وقتی نظارتی بر باشگاههای ورزشی مازندران نباشد؛ مسئولین فرهنگی استان پیگیری کنند

در حالیکه یکی از دغدغه های اصلی مسئولین نظام از سالیان قبل تا به امروز توجه ویژه به مسائل فرهنگی و ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در ابعاد مختلف در سطح جامعه بوده متاسفانه شاهد آنیم در حیطه ورزش و به خصوص در استان مازندران به این نکته مهم بسیار کم توجه […]

0111در حالیکه یکی از دغدغه های اصلی مسئولین نظام از سالیان قبل تا به امروز توجه ویژه به مسائل فرهنگی و ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در ابعاد مختلف در سطح جامعه بوده متاسفانه شاهد آنیم در حیطه ورزش و به خصوص در استان مازندران به این نکته مهم بسیار کم توجه میشود.

به گزارش مازند اسپرت ؛  پس از تشکیل وزارت ورزش و بنا به اقتضا و شرایط و ماموریت های این وزارتخانه مهم یکی از معاونت های مورد تصویب در آن معاونت فرهنگی بود که ماموریت های متنوعی برای آن در نظر گرفته شد اما با این وجود متاسفانه شاهد آنیم که آنطور باید و شاید این معاونت در سطح کشور و همچنین در سطح ورزش استان نتوانسته کارایی لازم را از خود را نشان داده و بیشتر دست به کارهای نمایشی در حوزه مسائل فرهنگی زده است.

با این توضیح باید یادآوری نمود علیرغم تذکرات قبلی در جراید و رسانه ها به مسئولین ورزش مازندران باز شاهد آنیم که در سطح باشگاههای استان نه تنها به دغدغه دلسوزان حوزه فرهنگی توجه نشده است بلکه انجام برخی از کارها توسط  و مسئولین زیربط باعث گسترش هرچه بیشتر تهاجم فرهنگی در میان خردسالان و نونهالان میشود.

این در حالیست که خانواده ها با اعتماد به این باشگاه ها و پرورش جسم فرزندانشان نه تنها محتمل هزینه های سنگین مالی میشوند بلکه باید متحمل و پاسخگوی بی مسئولیتی بعضی از به اصطلاح مربیان و دست اندر کاران ورزش نیز باشند.

اخیرا مشاهده شده در باشگاه های ورزشی و علی الخصوص ژیمناستیک و مخصوصا کلاس های دختران خردسال مربیان به بهانه شاد بودن این آینده سازان مبادرت به پخش ترانه های مستهجن مینمایند که این امر نشان دهنده عدم نظرت مسئولین ورزش استان در زمینه باشگاه های ورزشی میباشد. امری که مطمئنا عدم نظارت در آن میتواند ضربات جبران ناپذیری را بر پیکر ورزش استان و به خصوص این فرزندان آینده ساز کشور وارد سازد.

حال در اینجا سوالی که مطرح است این است مدیریت ارشد ورزش استان و معاونت فرهنگی و دیگر مسئولین نظارتی تا چه میزان بر این مسایل آگاهی داشته و تاکنون چه برخوردهایی را با مسببان این گونه مسائل داشته اند؟هیئت ژیمناستیک مازندران و مخصوصا امور بانوان این هیات چه نظارتی بر عملکرد مربیان خود در شهرهای مازندران دارد ؟

مسئولین ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان تا چه حدی به این موضوع آگاهی داشته و چه راهکارهایی را برای تکرار نشدن این گونه مسائل در سطح باشگاه های انجام داده اند؟

در این خصوص مسائل و موارد پرشمار دیگری موجود است که در روزهای آینده بدان اشاره خواهیم کرد.