مهدوی:اولویتم همگانی کردن ورزش است/نداشتن ها و نبودن ها میاندرود را از حرکت نمی اندازد!

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندرود در گفتگویی ویژه با خبرنگاران مازند اسپرت گفت:بحث ورزش همگانی برای بنده در اولویت است، چون با این حرکت ما جامعه ای سالم خواهیم داشت .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،به مانند شنبه های هرهفته، اینبار نیز یکی دیگر از روسای ادارات ورزش شهرستان های استان مازندران میهمان سایت مازند اسپرت بود.

مختار مهدوی رئیس اداره ورزش شهرستان میاندرود در بازدید از دفتر جدید پایگاه خبری مازند اسپرت در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان میاندرود از زمان حضورش سخن گفت و به گفتگو با خبرنگاران ما پرداخت که در ادامه ماحصل صحبت های این رئیس جوان را می خوانید :

میاندرود یک قدرت نوظهور در ورزش استان مازندران

مختار مهدوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میاندرود در جمع خبرنگاران مازند اسپرت اظهار داشت:میاندرود شهرستانی نوپا است، اما سرشار از ظرفیت ها و پتانسیل های بالاست.

وی ادامه داد :میاندرود یک قدرت نوظهور در ورزش استان مازندران است و از قدیم نیز بدین گونه بوده است و استعداد های فراوانی در تمامی حوزه ها از جمله کشتی، فوتبال و سایر رشته ها داشته است.

مهدوی خاطرنشان کرد :ورزش در میاندرود در گوشت و خون مردم وجود دارد، اما به دلیل تقسیمات جغرافیایی که آنجا صورت گرفته است، میطلبید تا برنامه ریزی ای بر اساس قامت جغرافیایی و فضای اینچنینی صورت بگیرد . حدود شش سال است که اداره ورزش در میاندرود مستقر شده است و هیات های ورزشی در این شهر شکل گرفته اند، زنگ ورزش به صورت خاصی در میاندرود نواخته شده و ورزش جایگاه خودش را آنجا پیدا کرد.

موضوع مهم ورزش میاندرود،بحث پرورش استعداد است

مهدوی با بیان این موضوع که به دنبال استعدادیابی در میاندرود هستیم، اظهار داشت:نگاه ما این است که با توجه به این ظرفیت بسیار خوب بتوانیم هیجانی در ورزش روستاها بوجود بیاوریم و استعدادها شناسایی، کشف و پرورش بیابند .بحث پرورش استعداد ها این روز ها در عرصه ورزش موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود :نگاه ما به بحث همگانی کردن ورزش است و اینکه ورزش برای همه آحاد جامعه باید نمود پیدا کند و ورزش مختص به رنج سنی خاص، زمان و مکانی خاص نباشد و همچنین ورزش در دل خانواده ها باید جای پیدا کند.

باید فضا و بستر را برای قهرمان سازی آماده شود

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندرود در خصوص ورزشکاران سازمان یافته میاندورد گفت:حدود چهار هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که به مراتب چندین برابر آمار ورزشکاران ما بیشتر است اما بر اساس تعداد ورزشکاران بیمه شده بدین مقدار می باشند.

وی ادامه داد :باید فضا و بستر را برای قهرمان سازی آماده کنیم تا در آینده بتوانیم قهرمانان زیادی از میاندرود داشته باشیم.باید در حوزه آموزش کار شود، جوانان خوبی داریم که رشد چشمگیری داشته اند.

میاندرود جایگاه خوبی برای خودش دست و پا کرده است

مهدوی از فعالیت چشمگیر هیات های ورزشی سخن گفت و افزود :در اکثر فضاهای ورزشی، میاندرود جایگاه خوبی برای خودش دست و پا کرده است.روزی که به میاندرود آمدم فقط یکی دو هیات مشغول و فعال بودند ولی در حال حاضر بیش از بیست و چهار هیات مشغول فعالیت می باشند.با توجه به نگاه آمایشی و ظرفیتی که شهرستان دارد ، نتوانستیم تمامی هیات ها را با یک نگاه و یک ظرفیت نگاه کنیم. مثلا در میاندرود یک تیم فوتبال وجود نداشت اما امروز می توانم ادعا کنم که میاندرود یک نساجی و خونه به خونه کم دارد !

