گفتگو با مربی بوکس بچه معروف‌ها/ از دور برای فدراسیون دعا می‌کنم!

علیرضا استکی که مدت‌هاست مربی بوکس چهره‌های مطرح ورزشی،هنری و حتی مذهبی شده است دیگر همچون سابق در تیم‌های ملی این رشته فعالیت ندارد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،هرچقدر بتوان چهره ای همچون احسان روزبهانی را در شهرت و محبوبیت بوکس موثر دانست شاید بتوان از آن بالاتر هم سهمی برای علیرضا استکی قائل شد. استکی این روزها با چهره های معروف ورزشی، هنری و حتی مذهبی- سیاسی، بوکس تمرین می کند و انعکاس اخبار و تصاویر این تمرینات می تواند تبلیغات رایگان فراگیری برای جذب مخاطبان این چهره های معروف و عوام به رشته بوکس باشد.

در کنار بی اهمیتی فدراسیون بوکس به شناساندن این رشته و همگانی کردن آن در جامعه چنین اقداماتی می تواند رشته در انزوا رفته بوکس را دوباره شدت ببخشد. تمرین چهره های فوتبالی مثل مهدی طارمی، چهره های هنری مثل احسان علیخانی، علی ضیا، حامد بهداد، پوریا پورسرخ و … و چهره های مذهبی همچون سعید حدادیان و دیگر افراد سرشناس این روزها از استکی قالبی دیگر از مربیگری ساخته است. او حالا فعال ترین مربی بوکس «بچه معروف ها» است. استکی که مدتی است با امیر علی اکبری نماینده موفق ایران در MMA هم بوکس کار می کند در گفتگویی کوتاه پاسخگوی سئوالاتبود:

آقای استکی! از آخرین وضعیت امیر علی اکبری چه خبر؟

– استکی: تا چند روز پیش با امیر در کمپ تایلند بوکس کار کردیم تا برای مبارزه سخت روز هشتم مرداد آماده شود. وی حریف سرسختی از آمریکا دارد که بسیار قدرتمند است و امیدوارم علی اکبری بتواند این مبارزه را هم مثل دیدارهای قبلی با موفقیت به پایان برساند.

* مدتی است با چهره های معروف بوکس تمرین می کنید. به نظرتان این تمرینات می تواند در تبلیغ و توسعه رشته بوکس اثرگذار باشد؟

– بله همین طور است. من با افرادی بوکس کار می کنم که در رشته های خودشان از بهترین ها هستند و بوکس بازی کردن آنها واقعا تاثیرگذار است. فکر می کنم این کار باعث شود مخاطبان این افراد که کم هم نیستند به رشته بوکس علاقه مند شوند. من سعی می کنم این چهره های معروف و دوست داشتنی را یا به دوستانم معرفی کنم و یا خودم افتخار بوکس یاد دادن به آنها را داشته باشم چرا که این کار می تواند به ترویج هر چه بیشتر بوکس ختم پیدا کند.

* دیگر با فدراسیون همکاری نمی کنید. علت این تصمیم شما چیست؟

– من مربی بوکس هستم و جزئی از فدراسیون بوکس. سعی می کنم هر روز به معلومات خودم اضافه کنم اما علاقه ای ندارم در کار تیم ملی دخالتی داشته باشم. سعی می کنم بیشتر نظاره گر باشم. تیم ملی در حال حاضر سرمربی خارجی دارد و روح الله حسینی هم مدیریت می کند. بودن من شاید باری روی دوش فدراسیون باشد بنابراین سعی می کنم از دور از صمیم قلبم برای تیم ملی دعا کنم و هرجا نیاز باشد با تمام وجود در خدمت تیم ملی هستم.

* مدتی است چند دستگی رشته بوکس را آزار می دهد. نظر شما چیست؟

– به هر حال باید اختلاف نظر افراد مدیریت شود. همه باید کمک کنند. امیدوارم در آینده اتفاقات خوبی بیافتد و همه طرد نشوند. حاج آقا (ناطق نوری) در حال حاضر بیشتر امور را به دیگران سپرده است و البته نظارت می کند. لازم است در برخی موارد ایشان بیشتر ورود کنند تا با مدیریت و تجربه ای که دارند مشکلات هم حل شود.

* اگر دوباره از شما دعوت شود به تیم ملی بازمی گردید؟

– تیم ملی ارثیه من نیست اما روی من و امثال من از پول بیت المال سرمایه گذاری شده است و خاک این رشته را خورده ایم. از جان و دل و عمرمان برای بوکس مایه گذاشته ایم. اگر به من نیاز داشته باشند حتما به بوکس کمک می کنم اما اگر این اتفاق نیافتد نیز از صمیم قلبم برای موفقیت و پیشرفت بوکس دعا خواهم کرد.

/مهر