سامان قدوس انفجاری در همه فاکتورها

قدوس در لیگ سوئد نیز توانست لقب بهترین مهاجم را از آن خود کند و گمانه زنی هایی مبنی بر پیوستن او به تیم فوتبال وردربرمن آلمان بر سر زبان ها بیفتد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سامان قدّوس متولد ۱۲ آبان ماه ۱۳۷۲ در شهر مالمو یک بازیکن دو تابعیتی ایرانی-سوئدی فوتبال از پدر و مادری اهوازی است.
سامان قدّوس در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال اوسترشوندس در لیگ برتر فوتبال سوئد بازی می‌کند البته او توانایی بازی در پُست های مهاجم و وینگر را هم دارد.
قدوس در شهریور ۱۳۹۶ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. او همچنین از سوی تیم ملی فوتبال سوئد نیز دعوت شد اما این دعوت را نپذیرفت.
سامان قدوس که بعد از انتخاب تیم ملی ایران در اردوی قبل حضور داشت، با نظر کارلوس کی‌روش مقابل توگو ۶۳ دقیقه بازی کرد و در دیدار تدارکاتی بعدی برابر روسیه در حالی که روی نیمکت بود، از دقیقه ۶۴ وارد زمین شد اما امشب نیز قدوس در دیدار با پاناما از ابتدا در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و البته نمایش تحسین برانگیزی را نیز از خود به نمایش گذاشت.
سامان قدوس که در این دیدار ابتدا به‌عنوان وینگر چپ بازی می‌کرد، با پاس‌ها و نفوذهای خطرناک چندین بار خط دفاعی تیم حریف را آزار داد.
ملی‌پوش دورگه و چپ پا تیم ملی فوتبال ایران در دقیقه ۱۴ پاس فرار خوبی به کریم انصاری‌فرد داد تا او از وارگاس پنالتی بگیرد و ایران یک بر صفر از پاناما پیش بیافتد.
اما این پایان کار نبود و چند دقیقه بعد قدوس پس از یک حرکت تکنیکی با انصاری‌فرد یک و دو کرد تا در موقعیت تک به تک با پای چپ نخستین گل ملی خود را به ثمر رساند.

لازم بذکر است:قدوس در لیگ سوئد نیز توانست لقب بهترین مهاجم را از آن خود کند و گمانه زنی هایی مبنی بر پیوستن او به تیم فوتبال وردربرمن آلمان بر سر زبان ها بیفتد.