از اشتباهات کادر فنی و افت بازیکنان تا نبود یاردوازدهم !

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در این بازی نساجی عملکردی عجیب و دور از انتظاری از خود به نمایش گذاشت که در طول فصل بی‌سابقه بود . قصد داریم با بررسی دقیق این بازی به نکاتی مهم که در رقم خوردن این نتیجه تأثیر داشت اشاره‌کنیم .   اختصاصی مازند اسپرت _ امیر طهماسبی   […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در این بازی نساجی عملکردی عجیب و دور از انتظاری از خود به نمایش گذاشت که در طول فصل بی‌سابقه بود . قصد داریم با بررسی دقیق این بازی به نکاتی مهم که در رقم خوردن این نتیجه تأثیر داشت اشاره‌کنیم .

 

اختصاصی مازند اسپرت _ امیر طهماسبی

 

اشتباهات کادر فنی :

نساجی در دیدار مقابل بادران با آرایش ۳ – ۵ – ۲ به میدان رفت ،‌به این صورت که غلامعلی تبار ، احمدی و جراح کار به‌عنوان مدافع و عباس زاده و منوچهری به‌عنوان دو مهاجم این تیم نقش‌آفرینی می‌کردند . در خط میانی نساجی که بحث‌های زیادی در رابطه با آن وجود دارد از قاسمی نژاد به‌عنوان هافبک هجومی ، از شجاعیان به‌عنوان هافبک بازی‌ساز و از زینال خیری به‌عنوان هافبک دفاعی  استفاده شد و در خطوط کناری نیز از نجفی و نادری نیز به‌عنوان وینگر های چپ و راست استفاده شد . ترکیبی که در نگاه اول هجومی و مرگبار به نظر میرسد اما در عمل اشتباهاتی در آن نهفته است ؛ چراکه هافبک‌های مورداستفاده در این ترکیب در فاز دفاعی بسیار ضعیف عمل می‌کنند .

به‌طور مثال امین شجاعیان ، بازیکنی خلاق اما تنبل که هنگام دفاع بسیار کند و بی‌ثبات عمل می‌کند . این بازیکن که به زوج سازی تبحر دارد به‌طور حتم باید کنار یه زوج خلاق قرار گیرد تا بتواند حداکثر توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد . نکته بعدی استفاده از محمدقاسمی نژاد در رأس مثلث زینال خیری و شجاعیان بود که در فاز حمله بسیار تأثیرگذار است ولی در فاز دفاعی ناکارآمد است ، قاسمی نژاد که در دقایق ابتدایی بازی مقابل بادران به‌عنوان پست ۱۰ نساجی استفاده می‌شد در هنگام دفاع کاملاً خلع صلاح بود چراکه فیزیک بدنی خط میانی بادران بهتر از قاسمی نژاد ریزنقش عملکرد می‌کرد و درنتیجه قاسمی نژاد در اکثر نبردهای تن‌به‌تن شکست می‌خورد ، البته بازی قاسمی نژاد در این پست نکته مثبت نیز داشت و آن قطع پاس‌های متوالی بادرانی ها بود ، وی با دوندگی بالایی که در طول ۹۰ دقیقه انجام داد پاس‌های بسیاری را قطع کرده و از آن‌ها در طراحی حملات نساجی استفاده می‌کرد .

نساجی در ادامه با ترکیب ۴ – ۴ – ۲  به بازی ادامه داد و به‌جای نادری مصدوم نظری وارد زمین شد که با این تعویض خطوط کناری نساجی جانی تازه گرفت . اما در ادامه کادر فنی نساجی دست به تعویض عجیبی زد ، حضور میری به‌جای منوچهری ؛ هرچند منوچهری در دقایق حضورش در بازی عملکرد درخشانی نداشت ولی این بازیکن که از قد و قامت بالایی برخوردار است ، می‌توانست درنبرد هوایی یاور نساجی باشد . چیزی که کادر فنی نساجی به آن اعتقاد نداشت تا سرعت میری جایگزین سرزنی منوچهری شود ، فاکتوری که تا پایان بازی بی‌اثر باقی ماند .

