حسن یزدانی پدیده جدید جهان کشتی !

دستان بزرگ و پنجه های قوی و شجاعت در اجرای فنون به همراه پاهای بیدار و قدرت بدنی همراه با نفسی چاق از حسن یزدانی یک سرمایه ارزشمند برای ورزش اول ما ساخته است .

مازند اسپرت (مازند ورزش)،با توجه به کشتی های بسیار خوب حسن یزدانی در المپیک ریو و مسابقات انتخابی تیم ملی و چند جام بین المللی معتبر ، بدون شک پدیده جدید کشتی جهان و می تواند سالیان سال در اوزان مختلف تیم ملی در سنگین وزن برای مازندران و کشور در آسیا ، جهان و المپیک افتخار کسب کند .

دستان بزرگ و پنجه های قوی و شجاعت در اجرای فنون به همراه پاهای بیدار و قدرت بدنی همراه با نفسی چاق از حسن یزدانی یک سرمایه ارزشمند برای ورزش اول ما ساخته است .

در این مسیر باید همگان از کادر فنی تا مربیان مازندران و کارشناسان کشتی به سهم خود از وی حمایت و یزدانی را برای رسیدن به مدارج بالاتر هدایت نمایند ؛ در گام نخست وی باید در مازندران حریفان خوبی داشته باشد که در تمرینات سنگین به داد وی برسند ، تیمی کارشناسی شده باید سبک مبارزات حریفان وی را آنالیز نماید و یزدانی باید به سبک های مختلف کشتی بگیرد و فرقی برای او نداشته باشد که حریف وی راست گارد یا چپ گارد ، فن بالا و یا فن پائین و یا زیرگیر است اگر وی بتواند بر همه این فنون تسلط داشته و به خوبی بتواند بدل این فن ها را بر روی حریفان به نمایش بگذارد قطعاً حریفی را نمی توان پیدا کرد که توانایی رقابت با وی را داشته باشد .

البته تمرینات او باید علمی و تخصصی باشد امروز که حسن یزدانی درگیر مسابقات و تمرینات تیم ملی است همه کارشناسان کشتی روسیه ، ازبکستان ، آذربایجان ، آمریکا و … مبارزات وی را زیرنظر دارند و بر روی نقاط ضعف و قوت یزدانی کار خواهند کرد.

در سویی دیگر یزدانی نباید اسیر غرور کاذب و تبلیغات شود و باید عزمی جدی برای کسب چندین مدال طلا در المپیک و جهان و آسیا داشته باشد در بحث بدنسازی و تمرینات اردویی تیم ملی و حتی حضور در مسابقات داخلی و بین المللی باید شرایط مناسب برای مبارزات وی فراهم باشد اگر در شرایط آرمانی فعالیت کند و در فصل بدنسازی و غیرمسابقات باشد باید از نصایح بزرگان و کارشناسان اهل فن درس آموزی کند ؛ حتی در تمرینات و اردو تیم ملی باید متوجه همه امورات باشد .

بسیاری از بزرگان جهان کشتی از مازندران در اردوهای تیم ملی با مشکلات زیادی روبرو شدند و کم لطفی های زیادی در حقشان روا شد که حسن یزدانی نباید به سرنوشت قهرمانان ادوار گذشته دچار گردد .

این ادعا از آن جهت قابل تفکر است که پیشتر در اردوهای تیم های ملی همواره دست هایی در کار بوده که ضربات جبران ناپذیری بر قهرمانان مازندران وارد شود و ما ظلم هایی که به مرحوم رمضان خدر ، سیم خواه ، عسگری محمدیان ، سید مراد محمدی ، نجفی جویباری ، رضا یزدانی ، اصغر بذری ، آیت واگذاری ، رضا سوخته سرایی ، مجید ترکان ف حاجی کناری و … وارد شد را از یاد نمی بریم و البته هم قصد کالبد شکافی چرایی آن را نداریم … اما بی شد عمر قهرمانی بسیاری از قهرمانان بزرگ کشتی مازندران در اردوهای تیم های ملی کم شده که امیدواریم با حسن یزدانی اینگونه برخورد نشود.