اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران تفاهمنامه امضا کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان تفاهم نامه ای را با هدف ارتقا سلامت جامعه امضا کرد.   به گزارش مازند اسپرت ؛ دکتر قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این خصوص اظهار داشت: بر اساس تحقیقات موجود ۱۵٫۵ درصد مردان و ۳۱٫۱ درصد […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان تفاهم نامه ای را با هدف ارتقا سلامت جامعه امضا کرد.

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ دکتر قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این خصوص اظهار داشت: بر اساس تحقیقات موجود ۱۵٫۵ درصد مردان و ۳۱٫۱ درصد زنان در مازندران دچار فعالیت فیزیکی کم هستند ، این در حالی است که ۴۷٫۱ درصد مردان ۶۱٫۷ درصد زنان مبتلا به کم تحرکی از چاقی و اضافه وزن رنج می برند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴ درصد مرگهای واقع شده در جهان به دلیل فعالیت بدنی ناکافی اتفاق می افتد و این موضوع اهمیت کم تحرکی را در بروز چاقی دو چندان می سازد.

وی اضافه کرد:این تفاهمنامه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اداره ورزش و جوانان استان را مکلف می سازد از طریق افزایش فعالیت بدنی ، وضعیت سلامت مردم مازندران را ارتقا ببخشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه انتظار می رود اقدامات موثرتری جهت بهبود وضعیت سلامت ، تحرک و تندرستی در استان انجام شود.

مازندران بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آنان را زنان تشکیل می دهد.