کم‌توجهی به ورزش مدارس مانع توسعه ورزش همگانی است

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: کمبود وسایل و امکانات، نبود فضای ورزشی و کم‌توجهی به ورزش مازندران مانع توسعه ورزش همگانی است.   به گزارش مازند اسپرت ، سیدعلی ساداتی بعد از ظهر امروز در نخستین شورای توسعه ورزش همگانی که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی توان […]

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: کمبود وسایل و امکانات، نبود فضای ورزشی و کم‌توجهی به ورزش مازندران مانع توسعه ورزش همگانی است.

 

به گزارش مازند اسپرت ، سیدعلی ساداتی بعد از ظهر امروز در نخستین شورای توسعه ورزش همگانی که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی توان هدایت همه موضوعات مربوط به ورزش را ندارد.

وی با اشاره به اینکه نبود فضای ورزشی کافی، اعتبارات و نیروی متخصص از عوامل اصلی رشدنیافتگی ورزش همگانی است، افزود: برای توسعه ورزش همگانی باید به ورزش مدارس اهمیت داده شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرح مفرح حیاط پویا در مدارس خبر داد و گفت: سال تحصیلی آینده ورزش صبحگاهی با سرود سراسری در مدارس اجرا می‌شود.

این مسئول به برگزاری المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای اشاره کرد و افزود: سال گذشته برای نخستین‌بار ۳۰ درصد مدارس مازندران مسابقات المپیاد درون‌مدرسه‌ای را اجرا کردند که مورد استقبال قرار گرفت.

ساداتی با بیان اینکه اگر ورزش همگانی در استان به درستی فراگیر شود در ورزش قهرمانی نیز موفق می‌شویم، خاطرنشان کرد: ورزش همگانی سبب ایجاد سلامت و نشاط در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید به محیط‌‌‌‌های ورزشی اعتماد کنند و نگرش منفی نسبت به این‌گونه اماکن از بین برود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: برای توسعه ورزش همگانی سه فاکتور انگیزه، مسائل فرهنگی و بسترسازی و تجهیزات ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان مازندران نیز با اشاره به اینکه فقر حرکتی در بانوان مازندران وجود دارد و برای رفع آن به توسعه ورزش همگانی باید توجه ویژه شود، اظهار کرد: بحث توسعه ورزش همگانی کاری جهادی است و همه نهادهای و سازمان‌ها باید پای کار باشند.

مریم کیومرثی افزود: زیرساخت ورزش بانوان باید متفاوت‌تر دیده شود.

وی بحث آسیب در ورزش بانوان را بیشتر از آقایان دانست و اضافه کرد: حضور بانوان در اماکن ورزشی و پیاده‌روی‌ها بیش از آقایان است.

معاون ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه هرچه به ورزش بانوان توجه شود هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد، گفت: اداره ورزش و جوانان مازندران به عنوان برنامه‌ریز اصلی توسعه ورزش همگانی محسوب شود و سایر دستگاه‌های اجرای کمک حال باشند.