هادی‌پور تنها نماینده کشورمان در روز نخست

آرمین هادی‌پور تکواندوکار وزن ۵۴- کیلوگرم کشورمان فردا (شنبه) و در روز نخست بیست و سومین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ به مصاف حریفانش می‌رود

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ از ساعت ۰۴:۳۰ بامداد (به وقت تهران) فردا (شنبه) با حضور ۹۷۳ تکواندوکار از ۱۸۳ کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو کره جنوبی آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.
در روز نخست این رقابت‌ها، مبارزات اوزان ۴۶- کیلوگرم گروه زنان و ۵۴- کیلوگرم مردان برگزار می‌شود که ایران در بخش زنان نماینده‌ای ندارد و آرمین هادی‌پور در گروه مردان به عنوان نخستین نماینده ایران در مهد تکواندوی جهان به مصاف حریفانش می‌رود.
آرمین هادی‌پور از ساعت ۴:۳۰ بامداد مبارزات خود را آغاز می‌کند که براساس قرعه کشی انجام شده در دیدار نخست باید به مصاف «آنشومن پاراشار» تکواندوکار هندوستانی برود؛ این تکواندوکار که به تازگی وارد رده‌سنی بزرگسال شده است پیش از این تنها سابقه حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا را داشته است.
آرمین در مرحله دوم باید با برنده دیدار سنگال و اتیوپی مبارزه کند. «مینگ وی» از سنگال پیش از این در سال ۲۰۱۳ در مسابقات قهرمانی جهان در وزن ۵۸- کیلوگرم حضور داشته اما موفق به کسب مدال نشده، همچنین تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ را داشته که باز هم دستش از کسب مدال کوتاه مانده است.
«سالومون دمسه» تکواندوکار اتیوپی نیز سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ روسیه را در کارنامه دارد.
ملی‌پوش وزن ۵۴- کیلوگرم کشورمان برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی جام بیست و سوم می‌بایست یکی از تکواندوکاران اندونزی، چین، کلمبیا و روسیه را از پیش رو بردارد.
در این وزن ۶۷ نفر برا کسب مدال این رقابت‌ها تلاش می‌کنند که مبارزات نیمه نهایی و فینال این رقابت‌ها از ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه(۴ تیرماه) پیگیری می‌شود.
تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) به مصاف رقابیشان می‌روند.
گفتنی است؛ این رقابت‌های G12 است که به نفر اول ۱۲۰ امتیاز، نفر دوم ۷۲ امتیاز، نفرات سوم ۴۳٫۲۰ امتیاز برای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

منبع : ایرناورزشی