رئیس هیئت جانبازان و معلولین چالوس :مرتضی مهرزاد های زیادی در چالوس داریم/به دنبال سهمیه لیگ والیبال نشسته هستیم

اختصاصی مازند اسپرت:به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و پارالمپیک خدمت جناب ذوالفقارپور رئیس هیئت جانبازان و معلولین غرب استان رسیده ایم و در خصوص ورزش جانبازان و معلولین و هفته پارالمپیک به گفتگو پرداختیم. در ادامه گفتگویی خبرنگار مازند اسپرت با رئیس هیئت جانبازان و معلولین چالوس را میخوانید : در شهرستان چالوس […]

142525اختصاصی مازند اسپرت:به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش و پارالمپیک خدمت جناب ذوالفقارپور رئیس هیئت جانبازان و معلولین غرب استان رسیده ایم و در خصوص ورزش جانبازان و معلولین و هفته پارالمپیک به گفتگو پرداختیم.

در ادامه گفتگویی خبرنگار مازند اسپرت با رئیس هیئت جانبازان و معلولین چالوس را میخوانید :

در شهرستان چالوس چه تعداد ورزشکار جانباز و معلول و در چه رشته هایی فعالیت می کنند؟
* در شهرستان چالوس حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر بصورت فعال در رشته های؛ والیبال نشسته، تنیس روی میز، گوچیا، وزنه برداری، دوومیدانی، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، پرتاب گوی و فوتبال سیتی که به تازگی افتتاح شده است، مشغول فعالیت هستند.

مازند اسپرت: در رشته پارالمپیک بیشتر از گذشته امسال چالوس افتخاراتی کسب کرد که بی سابقه بود چه عاملی را دخیل این امر می دانید؟
* لطف خداوند متعال و همچنین تلاش و پشتکار خود بچه ها.
مرتضی مهرزاد تنهایی قادر به همچین حرکت بزرگی نبود بلکه والیبال یک ورزش جمعی و مدیون بچه های تیم است که خیلی بهم کمک کردند و مسئولین چالوس شاید کمکهای ناچیزی داشتند اما پشت ورزش جانبازان و معلولین بوده اند.

مازند اسپرت: هیات ورزشی جانبازان و معلولین در چه رشته هایی بیشتر فعالیت می کنند و چه عناوینی را در سطح ملی کسب کرده اند؟
* قریب ۳ الی ۴ سالی ورزش وزنه برداری بصورت مستقیم کار می کند و ۲ قهرمان استان در همین رشته داریم که رکورد خوبی زدند و در رشته تنیس روی میز تقریبا حدود ۸ ماهی میشود که استارت کار را زدیم و در رشته پرتاب نیزه و پرتاب دیسک ۶ ماه و در رشته فوتبال سیتی ۴ ماهی میشود بچه ها مشغول به فعالیت هستند.
عمدتا در بخش ورزش جانبازان و معلولین در شهرستان چالوس این شهرستان را با رشته والیبال نشسته می شناسند و با توجه به قدمتی که این رشته در لیگ دسته یک دارد و ۲ دوره هم در لیگ برتر کشوری راه پیدا کردیم و متاسفانه به علت نبود سرمایه و حمایت مالی اسپانسر نتوانستیم در مسابقات لیگ برتر شرکت کنیم.
اما امیدهایی به چشم میخورد که اقا مرتضی بعنوان تاثیرگذارترین بازیکن والیبال نشسته در دنیا شناخته شده است و شهرستان چالوس در سطح استان یک تیم که میخواهد بدهد علاوه بر آقا مرتضی ۳ بازیکن دیگر هم داریم.
از فرماندار چالوس درخواست کردیم و طی نامه ای که زده شد و هماهنگی های بعمل آمده به حول قوه الهی چالوس هم بتواند سهمی در این قضیه داشته و از این افتخار بی نصیب نماند.

مازنداسپرت: در سالهای اخیر استقبال جانبازان و معلولین در سطح ملی بیشتر شده است، آیا چالوس اینطور بوده است؟
* بله خیلی زیاد- بچه هایی که شروع به تمرین می کنند با توجه به نگاه ملی مجموعه ما و علاوه بر سلامتی نگاه قهرمانی هم دارد تشویق می کنیم شما خیلی از قبل بهتر شده اید و برای مسابقات می توانید ورود پیدا کنید و این انگیزه را در درونشان ایجاد می کنیم و بچه ها هم در این راستا رغبت بیشتری به دست می آورند.
ناگفته نماند ما ورزش باستانی ‌ویژه جانبازان و معلولین داریم که بچه ها هم اکنون در حال فعالیت هستند و روزهای زوج مختص ایستاده ها و روزهای فرد بچه های جانباز و معلول در زورخانه کار می کنند.

 

گفتگو از : جواد یوسفی

تنظیم : فرزانه حسنی