تاریخ تکواندو رامسر را با نام عادله در انتخابی تیم ملی نبندیم!!!!

تنها مربی و داور بین المللی تکواندو(رامسر): نمی گذارم عادله قهرمانم چوب نا تقدیری و عدم مدیریت مسئولین ورزش رامسر را بخورد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ورزش قهرماني يكي از اركان مهم توسعه ورزش در كشور است، توسعه ورزش قهرماني در هر كشور پيش زمينه كسب موفقيت در رقابت‌هاي ملی ، بین الملی و.. می باشد.

به راستي چه عواملي را مي‌توان موجب توسعه ورزش قهرماني با ویژگی ها وارکان مهم توسعه در جایگاه ویژه قرار داد ؟

از مهم ترین عوامل توسعه ورزش قهرمانی می توان به حمايت مالي، رويکرد جامع و يکپارچه نمودن به توسعه ورزش‌ها ،مشارکت ،حمايت شغلي ،تسهيلات و تاسيسات آموزشي وعوامل دیگر را بیان داشت.

همانطور که در نشریات و مقالات علمی پژوهشی می توان راهبردهاي تدوين شده براي نظام ورزش قهرماني کشور را جستجو نمود و اذعان داشت که نهادينه کردن تخصص گرايي و شايسته سالاري و سهم زنان از منابع مختلف ورزشی با تدوین و وجهه عمومی و با تقویت نظام عادلانه بر تعامل اثر بخشی برای دور شدن و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و بزهکاری ها در بحث سلامت ورزش یک عنایت ویژه و دائمی در سبد خانواده ها قرار دارد.

و اینکه ورزش قهرمانی جدای ورزش های همگانی در اسلام و نظام جمهوری اسلامی نشان دهنده هويت و جايگاه يك كشور است و حتی نگاه مقام معظم رهبری به بانوان و ورزش قهرماني در جایگاه فوق العاده ای قرار گرفت.

با همه این تفاسیر درغالب کوتاه خبری می توان عنوان نمود:

چرا مسئولین ورزش، جایگاه واقعی حضور ورزشکاران را در میادین و سکوهای قهرمانی جدی نمی گیرند؟

چرا تقدیر هرچند کم در کالبد ذهن مسئولین ورزش جایگاه تقویت کننده ای را ایفا نمی نماید؟

چرا ورزش قهرمانی را در حفظ ورزش همگانی با رعایت اخلاق ورزشی دردور شدن از تبعیض ها به کار گرفته نمی شود؟
و چرایی هایی دیگر….

مسئولان دولت تدبیر و امید ،جایگاه ورزش و قهرمانان شهرمان را ضربه فنی نکنید!

چطور یک قهرمان ، قهرمان شده است ؟!

صحبتی با مربی تکواندو رامسر با پرورش پدیده ورزشکار نونهال خود(عادله شعبانپور) و کسب عنوان نائب قهرمانی انتخابی تیم ملی نونهالان کشور…….

مریم کربلایی بابایی گفت: عشق به ورزش تکواندو فعالیت و علاقه ام را به اخذ مدرک بین المللی سوق داد و انگیزه قهرمان پروری را در این رشته بعنوان مبنا برگزیدم.

داور و مربی بین المللی تکواندو اذعان داشت: حضور مربیان صرفآ در کلاس های آموزشی بعنوان یک هدف اصلی نباید قرار گیرد بعنوان نائب رئیس تکواندو شهرستان تشکیل و تیم داری قوی باید در راس حضور مسابقات استانی و کشوری شکل گیرد و تک روی به سوی قهرمان پروری کاری بس دو چندان سخت می باشد .

بابایی ضمن اشاره به اینکه در سه بخش پومسه، کیوروگی و هان مان دانگ در کلاس های خود آموزش می دهد افزود: در تمامی رده های سنی خردسالان، نونهالان ، نوجوانان وجوانان به مسابقات استانی و کشوری و حتی انتخابی تیم ملی اعزام داشتم.

