شطرنج باز حاشیه‌ساز برای میزبانی ایران باز هم ناکام ماند!

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، مسابقات قهرمانی بانوان آمریکا ۲۰۱۷ همزمان با بخش آزاد این مسابقات نهم لغایت بیست و دوم فروردین ماه سال جاری به میزبانی شهر سنت لوئیس برگزار شد که با قهرمانی “سابینا فویشور” بازیکن رومانی الاصل و ناکامی نازی پایکیدزه بازیکن گرجستانی الاصل همراه بود. “فویشور” که در بهمن سال […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، مسابقات قهرمانی بانوان آمریکا ۲۰۱۷ همزمان با بخش آزاد این مسابقات نهم لغایت بیست و دوم فروردین ماه سال جاری به میزبانی شهر سنت لوئیس برگزار شد که با قهرمانی “سابینا فویشور” بازیکن رومانی الاصل و ناکامی نازی پایکیدزه بازیکن گرجستانی الاصل همراه بود.

“فویشور” که در بهمن سال گذشته در مسابقات قهرمانی بانوان جهان به میزبانی کشورمان شرکت و در همان دور اول رقابت ها با پذیرش شکست ۱٫۵ بر ۰٫۵ در برابر “شونگیی تان چینی” از گردونه رقابت ها وداعی زودهنگام داشت با کسب ۸ امتیاز از ۱۱ بازی مقتدرانه و با فاصله ۱ امتیازی قهرمان جدید آمریکا شد.

“نازی پایکیدزه” قهرمان سابق آمریکا و نفر نود و هشتم آخرین رده بندی فدراسیون جهانی که با شرکت نکردن در مسابقات قهرمانی بانوان جهان به میزبانی کشورمان سعی در ایجاد حاشیه و جنجال برای این مسابقات را داشت نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و در جایگاه دوم قرار گرفت.شکست پایکیدزه در برابر جنیفر یو ۱۵ ساله ، از عوامل مهم ناکامی “پایکیدزه” در حفظ عنوان قهرمانی بود.

به این ترتیب “سابینا فویشور ” ۲۷ ساله با کسب ۷ پیروزی ، ۲ تساوی و ۲ شکست ضمن کسب عنوان قهرمانی برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری شد.

شاید اگر پاکنیدزه به جای ایجاد حاشیه های پوچ و بی اساس در خصوص حجاب که هیچ همراهی هم در پی نداشت تمرکزش را روی شطرنج گذاشته بود حالا با دومین ناکامی تلخ سال ٢٠١٧ مواجه نمی شد. او حالا هم قهرمانی شطرنج بانوان جهان را از دست داده و هم جام قهرمانی شطرنج آمریکا را!

/فارس