ورزش مرکز استان و سوتی های سیاسی دیگر/برگزاری مسابقه ورزشی یا تبلیغات کاندیدا + عکس

مازند اسپرت : هر چه به انتخابات سال ۹۶ نزدیک تر می شویم ، علاقمندان به ورزش هم بیشتر می شوند و حتی آنهایی که هیچ صنمی با ورزش ندارند هم ،ورزش دوست و مردمی می شوند.   به گزارش مازند اسپرت؛این روز ها ورزش اسیر سیاسی بازی هاست و حسابی آلوده ی سو استفاده […]

0525228مازند اسپرت : هر چه به انتخابات سال ۹۶ نزدیک تر می شویم ، علاقمندان به ورزش هم بیشتر می شوند و حتی آنهایی که هیچ صنمی با ورزش ندارند هم ،ورزش دوست و مردمی می شوند.

 

به گزارش مازند اسپرت؛این روز ها ورزش اسیر سیاسی بازی هاست و حسابی آلوده ی سو استفاده های تبلیغاتی شده است .اما این موضوع در ورزش مازندران بیش از هر جای دیگر به چشم می آید و جابجایی های سیاسی و تغییرات در راس هیات های ورزشی گواه این موضوع است .

حضور و انتخاب روسای هیات هایی که هر کدام از آنها عزم خودشان را برای حضور در انتخابات جزم کرده اند شاید لطمه شدیدی به ورزش استان برساند .

هر دفعه شاهد بنر های تبلیغاتی زیادی از این روسای ورزش دوست در سطح شهر های مختلف هستیم ، اما هر چه به انتخابات نزدیک تر میشویم تبلیغات ها هم عجیب غریب تر می شود .

این روز ها ورزش مرکز استان مازندران علی رغم وجود کمبودها ، میدان خوبی برای تبلیغات انتخاباتی ها شده است و گویا رئیس اداره ورزش و جوانان استان و شهرساری در خواب زمستانی اسیر شده اند که چشم خود را بر این اتفاقات به راحتی میبندند.

شاید تبلیغات غیر ورزشی ها در ورزش برای بالا بردن میزان آرا و کسب شهرت از طریق ورزش ، به ضرر سیاسیونی باشد که سال های سال در ورزش استان و حتی مرکز استان زحمت کشیده اند و به نوعی خاک خورده این ورزش هستند.

بنرهای تبریک و تسلیت و بنرهای مناسبتی در ایام نزدیک انتخابات مطمئنن بیش تر از قبل خواهد شد و برگزاری مسابقات و مراسمات پر بیننده نیز راهی خوب برای کسب محبوبیت و جمع آری آراست . کسانی که در ورزش اسم و شهرتی ندارند ، از طریق برگزاری اینگونه مراسمات یکطرفه، قصد خودنمایی و بزرگنمایی در بین مردم را دارند تا دلی بدست آوردند و میزان آرای خود را نیز افزایش دهند !(به نوعی خود را دل سوخته ی جوانان شهر جا خواهند زد )

در گذشته تبلیغات انتخاباتی از طریق رسانه ها صورت می گرفت اما با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و محوبیت ورزش در بین مردم اکنون تبلیغات از این طریق طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

برخی از کاندیداها در گذشته و در مراسم های مختلف با برخی چهره های سرشناس ورزشی و بعضا هنری عکس یادگاری گرفتند و  این عکس ها را برای کسب محبوبیت انتشار می دهند و از قول فرد مشهور عنوان می شود که از این کاندیدا برای انتخابات حمایت می کنند در حالی که نشان می دهد که مدت ها قبل این تصاویر ثبت شده است و برنامه ای برای حمایت از این کاندیداها از طریق ورزشکاران مشهور ندارند.

و اما سوژه اصلی ما :

این روز ها در مرکز استان بنری را مشاهده کرده ایم که توجه ما را به خودش جلب کرد ! برگزاری مسابقات کشتی کج در شهر !

photo 2016 12 26 23 04 41

در نگاه اول شاید خیلی از طرفداران این رشته ورزشی  از برگزاری چنین مراسمی خوشحال شوند، ولی اگر به عمق قضیه نگاه کنیم پی خواهیم برد که برنامه های سیاسی پشت این قضیه خوابیده است !

نصب بنری با عنوان (مسابقات قهرمانی کشور ؛جوجیتسو (کشتی کج ) !

بخاطر اینکه کشتی کج و جوجیستو زیاد همخوانی ندارند ،کنجکاو شدیم و طی ارتباطی با یکی دو قهرمان در این خصوص جویا شدیم  و سوالاتی را پرسیدیم که متوجه شدیم این رشته ها از نوع هوكتوريو هستند و به نوعی يك سبك الكى و بدون اعزام می باشند و از همه جالب تر اینکه تيم ملى و شوراى برون مرزى هم ندارند و اصلا در ایران مرسوم نیست ،اما در این بین فقط جوجيتسو jjif و كوبودو مرجع فدراسيون هستند و مورد تایید می باشند .

از اینکه چرا اسم این مسابقات را قهرمانی کشور گذاشتند و اسم کشتی کج را کنار جوجیتسو قرار دادند بگذریم ، چون نکته جالب تری را در ادامه عنوان خواهیم کرد.

اگر از همه این موارد بگذریم از لوگوی کاندیدای محترم نمیتوانیم بگذریم که خیلی شیک و مجلسی وسط بنر نقش بسته است .ما که تبلیغات از ورزش برای انتخابات به این شکل و به این سبک تا به حال ندیده بودیم و جای تعجب دارد که چرا مسئولین مربوطه به همین راحتی اجازه سو استفاده های تبلیغاتی از ورزش را به این کاندیدا می دهند !

باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولین نظارتی با این حرکت کاندیدای محترم ورزش دوست برخورد خواهند کرد یا خیر !؟ انتظارمان از از رئیس و روسای ورزش استان و شهر ساری این است اگر کاری برای ورزش نمی کنند حداقل جلوی اینگونه سو استفاده ها را بگیرند که تعدادش بیش از حد زیاد شده است !

 امیدواریم دیگر همچین صحنه هایی از سو استفاده از ورزش برای منافع سیاسی در ورزش استان مازندران مشاهده نکنیم .