محمد سرور: واژه کبدی فارسی است/ امیدواریم کبدی در المپیک ۲۰۲۰ به صورت نمایشی حضور داشته باشد

دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا گفت: برای حضور کبدی در المپیک ۲۰۲۰ به صورت نمایشی وعده‌هایی داده شده و ما هم دنبال آن هستیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ادامه نشست خبری محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا در پاسخ به این سوال که شما چقدر امیدوار هستید که رشته کبدی المپیکی شود، گفت: خبرهای بسیار خوشی را برای خانواده کبدی کاران و فدراسیون کبدی همه کشورهای دنیا دارم. انشاالله که کبدی عضو رشته‌های المپیکی خواهد شد. رابزنی‌های لازم انجام شده و منتظریم که کبدی عضو IOC شود. در حال گذر از پروسه‌های آن هستیم. برای حضور کبدی در المپیک ۲۰۲۰  به صورت نمایشی وعده‌هایی داده شده و ما هم دنبال آن هستیم.

دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه آیا نام این رشته از ایران گرفته شده است، گفت: بله درست است. بنده اولین مربی بودم که پس از سفر به ایران راهی زابل شدم در آن مقطع، مقدم نایب رئیس فعلی فدراسیون بازیکن تیم ملی بود و من مربی تیم بودم. کبدی در شهرهای مختلف ایران با گویش‌های مختلفی تلفظ می‌شود. نام کلمه کبدی از کی‌بوده گرفته شده است و اساساً فارسی است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از نایب رئیسی عباس اورسجی در کنفدراسیون کبدی آسیا خبر داد و گفت:  اورسجی طبق مکاتباتی که با کنفدراسیون کبدی آسیا داشتیم به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون آسیا انتخاب شد.

در پایان این نشست خبری مقدم نایب رئیس فدراسیون کبدی در مورد جوانگرایی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: ما در بازی‌های آسیایی اندونزی همانند ۲ دوره گذشته حضورمان قطعی است و برای حضور در این مسابقات هدف‌گذاری کرده‌ایم تا به مدال طلا برسیم. البته با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی گرگان برگزار شد، آسیب‌هایی برای بازیکنان تیم ملی ما ایجاد شد به همین دلیل ما به جمع بندی رسیدیم که جوانان را به تیم ملی اضافه کنیم و در نهایت با تلفیقی از باتجربه‌ها و جوانان تیم ملی تشکیل خواهد شد.

وی در مورد برگزاری مسابقات جام فجر که به میزبانی خرمشهر برگزار می‌شود، گفت: این رقابت‌ها در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد و ۳ تیم عراق، آذربایجان، گرجستان کشورهای خارجی حاضر در مسابقات هستند. ایران ۳ تیم در این مسابقات خواهد داشت و در این مسابقات ما رقابتی در بخش بانوان نخواهیم داشت.

 

/فارس