در اولین همایش سراسری روسای کمیته روابط عمومی استانها چه گذشت !؟

نشست هم اندیشی و توجیهی روسای کمیته روابط عمومی استانها (۲۸ بهمن ماه) با حضور محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،اولین همایش سراسری روسای کمیته روابط عمومی هیات فوتبال استانها، با حضور محمدرضا ساکت،دبیرکل فدراسیون فوتبال، مازیا ناظمی، رئیس مرکز اطلاع رسای و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ، علی جوادی رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال و روسای کمیته روابط عمومی استانها (شنبه ۲۸ بهمن ماه ) از ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد.
گفتنی است؛ در این همایش درباره موضوعاتی از قبیل گزارش عملکرد روابط عمومی در سال جاری، اهداف روابط عمومی و روند برنامه های صورت گرفته در نحوه اطلاع رسانی مواردی مطرح شد.

محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال، ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: این اتفاق برای اولین بار برای روسای روابط عمومی هیاتها رخ داده است. رویکرد فدراسیون در ۶ ماهه دوم هویت بخشی به تمام کمیته های هیات فوتبال استانها است، برگزاری اولين همايش دبيران هياتهای فوتبال حدود سه ماه گذشته برگزار شد كه معتقديم هياتها با برنامه ريزی و هدف گذاری در مسير رشد و توسعه فوتبال گام بر مي دارند و در بخش اجرا،اداره، پاسخگويی و نظارت،پيگيری و اقدام هيات های فوتبال بازوی اجرايي ما در استانها محسوب می شوند.
وی در ادامه بیان کرد: این ارتباط مستمر کمیته های فدراسیون با کمیته های همنام خود در هیات های فوتبال می تواند به توسعه و رشد آن کمک بسزایی کند. در این هفته این نشست ها را با کمیته های داوران و مالی داشته باشیم.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه درباره نقش اصلی و مهم روابط عمومی در هیاتهای فوتبال و انعکاس اخبار گفت: معتقدیم که این ماموریت به دست شما عزیزان در هر بخشی می تواند به فدراسیون فوتبال در اندیشه های نو و دانش افزایی کمک کند، چرا که هیات های فوتبال نقش برجسته ای در این موضوع دارند. وظیفه اصلی مسئولان روابط عمومی تولید و نشر اخبار است و سپس انتشار آن به سایتها، خبرگزاری ها و روزنامه ها در سراسر کشور است. انعکاس صحیح، صریح و رصد به موقع اخبار و پاسخگویی، بدون شک در جذب و حفظ مخاطب که یکی از وظایف روابط عمومی بوده موثر است، می تواند در پیشبرد موفقیتهای روابط عمومی در عرصه خبر نقش تعیین کننده ای داشته باشد و معتقدم روابط عمومی ویترینی برای نمایش موفقیتهای یک مجموعه محسوب می شود.
وی به روسای روابط عمومی هیات های فوتبال توصیه کرد اهمیت ویژه ای به موفقیت هایی بدهند که در بخش استانها توسط تیم های پایه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان و آقایان رخ می دهد.
ساکت درباره بحث مهم بازاریابی و حفظ اسپانسر خطاب به روسای روابط عمومی هیاتهای فوتبال گفت: جذب و حفظ اسپانسر بسیار مهم بوده و تکریم به موقعیت اسپانسرها در ماندگاری آنها و حمایتشان تاثیر بسزایی دارد. تمرکز شما نه تنها در بحث اطلاع رسانی بلکه در جذب اسپانسر ها می تواند تاثیر گذار در این زمینه داشته باشد.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: بدون شک اهمیت دادن به تلاشهای ورزشکاران باعث ایجاد انگیزه و پشتکار مضاعف در ورزشکاران و خانواده های آنها در جهت موفقیت بیش از پیش خواهد شد. ضمن اینکه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت ویژه ای برای برگزاری مراسم های افتتاحیه و اختتامیه و ارج نهادن به تلاشهای تیم ها و شرکت کنندگان قائل هستند. بر همین اساس از شما می خواهم در این زمینه با توجه به شرایط موجود هیات، برنامه ریزی کرده و مراسم مناسبی را برگزار کنید.

گفتنیست در طول این همایش ابوالفضل امان الله یکی از عکاسان حرفه ای کشور در خصوص اطلاعات و نحوه صحیح عکاسی آموزش هایی را ارئه دادند و همچنین پژمان راهبر مدیرسایت ورزش سه نیز در پایان این همایش در خصوص نحوه تهیه خبر آموزش ها و راهنمایی لازم را انجام دادند.