پیروزی تیم ستارگان ساری مقابل هلدینگ فراز قائمشهر/عکاس:احمدقربانی

تیم کشتی ستارگان ساری میهمان خود هلدینگ فراز قائمشهر را در شهر ساری شکست داد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،عصر امروز چهارشنبه یک دیدار عقب مانده از هفته پایانی دور رفت لیگ برتر کشتی آزاد بین تیم های ستارگان ساری و هلدینگ فراز قائمشهر در سالن سیدرسول حسینی ساری برگزار شد.

در پایان این دیدار، ستارگان ساری توانست با نتیجه ۵بر۳ هلدینگ فراز قائمشهر را شکست دهد.

نتایج انفرادی این مسابقه به شرح زیر است (اسامی تیم ستارگان ساری در ابتدا آمده است): 

۵۷ کیلوگرم : آرتم گیلکوف – مهران رضا زاده ( ۹ – ۴ )

۶۱ کیلو گرم : مصطفی دامادی – نجاه گری گویف ( ۰ – ۱۱ )

۶۵ کیلوگرم : علی اصغر جبلی – حسن مراد قلی ( ۶ – ۲ )

۷۰ کیلوگرم : ایمان رحمانی زاده – گاسیموف ( ۱۱ – ۸ )

۷۴ کیلوگرم : امید حسن تبار – علیرضا قاسمی ( ۳ – ۰ )

۸۶ کیلوگرم : ماگمادوف – عزت الله اکبری ( ۵ -۱ )

۹۷ کیلوگرم : اسماعیل نجاتیان – حسن رحیمی ( ۲-۳ )

۱۲۵ کیلوگرم : جعفر شمس ناطری – عبدالله قمی ( ۶ – ۶ ) ( با توجه به امتیازات درشت ، شمس ناطری برنده اعلام شد )

در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر کشتی باشگاههای کشور، ستارگان ساری به سرپرستی مهندس مدینه و با مربیگری محسن دلیری، علی دومیرکلایی و مرتضی قربانی مقابل تیم هلدینگ فراز قائمشهر با مربیگری بهنام طیبی ، علیرضا ریحانی و امیر عباس انوری و سرپرستی بهمن صفری به یک پیروزی با ارزش دست یافت.

برای ساروی ها ارتم کلیگوف روسی ، علی اصغر جبلی ، ایمان رحمانی زاده، امین حسن تبار، سامل گودیا کمادف روسی و جعفر شمس ناتری صاحب ۶ پیروزی شدند و برای قائمشهری ها گری گویف و حسن رحیمی ۲ پیروزی کسب کردند .

آنچه که قابل توجه بود در نبرد دو تیم مازندرانی ۴ کشتی گیر خارجی شرکت داشتند و در ساری و قائمشهر کشتی گیر شاخص حضور نداشت و از خارجی ها استفاده شده بود .

نجاه گری گویف ۶۱ کیلوگرم قائمشهر نفر اول جهان در بوداپست مجارستان بود که به یک پیروزی با ارزش دست یافت البته شکست ۵ بر۱ عزت اله اکبری نایب قهرمان اسبق جهان مقابل ماکمادف جوان روسی که برای ساروی ها کشتی می گرفت از نتایج غیرمنتظره این مسابقه بود و عزت اله اکبری متأسفانه از روحیه مناسب برای حضور در این مسابقه بهره مند نبود .

مبارزه وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۶ بر ۶ به نفع جعفر شمس ناتری برای ساروی ها به پایان رسید از کشتی های جالب توجه این مسابقه بود ؛ به هر حال این دیدار حساس را ساروی ها به نفع خود به پایان بردند .

برپایه این گزارش حسین زادگان مدیر کل ورزش و جوانان مازندران، دلیری رئیس ورزش و جوانان ساری، مدینه – قاسمی – یوسفی – زلیکانی – نجاریان و نقیبی اعضای شورای شهر ساری از نزدیک نظاره گر این مسابقه بودند و اما چگونگی مبارزه نفر به نفر دو تیم نیز جالب توجه بود :

در وزن ۵۷ کیلوگرم مهران رضازاده از قائمشهر مقابل ارتم کلیکوف روسی بدون روحیه و دفاع خیلی بد ظاهر شد که قهرمان روسی با زیرگیری ها و بارانداز ۹ بر ۴ به پیروزی رسید .

در ۶۱ کیلوگرم نجات گری گویف روسی از قائمشهر که دارنده مدال طلای مسابقات جهانی بوده براحتی ۱۱ بر۰ مصطفی دامادی را شکست داد .

در وزن ۶۵ کیلو، علی اصغر جبلی از ساری در حین ناباوری همگان حسن مرادقلی را با زیرگیری های خوب ۶ بر۲ مغلوب خود کرد .

در ۷۰ کیلوگرم ایمان رحمانی زاده از ساری در مصاف با اسرافیل کومیف روسی که دارنده دو مدال برنز اروپایی می باشد در حالی که ۵ بر۰ عقب بود اما به دلیل اینکه کشتی گیر روسی از نفس و قدرت کم آورده بود رحمانی زاده با زیرگیری های متوالی ۱۸ بر ۸ به پیروزی رسید که این شکست ضربه سنگینی به قائمشهری ها وارد کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم امین حسن تبار از ساری در حین ناباوری همگان علیرضا قاسمی را ۳ بر۰ با یک زیردوخم خوب شکست داد و در وزن ۸۶ کیلوگرم عزت اله اکبری نایب قهرمان اسبق جهان در حالی به مصاف ماگمادف روسی رفت که هیچ نشانی از یک کشتی گیر قهرمان و آماده نداشت و با زیرگیری های خوب ماگمادف ۵ بر ۱ مغلوب شد؛ وی با این کشتی نشان داد که به هیچ عنوان نمی تواند مدعی پوشیدن دوبند تیم ملی باشد و با این دستان بلند و پاهای کشیده اگر به خوبی از آن استفاده کند می توان قهرمان لایقی برای تیم ملی  و کمک حال حسن یزدانی در تمرینات برای قهرمانی جهان و حتی المپیک باشدکه متأسفانه وی قدر این امتیازات خود را نمی داند .

در ۹۷ کیلوگرم حسن رحیمی جوان شایسته تیم قائمشهر با کشتی فکورانه خود ۳ بر ۲ بر حریف پیروز شد البته نجاتیان حریف رحیمی در این دیدار به هیچ عنوان آماده نشان نداد و اگرچه وی اعتقاد داشت که داوران حقش را در این مسابقه ضایع کرده اند که چنین مواردی را بنده احساس نکردم.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در دیدار عبداله قمی از قائمشهر و جعفر شمس ناتری از ساری شاهد دیدار جذابی بودیم عبداله قمی هم قدر شرایط عالی و فیزیکی خود را نمی داند و هم در این دیدار تا آخرین لحظه مسابقه ، کشتی گیر پیروز مشخص نبود که ناتری با یک زیر خوب و بارانداز در آخرین لحظات صاحب پیروزی شد .

به هر حال تیم ساری در این دیدار ۶ بر۲ صاحب برتری شد که کمتر کارشناسی این پیروزی را برای نماینده ساری پیش بینی می کرد .

شایان ذکر است مهندس مدینه رئیس شورای شهر و سرپرست تیم ستارگان ساری برای این تیم متحمل زحمات زیادی شد و حضور حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، دلیری رئیس ورزش و جوانان ساری و اعضای شورای شهر به عنوان مهمانان ویژه در نوع خود جالب و ستودنی بود .

نماینده ساری با این نمایش نشان داد یکی از مدعیان درجه اول کسب عنوان قهرمانی در مسابقات امسال است.