فرکی: مقابل تراکتور به دنبال کسب ۳ امتیاز بودیم/به خاطر اینکه اخلاق‌مدارم، باید به بازیکنم سیلی بزنم؟

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسین فرکی در نشست خبری بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل سایپا در هفته بیست و سوم لیگ برتر، گفت: بازی خوبی برگزار شد. پیش بینی این مسئله را کرده بودیم. مقابل تیم خوب تراکتورسازی بازی می‌کردیم. با همه احترام برای حریفمان دنبال کسب هر سه امتیاز بودیم. اولویت […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسین فرکی در نشست خبری بعد از تساوی بدون گل تیمش مقابل سایپا در هفته بیست و سوم لیگ برتر، گفت: بازی خوبی برگزار شد. پیش بینی این مسئله را کرده بودیم. مقابل تیم خوب تراکتورسازی بازی می‌کردیم. با همه احترام برای حریفمان دنبال کسب هر سه امتیاز بودیم. اولویت بعدی ما کسب یک امتیاز بود. فکر می‌کنم اگر بازی را به دو نیمه تقسیم کنیم در نیمه اول با توجه به آنالیزمان تمام نکات را خیلی خوب رعایت کردیم و موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم. تراکتورسازی به دنبال زدن ضربه ایستگاهی و پرتاب اوت بود. بازیکنان در نیمه اول خیلی خوب به وظیفه خود عمل کردند.

وی افزود: طبیعی بود که در نیمه دوم فشار حریف بیشتر می‌شود. هواداران تراکتورسازی از بازیکنان خود به خوبی حمایت می‌کردند. در همین شرایط هم روی ضد حمله به دنبال کسب پیروزی بودیم. هر چه از زمان بازی گذشت حریف رو به بازی مستقیم آورد و سعی کردیم بهتر دفاع کنیم. در دفاع دوست داشتیم نتیجه را حفظ کنیم و در حمله هم اگر شد  گل بزنیم. خوشحالیم که مهدی ترابی بعد از مدت‌ها به میادین بازگشت. در مجموع بازی  خوبی بود و در هر دو نیمه عملکرد خوبی داشتیم.

سرمربی سایپا در مورد وقت‌‌های تلف شده بازی و اینکه اخطارهای زیادی رد و بدل شد، عنوان کرد: اینکه کارت‌های زیادی رد و بدل شد را قبول دارم چرا که در این بین سه بازیکن اصلی ما از بازی بعدی محروم شدند. داور می‌توانست این مسئله را بهتر مدیریت کند. کارت‌هایی داده شد که داور می‌توانست از این مسئله جلوگیری کند. مثلا امید خالدی به دلیل اینکه دستش شکسته بود و دستکش به دست داشت نمی‌توانست بندش را ببنندد. در این بین من وارد زمین شدم و از کارتی که به او داده شد ناراحت شدم. ظاهرا داور به او گفته بیرون برود و وقتی او این کار را نکرده با کارت زرد روبرو شد. هدفون داوران برخی اوقات برای مربیان شائبه به وجود می‌آورد چرا که ما نسبت به چیزی که می‌بینیم علم داریم و نمی‌دانیم چه حرفی بین آنها رد و بدل شده است در این شرایط گاهی فکر می‌کنیم که داور برخی مسائل را متوجه نشده است. روی اخطار خالدی فکر می‌کنم تاخیر در بازی باعث شده این تصمیم را بگیرد وقتی داور این مسئله را به من گفت دیگر اعتراضی نکرد در پایان مسابقه هم با یکدیگر در این مورد حرف زدیم. احترام زیادی برای داور قائل هستم و فکر می‌کنم حق با او بوده است.

فرکی در مورد درگیری‌های که بین حامد لک و بازیکنان صورت گرفت، اظهار داشت: در این مورد ما بیشتر آسیب دیدیم. زمانیکه بین لک و برخی اطرفیان در زمین درگیری به وجود آمد داور از این مسئله تعبیر به اتلاف وقت کرد و باعث شد که این بازیکن عصبی شود. در پایان بازی کنتاکی هم بین لک و هادی کاظمی به وجود آمد. بازیکنان بعد از هر درگیری با یکدیگر خوش و بش می‌کردند. بازی بسیار پر هیجان بود و تنش‌هایی را به وجود می‌آود.

سرمربی سایپا در پاسخ به این سوال که او یک مربی اخلاق مدار است اما رفتارهای لک ممکن بود ورزشگاه را به آشوب بکشد، اظهار داشت:‌ این مسئله به اخلاق مداری من چه ارتباطی دارد هر اتفاق می‌افتد بحث اخلاق مداری من مطرح می‌شود. چون من اخلاق مدار هستم باید  هر ۲۲ بازیکن را کنترل کنم و اگر خطایی هم سر می‌زند باید در جا عکس العمل انجام دهم و به بازیکن سیلی بزنم و بگویم من اخلاق مدار هستم و تو در مقابل این هم هوادار چرا این کار را کردی؟ نه می‌توانم این کار را انجام دهم نه اینکه جلوی فحاشی این تعداد هوادار را بگیریم که بازیکن فکر می‌کند خودش از این تیم بوده و زمانی در این باشگاه بازی کرده است. اولین بار است که با لک کار می‌کنم اما او مدت‌ها در تراکتورسازی بوده  و شاید انتظار نداشته در جایی که خیلی زحمت کشیده مورد فحاشی قرار بگیرد. به عنوان یک مربی اخلاق مدار نمی‌توانم به همه این مسائل رسیدگی کنم. قبول دارم همانطور که گفتید هواداران تراکتورسازی احساسی هستند و شاید خود شما این خصوصیت را بیشتر دارید تیمتان در شرایط سختی قرار دارد و در جایگاه حساسی قرار گرفته است. یک طرفه نگاه نکنیم و اگر بپذیریم شاید ما هم اشتباه داریم خیلی از مسائل حل می‌شود اگر لک کار کرده که به خبرنگاران و هواداران بر خورده است شخصا بابت این اتفاق از شما عذرخواهی می‌کنم.

فرکی در پایان در مورد تعویقی که در لیگ برتر افتاد، گفت: این اتفاق خوبی نیست. در این شرایط حفظ تیم بسیار سخت است. برنامه لیگ قهرمانان مشخص است و بحث استقلال و پرسپولیس نیست در دوره‌های قبل این دو تیم نبودند و تراکتورسازی و … در آسیا حضور داشتند این برنامه دست ما نیست. امسال مسابقات آسیایی را هم در پیش داریم و این تراکمی که در فوتبال به وجود آمده به لیگ هم آسیب می‌زند. هم تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان و هم تیم‌هایی که در لیگ برتر فعالیت دارند از این مسئله آسیب می‌بینند. در حال حاضر این تراکم وجود دارد. سایپا در نه در اسیا حضور و نه نماینده‌ زیادی در تیم ملی دارد به هر حال ما هم باشگاهی هستیم که با این مسئله درگیر شدیم./فارس