استعداد داریم ، تیم نداریم / پرسپولیس،شعبه قائمشهر!

با پیوستن محمد باقر شعبانی به پرسپولیس تعداد بازیکنان مازندرانی این تیم به نه رسید. به گزارش مازند اسپرت ؛چند سالی است که مازندران در سطح اول فوتبال ایران جایی ندارد.مازندران بدون اغراق یک سوم بازیکنان لیگ برتر را تولید می کند.از بازیکنان سال های دور می توان به حسین مسگر ساروی، رحیم و نادر […]

perspolisبا پیوستن محمد باقر شعبانی به پرسپولیس تعداد بازیکنان مازندرانی این تیم به نه رسید.

به گزارش مازند اسپرت ؛چند سالی است که مازندران در سطح اول فوتبال ایران جایی ندارد.مازندران بدون اغراق یک سوم بازیکنان لیگ برتر را تولید می کند.از بازیکنان سال های دور می توان به حسین مسگر ساروی، رحیم و نادر دست نشان،محمود فکری و فرهاد مجیدی نام برد که مسگر ساروی سابقه کاپیتانی تیم ملی ایران را در کارنامه دارد.آخرین تیمی که از مازندران در سطح اول فوتبال ایران حضور داشت شموشک نوشهر بود که با بی درایتی مسئولان استان، این تیم هم به دسته های پایین تر سقوط کرد و منحل شد.شموشک در دوره ای بهترین بازیکنان را به فوتبال ایران معرفی کرد. رحمان احمدی،محسن بنگر،سید جلال حسینی،سهراب انتظاری،محمدرضا خلعتبری بازکنان مازندرانی بودند که از شموشک به سطح اول فوتبال رسیدند.حال چند سالی است که پرسپولیس مشتری ثابت بازیکنان مازندرانی از جمله نساجی قائمشهر شده است.قائمشهر را می توان یکی از قدیمی ترین شهر های فوتبالی ایران نام برد.شهری که سال ها در سطح اول فوتبال کشور دو تیم داشت: نساجی ، صنعت نفت.


فوتبال در شهر قائم شهر سابقهٔ دیرینه‌ای دارد. ورزشگاه شهید وطنی (شهنا سابق) در دهه ۲۰ توسط روس‌ها در قائم شهر ساخته شد. در گذشته‌های بسیار دور تیم‌هایی چون تاج ،بانک ملت، آزمایش، نساجی مازندران و همچنین تیم صنعت نفت قائم شهر در این شهر فعالیت می کردند. در دههٔ ۶۰ فوتبال در قائم شهر بین دو قطب نساجی و صنعت نفت تقسیم شد.این دو تیم در سطح اول فوتبال ایران (لیگ آزادگان) حضور داشتند که استقلال و پرسپولیس را در قائم شهر شکست داده یا در آزادی متوقف می‌کردند.باشگاه نساجی بازیکنان به نامی به فوتبال ایران معرفی کرد از جمله حسین مسگر ساروی،رحیم و نادر دست نشان،محمود فکری و…

قائمشهر شهری کارگری است که تفریح کارگران کارخانه نساجی تماشای فوتبال بود. کارگرانی که برای تشویق تیم خود ورزشگاه پیر این شهر را پر می کردند و حتی تا دور ترین شهرها تیم شان را همراهی می کردند. مردمان قائمشهر را می توان یکی از متصب ترین تماشاگران ایران دانست.تماشاگرانی که در سرما و گرما هیچوقت تیم شان را تنها نگذاشتند.آنها سالهاست امید دارند به لیگ برتر صعود کنند اما اسیر باند بازی های تیم های صنعتی می شوند.نساجی در سال های اخیر بازکنان زیادی به پرسپولیس فرستاده است.از این بازیکنان می توان به مهرداد اولادی ، میثم بائو،هادی نوروزی،محمد عباس زاده،مهرداد کفشگری ، امید عالیشاه ، علی علیپور و محمد باقر شعبانی نام برد.با پیوستن شعبانی به پرسپولیس تعداد مازندرانی ها پرسپولیس به نه رسید.محسن بنگر،امید عالیشاه،مهرداد کفشگری،هادی نوروزی،رضا خالقی فر،رامین رضاییان،علی علیپور،شعبانی و عباس زاده مازندرانی های پرسپولیس هستند.

هادی نوروزی یکی از با سابقه ترین پرسپولیسی های قائمشهر است.او هفت سال سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و در حال حاضر کاپیتان اول این تیم است.نوروزی سال ۸۷ توسط افشین پیروانی به پرسپولیس آمد و توانست بازی های درخشانی برای این تیم به نمایش بگذارد.

محسن بنگر را می توان با تعصب ترین بازیکن پرسپولیس نامید.او که سال ها در شموشک و سپاهان بازی می کرد در سال ۹۱ به همراه سید جلال حسینی به پرسپولیس آمد.بنگر توانست در لیگ سیزدهم بهترین خط دفاعی ادوار لیگ را به نام خود ثبت کند.

از دیگر بازیکنان قائمشهری پرسپولیس امید عالیشاه است.عالیشاه که سال ها در نساجی بازی می کرد و سپس به راه آهن تهران رفت.او آنقدر در این تیم درخشید تا با علی دایی از این تیم به پرسپولیس کوچ کرد.عالیشاه در فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود و توانست گل برتری این تیم را در دربی به ثمر برساند.

کمربند میانی پرسپولیس هم در دست مازندرانی هاست.مهرداد کفشگری هافبک پرسپولیس هم سابقه بازی درپرسپولیس قائمشهر را دارد.او سپس به راه آهن رفت و به همراه عالیشاه به پرسپولیس ملحق شد.

علی علیپور سومین بازیکن قائمشهری است که از راه آهن به پرسپولیس اضافه شد.علیپور در آخرین بازی فصل قبل پرسپولیس مقابل استقلال موفق به گلزنی شد.

محمد عباس زاده تنها بازیکنی بود که از نساجی مستقیم به پرسپولیس آمد.عباس زاده در زمان مربی گری گل محمدی در نساجی بازی می کرد و با او به پرسپولیس آمد.عباس زاده که با عنوان آقای گل لیک یک به پرسپولیس آمد توانست پدیده این تیم در لیگ سیزدهم شود.

رامین رضاییان هم یکی از مازندرانی های جدید الورود به پرسپولیس است.او هم از راه آهن به پرسپولیس آمد تا تعداد راه آهنی ها پرسپولیس به پنج رسید.