تمجید عضو شورای فنی کشتی آزاد از پدیده سنگین وزن

برترین سنگین وزن رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد را می توان یکی از پدیده‌های این مسابقات خواند که توانست مقتدرانه برای تمامی رقبای خود خط و نشان بکشد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،به جرات می توان، فینال های وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بین کمیل قاسمی و یداله محبی را از حساسترین و زیباترین پیکارهای انتخابی تیم ملی خواند. جدالی زیبا و دیدنی که بسیاری از معادلات کارشناسان را تغییر داد در نهایت با برتری جوانی ۲۳ ساله از کرمانشاه برابر دارنده دو مدال المپیک به پایان رسید.

محمد حسین محبی عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و عموی یداله محبی که توانست با اقتدار قهرمان رقابتهای انتخابی شود  به همین موضوع اشاره کرد و گفت: یداله نشان داد آینده درخشانی را پیش رو دارد، به شرطی که بتواند به خوبی نقاط ضعفش را برطرف و نقاط قوتش را تقویت کند. او زحمات زیادی کشید تا به این مرحله برسد و هر روز بیش از ۶ ساعت تمرین می کرد.

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه افزود: تعریف من از یداله به دلیل رابطه خویشاوندی نیست، چراکه او جوان زحمتکش و با پشتکاری است که توانست پله های موفقیت را یکی یکی طی کرده و در نهایت به اردوی تیم ملی راه یابد. او تجربه زیادی در سنگین وزن ندارد، اما مطمئنم اگر بتواند از این پس با راهنمایی و هدایت کادر فنی تیم ملی در اردوها تمرین کند به جایگاه بالاتری می رسد.

وی در تشریح نقاط ضعف و قوت یداله محبی افزود: این جوان، کشتی را از سنگین وزن شروع کرد و همین موضوع باعث شده تا کمی در زیرگیری با مشکل مواجه شود.چون کشتی گیرانی که از سنگین وزن کار خود را آغاز می کنند کار سخت تری از دیگر کشتی گیرانی که از اوزان پایین تر به سنگین وزن آمده اند، پیش رو دارند. البته توان جسمانی بالا و قدرت بدنی خوبی دارد و با دست ها نیز به خوبی کار می کند که اینها نقاط قوت اوست.

عضو شورای فنی کشتی آزاد خاطر نشان کرد: یداله در اردوهای تیم ملی آبدیده خواهد شد، چراکه مسیر موفقیت را پیدا کرده و می تواند با زحمات و توجه مربیان تیم ملی، جایگاه خود را به خوبی در سنگین وزن تثبت کند.

محبی در پایان با اشاره به کمیل قاسمی و توان و تجربه بالای این آزادکارعنوان دار نیز گفت: کمیل از قهرمانان با اخلاق و زحمتکش کشتی ایران محسوب می شود که ناکامی در فینال رقابتهای انتخابی هیچ چیز از ارزش های او را کم نخواهد کرد. کمیل از ماهها قبل از رقابتهای انتخابی با مصدونمیت و درد از ناحیه گردن و کمر همراه بود و نتوانست با آمادگی همیشگی در انتخابی  به میدان برود. او یک قهرمان ارزشمند و قابل احترام است و مطمئنم می تواند همچنان به عنوان یک سنگین وزن ششدانگ برای کشتی ایران افتخار کسب کند.

/مهر