مسگر ساروی در ادامه اشتباهی دیگر نیز داشت ، تعویض رحمانی بجای شجاعیان در دقایق پایانی بازی ! امین شجاعیان که ازلحاظ بدنی افت محسوسی داشته در بازی مقابل بادران خستگی را می‌شد در نوع بازی این بازیکن مشاهده کرد و پیش‌بینی می‌شد مسگر ساروی رحمانی را خیلی زودتر جایگزین وی کند که این‌طور نشد . سهیل رحمانی جوان اما همان چند دقیقه نیز برایش کافی بود تا زهرش را به تیم بادران بریزد ؛ وی با یک ارسال بی‌نقص از میانه میدان برای عباس زاده، ماشین گلزنی نساجی  را صاحب موقعیتی عالی کرد تا گل تساوی بخش نساجی به ثمر برسد .

 

افت عجیب بازیکنان :

در بازی مقابل بادران کاملاً می‌شد احساس کرد که بعضی بازیکنان نساجی مانند سابق سرحال نیستند و می‌شد سنگینی قدم‌های آنان را احساس کرد ، دلیل این خستگی نیز می‌تواند تعطیلی موقتی تمرینات این تیم برای عید نوروز باشد که بازیکنان به‌جای تمرینات خصوصی ترجیح دادند تعطیلات خود را به تفریح استراحت بپردازند . برخی شایعات نیز به عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و دلخوری آنان از باشگاه اشاره می‌کرد که بعید است عملکرد دور از انتظار آن‌ها به این دلیل بوده باشد ، چراکه آن‌ها مشکلات مالی شدیدتری را در نیم‌فصل اول مسابقات با صبوری پشت سر گذاشته‌اند .

محمدعلی نعمتی دروازه بان دوم تیم نساجی که در این بازی بجای مهدی خانی درون دروازه ایستاده بود علیرغم چیزی که در تمرینات از خود به نمایش گذاشته بود ؛ در این بازی اشتباهات مرگباری داشت که باعث شد نساجی فشار بسیاری را روی دروازه خود احساس کند .

عملکرد کم‌اشتباه بادران :

تیم بادران تهران که با محمد ربیعی روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد ، هنگام دفاع ، پرس را از زمین نساجی آغاز می‌کرد تا هافبک‌های این تیم به‌سادگی نتوانند محمد عباس زاده آقای گل لیگ یک را صاحب موقعیت کنند . در ادامه بادران با پاس‌های کوتاه و متوالی کار را برای بازیکنان نساجی سخت‌تر کرد و با این کار هم ازنظر بدنی و هم ازنظر ذهنی روی آن‌ها فشار می‌آورد که درنهایت جواب هم گرفت ، میلاد احمدی با خطاهای پرتکرار از زمین‌بازی اخراج شد و سایر بازیکنان نساجی نیز ازلحاظ بدنی اصطلاحاً کم آورده و به بازی بلند روی آوردند .

 

نبود یار دوازدهم نساجی :

اما بزرگ‌ترین ضعف نساجی مقابل بادران ، نبود هواداران پرشورش بود ، هوادارانی که با تشویق‌های طوفانی خود ورزشگاه شهید وطنی را به جهنمی برای حریفان تبدیل می‌کنند و تأثیرات نبود آن‌ها را کاملاً می‌شد در بازی این هفته نساجی احساس کرد .

استرس فاجعه دربی مازندران :

چیزی که اکثر کارشناسان به آن اشاره دارند ، استرس فاجعه ورزشگاه هفت‌تیر است که ذهن بازیکنان نساجی و کادر فنی این تیم را مشغول کرده بود . در هفته‌های گذشته تیم نساجی ازلحاظ فکری فشار بسیاری را بابت اتفاقات آن فاجعه تحمل می‌کرد و شاید بخشی از عملکرد ضعیف آن‌ها در دیدار مقابل بادران نیز به همین دلیل باشد .