مدبر: آزادی سرماخوردگی دارد و باید درمان شود!/ مشکل ریزش نخواهیم داشت

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مصطفی مدبر در نشست خبری اظهار داشت: در آستانه دربی نشستی را با کارشناسان فنی داشتیم و مجدداً تمام مشکلات مربوط به ورزشگاه را بررسی کردیم. نگرانی‌هایی را در اخبار مختلف دیدیم که البته بجاست و باید مراقب باشیم حادثه‌ای رخ ندهد چرا که حادثه پلاسکو یک زنگ خطر بزرگ […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مصطفی مدبر در نشست خبری اظهار داشت: در آستانه دربی نشستی را با کارشناسان فنی داشتیم و مجدداً تمام مشکلات مربوط به ورزشگاه را بررسی کردیم. نگرانی‌هایی را در اخبار مختلف دیدیم که البته بجاست و باید مراقب باشیم حادثه‌ای رخ ندهد چرا که حادثه پلاسکو یک زنگ خطر بزرگ بود.

مدبر در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در مورد سازه آزادی با اطمینان می‌گویم که برابر مسائلی مثل نشست و جمعیتی که به ورزشگاه می‌آیند، آسیبی را نخواهیم داشت. قطعا هیچ‌گونه لرزش نامأنوسی در سازه نداریم و نداشتیم. این سازه پایدار است و کاملا به صورت کارشناسی بررسی شده اما مشکلاتی دارد. این سازه سرما‌خوردگی دارد که باید درمان شود!

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری نیاز جدی داریم تا کارهای مرمت‌ و بهسازی استادیوم ۱۰۰هزار نفری انجام شود، عنوان کرد: ما باید در طول زمان هزینه خوبی کنیم تا مقاوم‌سازی با قدرت بیشتری صورت بگیرد. نشست در این سازه با این عظمت طبیعی است. در سال‌های مختلف از سال ۶۳ گزارشاتی دادیم که گروه‌هایی بررسی کارشناسی همه‌جانبه انجام دادند و معایب را مشخص کرده‌اند. باز هم تأکید می‌کنم ما در این سازه مشکل داریم که طبیعی است و باید بروز کنیم. اما نباید از نظر ناپایداری و ریزش استادیوم نگران باشیم. ما به مقاوم‌سازی نیاز داریم چون سالها قرار است این سازه فعالیت کند.

مدبر افزود: در سال‌های آینده امیدواریم با بودجه مناسب مشکلاتی که هست را برطرف کنیم تا سازه تقویت شود و برای ۵ سال آینده هم مورد استفاده قرار بگیرد. این سازه در مقابل لرزش‌های زلزله‌ای آسیب‌پذیر است و این می‌تواند ما را دچار مشکل کند. این موضوع تنها نگرانی ما است وگرنه در بازی استقلال و السد و همین‌طور تراکتورسازی با پرسپولیس که جمعیت زیادی حضور داشتند، سازه‌ها را بررسی کردیم و مشکلی نبود. اخیراً فیلمی در فضای مجازی آمد و حرکتی انجام شده است؛ برخی تعبیر کرده‌اند که سازه در حال حرکت است درحالی که کوچکترین حرکت در این نوع سازه‌ها غیرممکن است.

وی در ادامه نشست خبری درباره بودجه درنظر گرفته شده برای مقاوم‌سازی یادآور شد: برآورد ما ۱۶۰میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی بهسازی و بروزرسانی سالی ۸۰میلیارد بدهند، در ۲ سال متوالی کار را به پایان می‌رسانیم.

مدیر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این سوال که در آزادی چقدر از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کنید، عنوان کرد: ما در ساخت ورزشگاه‌ها تجربه خوبی داریم که تقریباً بروز هستند. در آزادی هم با توجه به نوع ساختی که دارد، آخرین تکنولوژی‌های روز را به کار می‌گیریم.

دبر همچنین با اشاره به صندلی‌گذاری مجموعه آزادی تصریح کرد: ۷۸هزار و ۱۱۶ صندلی داریم. با این جمعیت فوتبالدوست دلمان می‌خواهد بیشتر از این پذیرای جمعیت باشیم اما هرجا ظرفیت مخصوص به خود را دارد و استفاده بیشتر به مجموعه آسیب می‌زند. متولیان امر به لحاظ بلیت‌فروشی باید تماشاگران را کنترل کنند تا جمعیت بیش از اندازه وارد مجموعه نشوند.

وی عنوان کرد: ما گاهی اوقات فروش بلیت را رایگان می‌کنیم اما این فروش باید به تعداد باشد نه اینکه چون اسم ورزشگاه ۱۰۰هزار نفری است، ۱۰۰هزار بلیت بفروشیم. در این صورت در مواقع حادثه نمی‌توانیم جوابگو باشیم. گاهی اوقات برخی گله می‌کنند که بلیت تهیه کرده‌اند و نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند در این صورت می‌توان بلیت‌ها را با دقت بیشتری فروخت تا مشکلی ایجاد نشود.

وی همچنین با اشاره به اینکه مدیریت ورزشی آزادی می‌تواند متولی کار برای فروش بلیت شود، تأکید کرد: اگر بخواهند ما می‌توانیم متولی کار شویم و بلیت‌فروشی را انجام دهیم. متولیان بلیت‌فروشی زیاد هستند بنابراین باید هماهنگی کامل صورت بگیرد. اگر یک نفر متولی شود و مدیریت استادیوم با کمک دوستان کار بلیت‌فروشی را انجام دهد، کار به خوبی پیش می‌رود.

مدیر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد پیست شمشک که مورد اشکال استاندارد بود، گفت: جا دارد از سازمان استاندارد تشکر کنم که با کار کارشناسی، مشکلات را گفتند. مدتی بهره‌برداری متوقف بود که با هماهنگی بین ما، سازمان استاندارد و شرکت‌های ناظر مشکلات برطرف شده، برخی موارد باقی مانده که مشکلی در بهره‌برداری ایجاد نمی‌کند و ما باید آن را در فصل تابستان انجام دهیم.

مدبر افزود: از روز پنجشنبه و جمعه بهره‌برداری شمشک آغاز شد و با نظارتی که دوستان انجام می‌دهند، باقیمانده کارها انجام می‌شود. نقاط بحرانی که ممکن بود مشکل ایجاد کند برطرف شده و بقیه نقاط نیز در طول بهره‌برداری برطرف می‌شود تا پیست استانداردتری داشته باشیم. در دیزین هم همین‌طور؛ کار کارشناسی صورت گرفته و مشکلات را برطرف کرده‌ایم و امیدوارم بهره‌برداری صورت بگیرد./فارس