رضا شیرازی: کنترل نامحسوس باشگاه های تناسب اندام توسط اداره کل ورزش الزامی است

رضا شیرازی مربی رسمی فدراسیون پروش اندام ایران و از مربیان و روانشناسان با دانش این رشته در کشور که در شهرستان آمل مشغول به فعالیت است در گفتگویی اختصاصی با مازند اسپرت (مازند ورزش)،  در مورد معظلات و مشکلات رشته ی پروش اندام گفت: هدف از مراجعه به باشگاه بدنسازی باید به صورت درست تعریف شود یعنی […]

رضا شیرازی مربی رسمی فدراسیون پروش اندام ایران و از مربیان و روانشناسان با دانش این رشته در کشور که در شهرستان آمل مشغول به فعالیت است در گفتگویی اختصاصی با مازند اسپرت (مازند ورزش)،  در مورد معظلات و مشکلات رشته ی پروش اندام گفت: هدف از مراجعه به باشگاه بدنسازی باید به صورت درست تعریف شود یعنی بهتر است از واژه باشگاه تناسب اندام استفاده شود چون اکثر روزنامه ها و مجلات و سایت های مربوط به این رشته فقط به بحث مسابقات و قهرمانی این رشته در مسابقات می پردازند که درصد خیلی پایینی از مراجعه کنندگان به باشگاه این هدف را دنبال میکنند. به نظر بنده بهتر است تناسب اندام و افزایش کارایی بدن جهت فعالیتهای روزانه و همچنین کمک به فاکتورهای رشته های مختلف ورزشی برای قهرمانی را تبلیغ و رواج دهیم.

کارشناس و مربی فدراسیون بدنسازی در ادامه تاکید کرد: اداره ورزش هر شهرستان و هیئت مربوط به این رشته از باشگاه داران محترم و مربیان حمایت کند. بعنوان مثال مسایل مربوط به بیمه مربیان است . به هر حال مربیگری نوعی معلمی میباشد و بعضی از مربیان دلسوز و زحمت کش حتی تا ۱۰ ساعت در روز در باشگاه حضور دارند برای حمایت و آموزش و مهم تر از آن عشق به این ورزش و در عوض آینده نامعلوم در انتظار آنها هست.

مربی بین المللی فیتنس در مورد دارو ها و مکمل هایی که در پروش اندام استفاده می شود گفت: باید تفاوت این دو را به صورت علمی توضیح داده شود چون به هر حال  میزان سوخت و ساز یک بدنساز حرفه ای و نیم حرفه ای با یک آدم معمولی که ورزش نمی کند فرق دارد و نیاز غذایی بالا تری احتیاج دارد و اینجا است که نیاز به یک سری مکمل های غذایی خاص دارند که به صورت دوره ای استفاده کنند نه طولانی مدت  ولی متاسفانه در بعضی از رسانه ها هورمون ها و داروها را به اشتباه مکمل معرفی میکنند و به خاطر همین ترس و وحشت را برای خانواده ورزشکاران ایجاد میکنند تا آنجا که بعضی از خانواده ها اجازه حضور در باشگاه را به فرزندانشان نمی دهند.

رضا شیرازی در پایان گفت: به اداره ورزش و جوانان هر شهر پیشنهاد میکنم که هر ماه با مراجعه به باشگا ها و همچنین کنترل نامحسوس باشگاه های تناسب اندام را از نظر آموزش و فروش مکمل و نظافت محیط و سایر مسائل مربوط سنجش قرار دهند و به صورت گزارش نام باشگاه های برتر را اعلام کنند تا خانواده ها بر اساس اعتمادی که به اداره محترم ورزش و جوانان هر شهر دارند راحت تر باشگاه مورد نظرخودشان را انتخاب کنند.