فاطمه چالاکی: مهمترین دلیل ناکامی بانوان نداشتن تجربه بود !

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فاطمه چالاکی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره قهرمانی و کسب مدال طلا در رقابت های لیگ جهانی کاراته وان اظهار کرد: مسابقات کاراته وان لیگ جهانی یکی از مهمترین مسابقات کاراته است که سطح بسیار بالایی داشت چرا که از بهترین های دنیا این رقابت ها حضور […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فاطمه چالاکی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره قهرمانی و کسب مدال طلا در رقابت های لیگ جهانی کاراته وان اظهار کرد: مسابقات کاراته وان لیگ جهانی یکی از مهمترین مسابقات کاراته است که سطح بسیار بالایی داشت چرا که از بهترین های دنیا این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاراته جزو رشته های المپیکی محسوب شد بنابراین همه کشورهای که در کاراته حرفی برای گفتن داشتند قهرمانان خود را به این مسابقات اعزام کرده بودند تا قدرتشان را به دیگر کشورها نشان بدهند.من در این دور از مسابقات واقعا حریفان سرسختی داشتم که همگی از قهرمانان اروپا بودند که امتیاز گرفتن مقابل آنها کار سختی بود.
قهرمان طلایی کاراته بانوان با اشاره به حریفانش اظهار کرد: مبارزه اول من حریفی از ماکائو بود که او را شکست دادم و سپس دارنده مدال برنز جهان از چین تایپه را یک بر صفر شکست دادم و در ادامه حریف ترکیه ای خود را دو بر صفر مغلوب کردم. بعد از آن با حریف اندونزی خود به میدان رفتم که واقعا مسابقه سخت و نفس گیری بود اما خوشبختانه مقابل او هم پیروز میدان شدم. بعد از این مبارزه با در نیمه نهایی با «زهره برزگر» دیگر نماینده ایران که به صورت آزاد در این رویداد شرکت کرده بود به میدان رفتم که مبارزه ام با او به تساوی کشیده شد اما در نهایت با رای داوران من به عنوان نفر پیروز انتخاب شدم و به فینال رقابت ها راه پیدا کردم. در مرحله فینال البته کار بسیار سختی داشتم و با حریفی از روسیه بازی کردم که خوشبختانه او هم شکست داده ام و به مدال طلای این رقابت ها رسیدم. مسابقات بسیار سنگینی داشتم اما خدا را شکر با همه نفس گیر بودنش پایان خوشی برای من داشت و طلای این رقابت ها را از آن خودم کردم.
چالاکی در پاسخ به اینکه چرا برخی از بانوان عملکرد خوبی در این رقابت ها نداشتند، اظهار کرد:  علت اصلی عدم نتیجه گرفتن برخی از بانوان این بود که آنها از تیم ها امید به این مسابقات اعزام شده بودند و تجربه کافی در این رقابت ها نداشتند. کومیته آنها به درد تیم ملی بزرگسالان و رقابت های به این مهمی نمی خورد و بیشتر مناسب تیم امید بود و تنها سه کاراته کا با تجربه در این رقابت ها حضور داشتند و مابقی بانوان تجربه میادین بین المللی را نداشتند.ما نباید انتظار داشته باشیم که بانوانی که تجربه زیادی ندارند در این میدان بزرگ با دست پر بر می گشتند بلکه باید به آنها فرصت داد تا بانوانی که از رده امید به بزرگسالان می آیند جا بیافتند و بتوانند مدال آوری کنند.
قهرمان طلایی لیگ جهانی کاراته همچنین به بازی های پیش رو اشاره کرد و به پانا گفت: ما مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در اردیبهشت ماه و مسابقات قهرمانی آسیا را در تیرماه پیش رو داریم و کادر فنی باید در مورد اینکه چه کسانی به این رقابت ها اعزام می شود تصمیم گیری کنند از بین من و خاکسار یکی از ما به بازی های آسیایی و دیگر به قهرمانی آسیا می رویم.امیدورام هر کدام یک از ما به هر مسابقه ای می رویم بهترین نتیجه را کسب کنیم.من در مسابقات امارات موفق به کسب مدال طلا شدم و هم اکنون نفر دوم هستم بنابراین کادر فنی باید انتخاب کند که از بین ما دو نفر در وزن منهای ۵۵ هر کدام به کدام مسابقه برویم.
وی همچنین به انتخاب رئیس فدراسیون کاراته اشاره کرد و گفت: فدراسیون ما مدتها با سرپرست اداره می شد اما خوشبختانه بالاخره رئیس  انتخاب شد و آنها هم در اولین اقدامی که انجام دادند این بود که کادر فنی مناسبی را برای تیم های ملی انتخاب کردند به این معنی که مربیانی روی کار آمدند که کاراته کاران را به خوبی می شناختند و از وضعیت آنها اطلاع داشتند و شاید همین موضوع باعث شد که ما در مسابقات امارات به مدال برسیم. امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند و کاراته که حالا رشته المپیکی شده است توجهی بیشتری به آن شود.