منظور من شدید؟

* بازیکنان جذب شده، اجباری نبودند

ساغلام در مورد اینکه آیا خودش این بازیکنان را انتخاب کرده است، اظهار داشت: اینکه اجباری یا تحمیلی بوده است جواب خیر است. در دوره محدود و بودجه‌ای که داشتیم انتخاب یک بازیکن آزاد سخت است. شرایط طوری نبود که از بین سه گزینه یک نفر را انتخاب کنیم. دوست داشتیم در یک شرایط بهتر این کار را انجام دهیم.

* سیمه مقابل الغرافه اشتباهات داشت که در عمرش مرتکب نشده بود

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه آیا احتمال دارد از سیمه استفاه کند، گفت:‌ سیمه در بازی با الغرافه دو اشتباه کرد که در عمر فوتبالش آن اتفاق نیفتاد. این مسائل در فوتبال وجود دارد. در همان بازی نادری و مهدی‌زاده هم اشتباهاتی کردند که این مسئله طبیعی است. ما با ۲۲ بازیکن تمرین می‌کنیم. وقتی یک بازیکن مصدوم می شود با یک کادر محدود تر تمرین می‌کنیم. مجبور هستیم یک جایگزین برای بازیکن مصدوم و محروم پیدا کنیم.

 

/فارس