حسین زادگان : نیاز ۱۱۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در مازندران به تأمین اعتبار

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: مازندران ۱۱۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه‌تمام دارد که با اعتبارات اندک به سرانجام نمی‌رسند.   به گزارش مازند اسپرت ، حبیب حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای توسعه ورزش همگانی که در استانداری مازندران تشکیل شد، اظهار داشت: با ابلاغ وزیر ورزش و جوانان، استانداران به‌عنوان […]

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: مازندران ۱۱۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه‌تمام دارد که با اعتبارات اندک به سرانجام نمی‌رسند.

 

به گزارش مازند اسپرت ، حبیب حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای توسعه ورزش همگانی که در استانداری مازندران تشکیل شد، اظهار داشت: با ابلاغ وزیر ورزش و جوانان، استانداران به‌عنوان رئیس شورای ورزش استان‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ورزش به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های توسعه در استان‌ها نقش مؤثری دارد، افزود: برای توسعه متوازن نیروی انسانی سالم نقش کلیدی در پیشرفت‌ تلقی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اضافه کرد: ورزش و جوانان به‌عنوان دبیر شورای ورزش در استان‌ها وظیفه تبیین برنامه‌های وزارت ورزش را در شهرستان‌ها دارد.

این مسئول با بیان اینکه رهبری تأکید فراوانی بر توسعه ورزش همگانی دارند، گفت: با پرهیز از هرگونه شعار و مسائل تشریفاتی تحرکات بدنی کاری است، که باید با جدیت پیگیری شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه تأکید وزارت ورزش استفاده از ظرفیت‌های ورزش، زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی است، ادامه داد: بخشی از ظرفیت‌های ورزشی در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی به مدل‌سازی بخشی از سیاست‌های ملی عرصه ورزش در شهرستان‌ها اشاره و اضافه کرد: در سال‌جاری توسعه ورزش همگانی در کشور کلید زده شد که این طرح با برنامه‌ریزی در استان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه امسال با برگزاری پیاده‌روی‌های خانوادگی تعامل مناسبی با نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در مازندران داشتیم، خاطرنشان کرد: از ظرفیت حوزه‌های علمیه هم برای توسعه ورزش همگانی باید استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی با در اختیار داشتن زیرساخت‌های ورزشی در تعطیلات تابستانی به اوقات فراغت ۵۲۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی توجه داشته باشند، افزود: شهرداری و شورای شهرها برای توسعه ورزش همگانی به بهینه‌سازی و تجهیز فضاهای تفریحی و پارک‌ها بپردازند.

حسین‌زادگان به تخصیص اعتبارات عمرانی به امر ورزش را از انتظارات ورزش و جوانان مازندران دانست و گفت: مازندران بیش از ۱۱۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام دارد که با اعتبارات اندک به سرانجام نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای توسعه ورزش همگانی ساز و کار تعریف شده است، تا با استفاده از ۴۸ هیئت ورزشی و سه هزار کمپین ورزش و باشگاه‌های خصوصی به این مهم پرداخته شود، افزود: مازندران در حمایت از ورزش بخش خصوصی بیشترین جذب اعتبار را داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ظرفیت ورزش بومی و محلی را در استان بالا دانست و تصریح کرد: هر وقت به ورزش روستاها توجه شد، ورزش قهرمانی تبلور یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بعد سلامت به اهمیت ورزش پرداخت و گفت: ۴۵ درصد مرگ و میر در مازندران قلبی و عروقی است.

محسن اعرابی بیان کرد: ۷۵ درصد بیماری‌ها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است.

این مسئول با بیان اینکه رژیم غذایی مناسب، مصرف سیگار، فشار خون بالا و تحرک نامناسب بدنی عوامل موثر در مرگ و میر و بیماری‌های غیر واگیر هستند، اظهار کرد: طبق آمار در دنیا نشان می‌دهد ۱۴ درصد مرگ قابل نسبت دادن به فعالیت‌های فیزیکی کم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به رسوخ کم‌تحرکی در مازندرانی‌ها اشاره کرد و افزود: کم‌تحرکی در زنان و مردان مازندرانی رو به صعود است.

اعرابی توجه به ورزش روستاها را مورد تأکید قرار داد و گفت: موضوع ورزش همگانی و تحرک فیزیکی باید در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.