حجاب بانوان ایرانی مقامی با ارزش تر از مدال قهرمانی !

مدت هاست که حجاب در ورزش کشور به یک موضوع کاملا حاشیه ای و از دید برخی مسئولین یک نوع مزاحمت در روند پیشرفت ورزش قهرمانی تبدیل شده است.

اختصاصی مازند اسپرت (مازند ورزش): به راستی چرا باید در فدراسیون کشوری اسلامی، مسئله حجاب بانوان آنقدر بی اهمیت باشد، تا جایی که برای یک بانوی محجبه که تمایل دارد شادی اش را بر روی سکوی قهرمانی با چادر در بین مردم تقسیم کند، حواشی متعددی درست شود و هنگامی که اصرار و مقاومت این بانوی محجبه بر حفظ پوشش چادر را می بینند وقاحت را تا جایی پیش می برند که حق حضور در مسابقات داخلی و حتی تمرین در باشگاه های رسمی را از او صلب می نمایند.

شاید باورش کمی سخت باشد اما این درد بزرگ مدت هاست گریبان گیر فدراسیون های ورزشی کشور شده است.

در قرآن کریم حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است بعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم می باشد. این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.

زن با حفظ حجاب خود، نه تنها برای خود بلکه برای اطرافیان نیز آرامش و امنیت فکری ایجاد کرده، باعث سلامت محیط از انواع سوء استفاده ها می شود. زن با حجاب در جامعه به عنوان انسانی که دارای ارزش والایی است ظاهر شده و جامعه را از مفاسد اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده حفظ می کند.

حضور زنان در عرصه ورزش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران با وجود محدودیت‌هایی از قبیل دشواری ورود به برخی از رشته‌ها و انجام آن‌ها برای بانوان، نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است. در طول سال‌های متوالی همواره زنان در رقابت‌های ورزشی پا به پای مردان به مسابقه و مبارزه پرداخته‌اند و در این میان به عناوین و افتخارات زیادی نیز دست پیدا کرده‌اند.

زنان كشورمان مي‌توانند با حجاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي ورزش حضور يابند و با پشتكار بتوانند مدال‌هايي را در تاريخ كشورمان با نام خود ثبت كنند.

ایران کشور زیبایی است و فرهنگ فوق العاده ایی دارد چه بسا حضرت آیت الله خامنه ایی رهبر معظم انقلاب در دیدار مدال آوران و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی در مسابقات جهانی و آسیایی، قهرمانان ورزشی کشور را سفیران هویت و تشخص، عزم راسخ و هوش بالا و پایبندی به شریعت ملت ایران داشته اند و تاکید داشتند ورزشکاران و قهرمانان مانند قله ایی هستند که زمینه ساز حرکت احاده مردم به ویژه استعداد های جوان به سمت قله ها می باشند چرا که اگر ورزشکاری دارای حجاب است و بر سکوی قهرمانی می ایستد همه را وادا به تکریم می کند و این حضور مقتدرانه ی زنان ورزشکار ایرانی را می رساند که با حفط حجاب بر سکوی افتخار قدم گذاشته و مایه ی مباهات زن ایرانی می باشند.

زهرا برزگر قهرمان مازندرانی در گفتگو با خبرنگار مازند اسپرت ( مازند ورزش ) در خصوص حجاب و عفاف اظهار داشت: یک مقدار سخت است ولی  چون در تمرین همیشه این حجاب را حفظ می کنیم و این لباس را می پوشیم عادت می کنیم و برای ما محدودیتی ایجاد نمی کند.

وی افزود: حجاب در ورزشکاران باعث می شود ما علاوه بر احترام به مقدسات در کشور و اسلام به شیعه بودنمان هم افتخار کنیم و از اینکه درکشوری مثل ایران زندگی می کنیم که در سایه حجاب بر سکوهای جهانی و افتخارات آسیایی قدم می گذاریم.