وی تصریح نمود: در سال گذشته با حضور در مسابقات توانستیم ۱۶ مدال طلا در بخش های کیوروگی ،پومسه و هان مان دانگ استان ،۱۵ مدال نقره و ۸ مدال برنز را کسب نمائیم، که یک افتخاری بزرگ برای ورزش و هیات تکواندو رامسر می باشد.

رئیس کمیته داوران بانوان استان مازندران در ادامه اظهار داشت: کسب عناوین قهرمانی شهرستان ،استان و کشوری ورزشکاران تکواندوام باعث نشد دست حمایت مسئولین ورزشی وحتی غیر ورزشی شهرستان برایمان انرژی بخش باشد.

تنها با حمایت خانواده ها و با هزینه شخصی خودم توانستیم امروز قهرمانی همچون عادله شعبانپور را از رامسر بعنوان اولین ورزشکار در مسابقات انتخابی تیم ملی سوق دهیم.

وی ادامه داد: قهرمانانی با انگیزه و پرتلاش درتیم تکواندو رامسر حضور دارند که تنها حمایت مسئولین ورزشی می تواند مسیر سراشیبی صعود را برایشان مرتفع سازد،

تا بتوانند با انگیزه و امکانات بیشتر به جای رسیدن به نقطه فلات یعنی تمرین زدگی جایگاه بهتری را کسب نمایند.

بابایی، داور ثابت فدراسیون تکواندو تاکید نمود:حضور و حمایت قوی اداره ورزش و جوانان و هیات تکواندو شهرستان رامسر می تواند حداقل حمایت ها را برای مراسم استقبال و تجلیل قهرمانان به کار گزینند اما دریغ از یک بنر….

وی صراحتآ اعلام نمود: نمی گذارم قهرمانان و تلاش گران تیم تکواندو و قهرمانان استان و کشوری و حتی انتخابی تیم ملی که عادله عزیزم می باشد کمترین ها را به جهت خللا تجلیل و تقدیر حس نمایند، خودم برایشان به کمک ورزشکاران خوبم برنامه جشن و تجلیل در ابتدایی ترین ورود ورزشکار

قهرمان خواهم داشت، اما کاش میشد جور دیگر دید….

وی افزود: جالب آنکه همه موارد و حتی زمان و اوزان های مسابقات را به هیات گزارش می دادم اما دلیل طول کشیدن های چند ماهه تقدیر از ورزشکاران را نمی دانم چیست?….

مربی تکواندو شهرستان رامسر از حضور خانم عادله شعبانپور به مسابقات انتخابی تیم ملی اینچنین می گوید:
در سه اردیبهشت سال جاری خانم شعبانپور با تلاش فراوان به مسابقات قهرمانی انتخابی تیم ملی کشوری راه یافت اما در این اردوی یک هفته ای تیم ملی به علت ناسازگاری به غذا ،این ورزشکار پر انرژی نتوانست به تیم ملی راه یابد.

وی گفت: عادله قهرمانم در اردوی تیم ملی دچار اسهال واستفراغ شدید شد اما برای اینکه از دور مسابقات حذف نشود به هیچ کدام از مربیان اعلام ننمود و با همین اوضاع و با تمرینات سخت تیم ملی و حال خراب خود در مسابقات با دو کیلو کاهش وزن در ۳۹ کیلو وارد میدان مبارزه شد که نتوانست قهرمانی راکسب نماید و با عنوان نائب قهرمانی به رامسر بازگشت.

بابایی تصریح نمود: در پنج اردیبهشت یعنی دو روز بعد مسابقات عادله به همراه مادر خود برای تحویل حکم به اداره ورزش و جوانان رامسر رفت که در آنجا تنها کار ممکن عکس یادگاری آنهم با حکم خود ورزشکار گرفته شد و دیگر بعد از حدود سه ماه هیچ تقدیری از وی حتی در غالب بنر یاد نشد و تنها عکس بود ، عکس یادگاری بعد مسابقه..

وی افزود: خانواده قهرمان،به جهت تقدیر از مربی و ورزشکار خود بنر را در محوطه اداره ورزش به جهت نصب چاپ نمودند اما رئیس اداره ورزش اجازه نصب بنر را تنها و تنها بعلت آنکه اسم اداره زیر بنر نبود را نداد و این مسئله باعث ناراحتی و نهایت نصب آن در سر کوچه اداره ورزش و جوانان شد.

