برگزاری اولین مسابقه در استادیوم جام جهانی ۲۰۱۸ در سن‌پترزبورگ

اولین بازی در استادیوم کرستو فسکی سن پتربزبورگ که قرار است میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشد برگزار شد. در این مسابقه تیم‌های زنیت سن پترزبورگ و اورال یکاترین بورگ با یکدیگر روبرو شدند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،استادیوم کرستوفسکی ۶۹ هزار گنجایش دارد. مسابقات نیمه نهایی جام جهانی سال آینده و فینال جام کنفدراسیون ‌ها در این استادیوم برگزار می‌شوند.

در اولین بازی برگزار شده در این استادیوم تیم زنیت دو بر صفر حریف خود را شکست داد. فیفا در ماه دسامبر ۲۰۱۶ این استادیوم را تایید کرد.

هزینه ساخت این استادیوم ۷۲۶ میلیون دلار بوده است که انتقادهای زیادی به این میزان هزینه شد ، زیرا در ابتدا قرار بود که بودجه کمتری به آن اختصاص داده شود.

در ماه نوامبر  کمیته‌ بررسی فیفا به میزان لرزش زمین ایراد گرفتند ، زیرا میزان لرزش هفت برابر حالت استاندارد بود. مسئولان برگزاری مسابقات راه‌حل برای این مشکل پیدا کردند.

هفته‌ گذشته ویتالی موتکو، معاون نخست وزیر روسیه در امور ورزش اعلام کرد که تا پایان سال باید تمامی پروژه‌ های مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ به پایان برسد.

مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸  از ۱۴ ژوئن تا ۱۵ جولای برگزار می‌شوند مسابقات فینال جام کنفدراسیون ها نیز امسال از ۱۷ ژوئن تا دوم جولای برگزار می‌شوند./ایسنا