زهرا برزگر قهرمان کاراته در ادامه گفت: موفقیت با حجاب کامل در مسابقات خیلی لذت بخش است، مخصوصا وقتی پرچم سه رنگ ایران با حجاب اسلامی یک ورزشکار ایرانی به اهتزاز در می آید و آن لحظه از ایرانی بودنم احساس غرور می کنم.

وی در پایان گفت: ما زنان ورزشکار با حجاب اسلامی به عنوان نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران هستیم و با حجابمان به همه دنیا ثابت می کنیم که یک کشور انقلابی و شیعه هستیم و با حفظ حجاب بر سکوی افتخار قدم می گذاریم و پرچم ایران را بالا می بریم و به دنیا ثابت کرده ایم که حجاب به هیچ عنوان باعث محدودیت ما نشده است.

ملیحه فضلی بانوی قهرمان مازندرانی هم در گفتگویی با خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش) در خصوص حجاب و عفاف اظهار داشت :در شرایطی که ما در اردو هستیم و تمرین می‌کنیم با همین حجاب تمرین می‌کنیم برای همین حجاب عضوی از بدن ما شده است.

وی ادامه داد:ما با حجاب خیلی هم راحت هستیم و با حجاب کنار میاییم .شاید کسانی که از بیرون نگاه می‌کنند به ما بگویند شما با این وضعیت سختتان نیست !؟ ولی چون در تمرین همیشه این حجاب را حفظ می‌کنیم و این لباس را می‌پوشیم عادت کرده ایم و دیگر برای ما محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

وی در رابطه بانوانی که این روزها اسیر مدگرایی شده اند و از مسیر پیشرفت و تعالی بازماندند صحبت هایی را مطرح کرد و گفت :اولین توصیه‌ای که به همه زنان ایرانی دارم این است که از آن‌ها می‌خواهم که حتماً به ورزش روی بیاورند چون ورزش در زندگی خیلی به آن‌ها کمک خواهد کرد، به روحیه، سلامتی جسم و جانشان و اینکه اصلاً حجاب هیچ محدودیتی ندارد برای اینکه آن‌ها بخواهند ورزش کنند و در عرصه قهرمانی بخواهند آن‌ها ادامه دهند.

این بانوی قهرمان مازنی از لذت موفقیت باحجاب سخن گفت و افزود :موفقیت با حجاب خیلی لذت دارد ، مخصوصاً وقتی پرچم سه رنگ ایران باحجاب اسلامی یک ورزشکار ایرانی به اهتزاز درمی‌آید .

فضلی ادامه داد :به‌هرحال نگاه کنید تفاوت لباس ما بالباس کشورهای دیگر خیلی خوبِ ازلحاظ حفظ حجاب ، به‌هرحال آن‌ها بالباس راحت‌تر هستند و راحت‌تر هم می‌توانند کار کنند تا اینکه ما بخواهیم باحجاب کارکنیم ، خب این در دید خیلی قشنگ به نظر می‌آید ولی به‌هرحال ما به همین سختی‌ها و با همین حجاب کامل توانستیم رتبه برتر نسبت به آن‌ها را به دست بیاوریم.

در جمهوری اسلامی ایران با توجه به قانون حجاب، زنان بیشتر از جوامع دیگر در تمام عرصه‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست پیداکرده‌اند زنانی که در مسابقات ورزشی قهرمانی‌های بزرگی کسب کرده و همچنین درزمینهٔ های سیاسی اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارند وزنان ایرانی به مردم دنیا ثابت کردند که حجاب مانع پیشرفت نیست.آنچه در بین مخاطبین ورزش دنیا جلب توجه نموده و مایه افتخار برای ایران است قطعا مقام های دو و یا سه رقمی ! ورزش بانوان نیست بلکه همین اصرار و علاقه ورزشکاران زن ایرانی به حجاب و پوشش اسلامی است و این همان نکته ای است که مسئولین درک نکرده اند.