وی ادامه داد :ما نماینده استان در سطح کشور هستیم، حتی فرارتر از خیلی از تیم هایی که امروزه اسم و رسم بالاتری دارند جلو تر هستیم.تیم های فوتسال ما جزو مدعیان هستند و غریب به ده تیم فوتبالی و فوتسالی در سطح استان و کشور داریم که بعید می دانم در کمتر شهرستانی چنین ظرفیتی وجود داشته باشد.در لیگ دسته دوم فوتسال کشور نماینده داریم، در مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال کشور نماینده داریم و همچنین در لیگ های استانی در تمامی رده ها نمایندگانی داریم که مشغول به فعالیت می باشند.

این رئیس جوان اظهار کرد :در سایر حوزه ها هم فعالیت های خوبی داشتیم، مثلا والیبال ما فعال شد.والیبال پیشینیه خوبی در این منطقه دارد و همچنین کشتی میاندرود ریشه دار است و چهره های چون دباغی، یعقوب زاده و بسیاری از چهره هایی که در گذشته بودند و این میطلبید که ما فضای گذشته را به صورت ویژه تری نگاه کنیم.

وی افزود :این ها فرایندی است که حتما در سال های آینده آثار آنرا در میاندرود مشاهده خواهیم کرد چون میاندرود می تواند به جویبار دوم بدل شود، اما باید همه عزم عمومی داشته باشندچون با پیشینه خوبی که میاندرود دارد می توانیم در کشتی جایگاه خوبی را بدست بیاوریم.

مهدوی ادامه داد :ما در کشتی ورزشکاری داریم که سال ها عضو تیم ملی کشتی نوجوانان بوده و در حال حاضر نیز به یک وزن بالاتر آمده است و جزو نفرات دوم و سوم است.در رده های پایه و جوانان سجاد سیدی را داریم که به نوعی نوظهور است در این رشته ورزشی و حتی سال گذشته جزو پدیده های کشتی بود.در سایر حوزه ها در تکواندو ، کاراته ما ورزشکارانی داریم که در رده های ملی مخصوصا رده پایه ما در حد ملی و دعوت به اردو داشته ایم. ما در رشته فوتبال در رده زیر ۱۳ سال یاسین فرهادی را داشتیم که به تیم ملی دعوت شده است.در بدمینتون ما علی رغم اینکه کمتر از دو سال از شکل گیری هیات می گذشت، دعوت شده به اردوی تیم ملی نونهالان داشتیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندرود در خصوص مسابقات برگزار شده در این شهرستان، بیان کرد :میزبانی های زیادی را در میاندرود برگزار کردیم.میزبانی مسابقات بدمنیتون تیم ملی جوانان و بسیاری از مسابقات، اردو ها را پذیرفتیم و فضایی را در میاندرود ایجاد کردیم که میزبانی ها را داشته باشیم.

از حداقل امکانات سخت افزاری در میاندرود محروم هستیم

مختار مهدوی از علاقه مردم به رشته های خاص گفت و بیان داشت: برخی از رشته ها ریشه قدیمی دارند و به دلیل اقبال عمومی و شرایط خاص منطقه ای از علاقمندان زیادی برخوردار است.

وی از مشکلات موجود در میاندرود گفت و افزود :ما از حداقل امکانات سخت افزاری در میاندرود محروم هستیم.مثلا در ژیمناستیک امکانات خوبی نداشتیم ولی فقط توانستیم این رشته را ساماندهی کنیم و رئیس هیاتی برایش انتخاب کردیم، اما با این امکانات اندک در حال حاضر در رده های پایه، ژیمناستیک کارهای ما در اعزامی ها در رده های اول تا سوم جای میگیرند!

مهدوی ادامه داد :در سایر رشته ها هم به همین صورت است، مثلا بسکتیال یک رشته نوپا است اما امروز مشاهده می کنیم که این رشته فراتر از شهرستان دارد کار می کند و حتی در تورنمنت های خارج از استان نیز شرکت می کند و همچنین سایر رشته به مانند رشته های رزمی نمایش خوبی داشتیم و ورزشکاران ما در سطح کشور مقام میاورند.

