طلای پرزحمت براری در یک ضرب

رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا در ترکمنستان با حضور محمدرضا براری و علی هاشمی برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی رده سنی بزرگسالان قاره آسیا در عشق آباد ترکمنستان امروز (شنبه ۹ اردیبهشت) با برگزاری رقابت وزنه برداران اوزان ۱۰۵ آغاز شد. در این وزن  محمدرضا براری و علی هاشمی نمایندگان ایران بودند که با سایر وزنه‌برداران دسته ۱۰۵ کیلوگرم رقابت کردند.

در حرکت یک ضرب دسته ۱۰۵ کیلوگرم ابتدا این علی هاشمی بود که روی تخته رفت و در حرکت نخست وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد. هاشمی در حرکت دوم یک ضرب وزنه ۱۷۱ کیلو را مهار کرد اما در حرکت سوم در مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرم ناموفق بود تا با همان ۱۷۱ کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد. هاشمی با ثبت این وزنه، در پایان حرکت ضرب چهارم شد.

محمدرضا براری شانس اول این دسته و قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها، رقابت خود در حرکت یک ضرب را با وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی شروع کرد و در نهایت حیرت همگان آن را انداخت. براری در حرکت دوم نیز در مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم ناموفق بود تا در آستانه حذف شدن قرار بگیرد اما در نهایت در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را مهار کرد و به جدول رقابت ها بازگشت و مدال طلا را نیز از آن خود کرد.

در رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم و پس از براری، ایوان افرموف از ازبکستان با ۱۷۵ کیلوگرم دوم شد و مدال نقره یک ضرب را تصاحب کرد و و موچیدا از ژاپن با ثبت وزنه‌ ۱۷۲ کیلوگرمی رو سکوی سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

کیانوش رستمی و جابر بهروزی با حضور در سالن عملکرد ملی‌پوشان را از نزدیک تماشا می‌کنند./فارس