نگاهی به شرایط خونه به خونه در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

با برگزاری رقابت های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، تکلیف هفت تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور مشخص شد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پس از برتری استقلال مقابل نساجی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته نیز تکلیف صعود شش تیم دیگر مشخص شد تا برنده دیدار بادران و پرسپولیس در ۱۹ آبان ماه پرونده مرحله یک هشتم نهایی را ببندد.

استقلال تهران، ایرانجوان بوشهر، تراکتورسازی تبریز، صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان، خونه به خونه مازندران و گسترش فولاد تبریز هفت تیمی هستند که صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی مسجل شده است.

نکته جالب اینجاست بدون در نظر گرفتن دیدار بادران و پرسپولیس، تیم خونه به خونه مازندران تنها تیم لیگ یکی بود که در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد با پیروزی مقابل یک تیم لیگ برتری به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

ایرانجوان بوشهر نیز دیگر تیم دسته اول این مرحله می باشد که با برتری مقابل تیم دسته سومی گل ابریشم تهران راهی مرحله بعد شد تا در کنار خونه به خونه مازندران تنها نمایندگان لیگ یک در این مرحله باشد. البته لیگ یکی ها می توانند امیدوار باشند با برتری بادران مقابل پرسپولیس، تعداد نمایندگان شان در این مرحله به عدد ۳ افزایش یابد.

شانس میزبانی در مرحله یک چهارم نهایی:

در مرحله یک هشتم نهایی، تنها تیمی که موفق شد در خانه ی حریف به پیروزی دست یابد استقلال خوزستان بود و بدون شک هر تیمی که در قرعه کشی مرحله یک چهارم مقابل استقلال خوزستان قرار گیرد باید دیدارش را در اهواز برگزار کند. مگر اینکه پرسپولیس در خانه بادران به برتری دست یابد تا دومین مهمان برنده این دیدار لقب گیرد. در اینصورت اگر پرسپولیسی ها نام تیم استقلال خوزستان را در طالع شان ببینند، میزبان این دیدار باید در مراسم قرعه‌کشی مشخص گردد.

و اگر تیم خونه به خونه مقابل هر تیمی غیر از استقلال خوزستان و یا پرسپولیس احتمالا برنده مقابل بادران قرار گیرد باید برای تعیین میزبان، چشم به قرعه عادل فردوسی پور بدوزد. این مسئله بیانگر این است که شاگردان نکونام شانس زیادی دارند تا یکبار دیگر در بابل به مصاف حریف خود بروند.

تقابل با سرخابی ها:

در اردوی پیش فصل سال گذشته مقابل استقلال و پرسپولیس به میدان رفتیم ولی بدون شک حساسیت و جذابیت دیدارهای تدارکاتی قابل قیاس با دیداری رسمی مانند جام حذفی نیست. مخصوصا اگر حریف خونه به خونه تیم سابق جواد نکونام، استقلال باشد!

ولی هواداران خونه به خونه بدشان نمی آید تقابل شان با سرخابی ها در مراحل نیمه نهایی یا فینال رقم بخورد. شاید در مرحله یک چهارم نهایی، بازی مقابل تیم هایی مثل ایرانجوان، نفت آبادان، گسترش فولاد یا تراکتورسازی می تواند شانس سربازان ژنرال نکو جهت حضور در جمع چهار تیم برتر مسابقات را افزایش دهد.

طبق صحبت های سعید فتاحی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، قرعه کشی مسابقات مرحله یک چهارم نهایی کمتر از ۲ هفته دیگر برگزار می شود و خونه به خونه ای ها بی صبرانه منتظرند تا ببینند برای صعود تاریخی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور باید کدام تیم را قربانی کنند.

خروج از فاز جام حذفی تا اطلاع ثانوی!

البته جواد نکونام و شاگردانش فعلا از فکر پیروزی مقابل سیاه جامگان و حریف آینده شان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بیرون آمده اند و توجه خود را به بازی روز چهارشنبه مقابل گل گهر سیرجان معطوف کرده اند.

شیرها بسیار امیدوارند با برتری مقابل این تیم سیرجانی، هم رکورد شکست ناپذیری شان در لیگ یک را به شش هفته افزایش دهند و هم فاصله امتیاز خود با تیم صدرنشین را کاهش دهند. به همین دلیل نمی خواهند رویاپردازی شان برای حماسه سازی در جام حذفی، آنها را از رسالت اصلی شان دور سازد.