 

آموزش از ارکان توسعه یافتگیست

این مدیرجوان در ادامه صحبت هایش در خصوص بحث های آموزشی اظهار داشت :در حوزه آموزش نگاه ما بدین صورت بوده است که آموزش جزو لاینفک رشد و توسعه در ورزش است و از ارکان توسعه یافتگیست.کلاس های آموزشی فراوانی را در تمامی رشته ها برگزار کردیم .مربیان ما سازماندهی پیدا کردند و امروزه به اندازه کافی مربی با دانش در اختیار داریم که بتوانیم از این فضا برای پوشش تیم های ورزشی میاندرود استفاده کنیم.

وی ادامه داد :مسئله ای که شاید خیلی زیاد به چشم نیاید، ولی داوران ما رشد چشمگیری داشته اند. اشکان خورشیدی و مهرداد خسروی در فوتبال حرف های زیادی برای گفتن دارند و اگر این روند رو به رشدمان را ادامه دهیم و در این زمینه تقویت خوبی داشته باشیم، در تمامی حوزه ها حرف های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

فرهنگ پهلوانی در ورزش ما باید رواج پیدا کند

مختار مهدوی از اهمیت اخلاق در ورزش سخت گفت و اظهار کرد :بحث اخلاق در ورزش مهمترین مسئله در بخش فرهنگ ساری می باشد و ما که کشوری اسلامی هستیم باید بیشتر به بحث اخلاق در ورزش اهمیت بدهیم.فرهنگ پهلوانی در ورزش ما باید رواج پیدا کند چون ورزش جزو دین و نظام ما است.فرهنگ پهلوانی و معنویات در ورزش به مراتب از حوزه قهرمانی برای ما اهمیت دارد.باید روحیات پهلوانی را در ورزش توسعه بدهیم .

وی افزود :در حوزه فرهنگی ما کارهای زیادی صورت داده ایم و از تمامی صاحب نظران برای توسعه فرهنگ ورزشی نهایت استفاده را بردیم تا با کمک آنها ورزش ما با ورزش قهرمانی و ورزش با روحیات پهلوانی تلفیق شود.در این معقوله شکل گیری بسیج ورزشکاران خصوصا در سال های اخیر، کمک بسیار زیادی به ما کرده است.

 

نتوانستیم در حوزه جوانان خوب پیش برویم

این مسئول از ضعف در بخش جوانان صحبت کرد و بیان داشت :تلفیق حوزه جوانان با ورزش از نظرم اصلا درست نبوده است.زمانی تصمیمی گرفته شد ولی امروزه مشاهده می کنیم که بحث جداسازی این دو مطرح شده است.ما تلاش های زیادی در زمینه جوانان صورت داده ایم ولی واقعیت این است که نتوانستیم در حوزه جوانان خوب پیش برویم ولی همواره تلاش ما در جهت اینکه بتوانیم حداقل مسیر را درست برویم بی دریغ نمانده است.

مهدوی افزود : جوانان موتور محرکه هر جامعه هستند و باید تمامی دستگاه ها به همراه اداره ورزش و جوانان که متولی این امر است باید فضایی را ایجاد کنند و عزمی ملی را میطلبد تا بتوانیم برای جوانان مان گام های موثری را برداریم.

 

شهدای ماکران میاندرود با قدرت در مرحله دوم لیگ دسته سوم حضور خواهد داشت

رئیس اداره ورزش و جوانان میاندرود در خصوص بحث فروش تیم فوتبال شهدای ماکران ، اظهار کرد :این تیم شکل گرفته است و در حال حاضر در اردو به سر می برد تا در مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال کشور حضور پیدا کند.

وی ادامه داد:نشست هایی را برای بررسی مشکلات این تیم داشته ایم و بحث فروش این تیم در حد شایعه بوده است.

مهدوی خاطرنشان کرد :با حامیان مالی این تیم نیز جلساتی را برگزار کردیم و حتی تصمیماتی برای کادر فنی جدید این تیم نیز گرفته شد و مشاوره هایی دادیم تا با قدرت در لیگ دسته سوم فوتبال کشور حضور پیدا کنند.

