جایگاه مازندران در کشتی فرنگی جهان کجاست !؟

ایران در طول برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جهان ۳۶ مدال طلا صید کرد ۱۲ طلا و ۶ نقره و ۱۸ برنز که سهم مازنی ها ۷ مدال و تنها مدال برنز سنگین وزن کشتی فرنگی جهان از مازندران می باشد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مازندران در مسابقات جهانی قهرمانی کشتی فرنگی در سال های ۱۹۶۱ /۱۹۶۶/۱۹۶۹/۱۹۷۳/۱۹۷۷ و ۱۹۸۳ در کشورهای ژاپن – آمریکا – ایران ، تهران ) – سوئد و شوروی که شرکت کرده بود نماینده نداشت تنها عسگری محمدیان در سال ۱۹۹۷ سوئد نماینده ایران بود که حذف شد اما ۱۹۹۱ وارنا بلغارستان رضا سیم خواه اولین مازندرانی بود که صاحب مدال نقره کشتی فرنگی جهان در ۴۸ کیلوگرم شد .

در سال ۲۰۰۱ یونان حسن رنگرز مدال طلا جهان را به نام مازندران در ۶۴ کیلوگرم صید کرد . در ۲۰۰۲ در مسکو روسیه حسن رنگرز در ۵۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد .

در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ مازندران در مسابقات جهانی مجارستان نماینده ای نداشت و در سال ۲۰۰۷ در وزن ۹۷ کیلوگرم قاسم رضایی مدال برنز را برای مازندرانی ها به ارمغان آورد .

در ۲۰۰۹ دانمارک مازندران نماینده ای در تیم ملی نداشت و در ۲۰۱۱ روسیه نیز نماینده ای نداشتیم اما اسماعیل نژاد مربی مازندران حضور داشت . در ۲۰۱۱ در وزن ۱۲۰ کیلوگرم باباجان زاده مدال برنز جهان را برای مازندران صید کرد و از مازندران حمید رضا اسماعیل نژاد مربی بود .

در ۲۰۱۴ تاشکند ازبکستان قاسم رضایی مدال برنز ۹۷ کیلوگرم جهان را صید کرد و سرپرست تیم حسن رنگرز از مازندران بود که ایران قهرمان شد . در ۲۰۱۵ لاس وگاس آمریکا قاسم رضایی مدال نقره جهان را به دست آورد که این بهترین مدال ایران بود . در ۲۰۱۶ مجارستان مازندران نماینده ای نداشت اما اسماعیل نژاد مربی تیم ملی بود .

مازندرانی ها در کشتی فرنگی جهان طلا – حسن رنگرز در ۲۰۰۱ یونان / نقره رضا سیم خواه ۱۹۹۱ بلغارستان / ۹۸ کیلو قاسم رضایی ۲۰۱۵ آمریکا / ۲۰۰۲ روسیه حسن رنگرز برنز / قاسم رضایی در سال ۲۰۱۴ مدال برنز و در ۲۰۰۷ باکو نیز مدال برنز – بشیر باباجان زاده برنز جهانی ترکیه در ۲۰۱۱؛ مازندرانی ها یک طلا و دو نقره و ۴ برنز که جمعا ۷ مدال در مسابقات جهانی کشتی فرنگی صید کردند .

ایران در طول برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جهان ۳۶ مدال طلا صید کرد ۱۲ طلا و ۶ نقره و ۱۸ برنز که سهم مازنی ها ۷ مدال و تنها مدال برنز سنگین وزن کشتی فرنگی جهان از مازندران می باشد.