وی ضمن اشاره به اینکه خانم شعبانپور اولین قهرمان تاریخ سازتکواندو رامسر می باشد عنوان نمود: بعد از یک کش و قوس اساسی و کسب نائب قهرمانی عادله تکواندو کار باعث نشد وی خود را ببازد
بلکه اینبار با جدیت برای حضور در تیم ملی گام مجدد برداشت و در تاریخ بیست و یک خرداد در مسابقات انتخابی کشور قهرمان شد.

و در مرحله بعد یعنی هفتم و هشتم تیر ماه در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهد نمود که عنوان قهرمانی این دو مسابقه حضور وی را در تیم ملی تکواندو ایران ثبت خواهد نمود

️ داور و مربی بین المللی تکواندو اظهار داشت: تمام سعی خودم را برای حمایت و دلگرمی شاگردانم به کار می گیرم و نمی گذارم که اذیت بشوند ،اما متاسفانه با همه این فعالیت ها و افتخارات شهرستانی ،استانی کشوری و بین المللی کسی پشت من در رامسر نیست .

اخذ عنوان های کمربند مشکی دان پنجم و کوکی وان بین المللی ، مربی و داور بین المللی ،داور برتر تیم ملی ،و کسب مدال های رنگارنگ قهرمان تیمم باعث نشد هیات تکواندو و اداره ورزش و جوانان و حتی مسئولین شهرستان رامسر به جهت تشویق و انرژی حامی باشند.

فقط در دوره ریاست قبل یک کارت هدیه برای کسب عنوان قهرمانی استان مازندران به عادله اهدا شد اما حضور در انتخابی تیم ملی حتی به یک بنر یادگاری هم یاد نشد.

گفتنی ست عادله شعبانپور کلاس هشتم در دبیرستان حدادی مقدم با معدل عالی مشغول به تحصیل می باشد.

بابایی عنوان نمود:از مسئولین ورزش ،هیات تکواندو و مدیران ارشد و شهرداری ها شهرستان تقاضامندم دست یاری و حمایت خود خود را از ورزش رزمی المپیکی تکواندو دریغ ننمایند..

برایم جالب است شهرداری ساری هزینه لیگ و میزبانی مسابقات آسیایی وحمایت های ورزشی دیگر را در دستور کار خود دارد اما از سوی شهرداری رامسر هیچ نگاهی به ورزش آن نمی شود، ما هزینه حضور در لیگ و مسابقات آسیایی را نمی خواهیم ، اما می شود در حداقل ها همراهی مان کنید .

️ در ۲۶ سال فعالیت خودم در رشته تکواندو هیچ حمایت مالی از سوی شهرداری ها به ورزش م ندیدم،فقط در سال ۸۷ آقای شیخ زاهد اسپانسر شخصی تیم شد و امسال هم با همه دوندگی ها توانستیم سالن اختصاصی رزمی را در کتالم راه اندازی نمائیم که حمایت آقای نژاد جمالی برای خرید بخاری، اهدا تشک از سپاه کربلا ، هزینه حمل و نقل با آقای کیانوش شیخ زاهد و فقط خرج ۲۰صندلی با شورای اسلامی و شهرداری کتالم و سادات شهر نیز همراهی عزیزان بود .

عناوین قهرمانی خانم شعبانپور در حدود یکسال اخیر به شرح ذیل می باشد:
️اولین تکواندو کار رامسر جهت ورود به مسابقات انتخابی تیم ملی
️سه دوره قهرمانی پومسه استان مازدران
️کسب مدال طلا قهرمانی جام فجر
️کسب سه طلا پومسه استان مازندران
️دو دوره نائب قهرمانی استان مازندران
️و چندین عنوان قهرمانی شهرستان و غرب استان

لطفآ مسئولین ورزش و جوانان ، مسئولین ارشد شهرستان ، شهرداری ها -حامیان خوب ورزشی باشید..

منتظر وعده هایتان به عمل می باشیم ..

به قلم : تارا هاشمی(خبرنگار)