با توجه به کمبود اعتبارات، اتفاقات خوبی را رغم خواهیم زد

رئیس اداره ورزش میاندرود در خصوص تامین منابع مالی اش سخن گفت و افزود :منابع مالی ما متاثر از چندین فاکتور است.نگاه ما باید به صورت کلان باشد چون ما در بحث منابع مالی، مشکلاتی وجود دارد که تابعی از شرایط خاص مملکت می باشد.اما ما تلاش کردیم با توجه به کمبود اعتباراتی که داشتیم ، اتفاقات خوبی را خصوصا در پروژه های عمرانی رغم بزنیم.

مهدوی بیان داشت:ما در روستای ماکران برای زمین فوتبالش سکوی تماشاگران را همت و ظرفیت های مردمی احداث کردیم.حتی ورزشگاه مرکزی در شهر سورک اقداماتی صورت داده ایم و اخیرا با مشارکت نمایندگان مجلس خصوصا محمد دامادی، ما فاز دوم پروژه توسعه و تجهیز زمین فوتبال مرکزی شهرستان را راه اندازی کرده ایم و تا پایان سال فاز دوم سکوهای تماشاگران را به پایان خواهیم رساند.

وی ادامه داد :سالن های ورزشی ما کفپوش نداشتند ولی با مشارکت مردم و شهروندان تمامی سالن های ورزشی دارای کفپوش شدند.

این مسئول در خصوص پروژه های در دست اقدام اظهار داشت :پروژه سالن ورزشی ولوجا را افتتاح کرده ایم و پروژه های نیمه کاره زیادی هم داریم و اعتبارات خوبی جذب کرده ایم. علی رغم کمبود اعتباراتی که وجود دارد، حدود یک میلیارد از محل ارزش افزوده جذب کرده ایم که جزو شهرستان هایی بوده ایم که بیشترین سهم را داشته ایم و با اعتباراتی که جذب کرده ایم امیدواریم پروژه های نیمه کاره مان را به پایان برسانیم.

همه در این موفقیت سهم بری دارند

مختار مهدوی از استفاده از ظرفیت های مختلف جهت کمک به ورزش میاندرود سخن گفت و اظهار داشت :نداشتن ها و نبودن ها ما را از حرکت نمی اندازد. از روزنه های زیادی ورود پیدا می کنیم و از تمامی ظرفیت ها جهت کمک به ورزش استفاده می کنیم تا مسیر شهرستان میاندرود حالت ایستایی به خود نگیرد.

وی در خصوص حمایت های اداره کل ورزش و جوانان گفت و بیان داشت:مساعدت ها تلفیقی از مساعدت های اداره کل، نماینده عالی دولت در شهرستان است.اگر ورزش میاندرود موفق ظاهر شده است همه در این موفقیت سهم بری دارند و در این توفیق اداره کل مساعدت های معنوی و مالی خوبی به میاندرود داشته است.

 

ورزش باید همگانی تر شود

مهدوی با بیان این موضوع که بحث همگانی کردن بحث فرهنگ سازیست، اظهار داشت:برنامه های فرهنگی زیادی برگزار شد به عنوان مثال در برنامه ورزش برای همه که در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، میاندرودی ها بودند که در این همایش نقش آفرینی داشتنند و درواقع آبروداری کرده اند.همایش های پیاده روی زیادی در قالب ورزش همگانی در مناسبت های مختلف در دل روستاها برگزار کردیم.

وی ادامه داد:هر چه تلاش بیشتر باشد تا بتوانیم ورزش را همگانی تر کنیم جامعه ای سالم تر و با نشاط تر خواهیم داشت .

این مسئول با بیان این موضوع که سال ها طول خواهد کشید تا یک قهرمان نامی پدیدار شود،اظهار کرد :با توجه به درکی که از ورزش و اجتماع بدست آورذه ایم در واقع همان بحث ورزش همگانی است. ما اگر بتوانیم ورزش را در دل خانواده ها و تمامی آحاد جامعه ببریم موفق خواهیم بود.همانطور که دغدغه رهبر و رئیس جمهور ما است، ورزش باید در سبد خانوار خانواده ها قرار بگیرد .

مهدوی در پایان گفت:بحث ورزش همگانی برای بنده در اولویت است، چون با این حرکت ما جامعه ای سالم خواهیم داشت .