حشمت امیدی: آموزش وپرورش مهم ترین نقش را در آموزش استعداد های والیبال دارد

حشمت امیدی: آمل استعدایابی والیبال بهتر از شهر های دیگر در استان انجام میشود

رشته ی والیبال از رشته های مهیج گروهی است که در کشورمان طرفداران بسیار زیادی دارد. این رشته که با توجه به موفقیت های اخیر تیم ملی و حضور درمسابقاتی مانند المپیک و لیگ جهانی در سال های اخیر افراد بسیار زیادی را به این ورزش کشانده است. ورزش والیبال در آمل طرفداران بسیار زیادی دارد و می توان با توجه موفقیت های تیم کاله و بازیکنان ملی پوشی که در تیم های مختلف مشغول بازی هستند این شهر را از قطب های اول والیبال کشور و حتی آسیا دانست. حشمت امیدی از مربیان کاربلد و با تجربه که سایقه ی بازی در مسابقاتی نظیر نوجوان آسیا در تایلند, جوانان آسیا در اندونزی , ارتشهای جهان در ایتالیا , عضو تیم ملی والیبال ساحلی و… را در کارنامه دارد  و از  شاگردان مکتب قاسم ناییجی در آمل است . امیدی که در آمل وظیفه ی بازیکن سازی و استعداد یابی را در آکادمی انجام می دهد  در خصوص شرایط والیبال در سطح پایه ب  مازند اسپرت (مازند ورزش)، به گفت و گویی پرداخت.

افرادی مسولیت مربی در سطح پایه را بر عهده بگیرند که سابقه ی زیادی دارند

مشکلات که در هرکاری وجود دارد ولی  باید کمی مدارا کرد. متاسفانه برخی از مربیانی که در حال آموزش در سطح پایه هستن خودشان هنوز درحال بازی هستند بعبارتی سلسله مراتب اموزش را طی نکردند و فقط به دلیل اینکه بازیکن تیمی هستند آکادمی ایجاد کردند . از دیدگاه من باید نگاه عمقی به این قضیه شود و افرادی مسولیت مربی در سطح پایه را بر عهده بگیرند که سابقه ی زیادی دارند و تجربه در همه ی مراحل را داشته باشند.

خوشبختانه در آمل استعدایابی بهتر از شهر های دیگر در استان انجام میشود

هییت والیبال شهرستان آمل به خصوص شخص آقای کوچک زاده طی  هر سال جشنواره ای برای  رده های سنی برگزار میکنند و درکنارش مسابقات بین مدارس هم سهم بسزایی میتواند در این استعدادیابی داشته باشد . خوشبختانه در آمل استعدایابی بهتر از شهر های دیگر در استان انجام میشود ولی  فقط یه مشکلی که وجود دارد این است وقتی بازیکنی برای تست به تیم ها یا شهرهای دیگر میرود برای بازگشت آن از سوی آن تیم با مشکل رو به رو هستیم بنظر من این عمل باید از نظر اخلاقی و قانونی صورت گیرد.

اموزش وپرورش مهم ترین نقش را در آموزش استعداد های والیبال دارد

اموزش وپرورش مهم ترین نقش را در آموزش استعداد های والیبال دارد به همین خاطر از از مسولین خواهش میکنم که به مدارس بهای بیشتری  بدهند. باید این نکته را فراموش نکنیم که دبیران ورزش نقش بسزایی دارند زیرا استعدادها از مدرسه ها میتواند شکوفا بشود و ما باید افرادی را به مدارس اعزام بکنیم تا دانش آموزان را  از نظر قد و استعدادی که دارند جذب کنند.

 

بهترین بازیکن از کانون ما بود ولی خودمان خبر نداشتیم.

وضعیت استعدادیابی والیال پایه در استان مازندران تعریف زیادی ندارد بعنوان مثال برای متولدین ۱۳۷۹ حدودا ۷ماه پیش تست والیبال برگزار کردند  که خود بنده حضور داشتم ولی دیگر خبری از آن نشد تا اینکه مطلع شدیم در مکانی دیگر  بدون اینکه بازیکنان تیم ما حضور داشته باشند و ما در جریان باشیم  خودشان این تست یابی را انجام دادند که از نظر من زیاد جالب نبود به عنوان مثال بهترین بازیکن از کانون من بود بنام خلیلی ولی خودمان خبر نداشتیم.

حضور تیم کاله نقش مهمی در ایجاد کانون والیبال در آمل دارد

به صراحت میتوانم بگویم که  اگر در حال حاضر  درشهرستان آمل بیش از ۴۰ کانون آموزش والیبال وجود دارد که حضور و موفقیت های تیم کاله آمل نقش بسیار زیادی در تشکیل این کانون ها داشته است

در کنار حرف ,  عمل هم باید صورت گیرد

توصیه من به خانوادها این است  که فرزندانشان  را برای آموزش نزد کسی ببرند که خودش خاک این ورزش را خورده باشد.  رشته والیبال فقط حرف زدن نیست باید در عمل هم اقداماتی صورت گیرد.

مصاحبه : علی حسینی