به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش/ گذری بر مشکلات بزرگ ورزش شهرستان چالوس !

اختصاصی مازنداسپرت:فرارسیدن هفته تربیت بدنی بهانه ای شد تا باگزارشی به بررسی مشکلات اصلی ورزش درشهرستان چالوس بپردازیم . به گزارش مازنداسپرت؛شهرستان چالوس منبع استعداد است. استعداد های نابی که در هر ورزشی میشود این استعدادها را به عینه مشاهده کرد . از کشتی گرفته تا فوتبال … از فوتسال گرفته تا والیبال نشسته و […]

033355اختصاصی مازنداسپرت:فرارسیدن هفته تربیت بدنی بهانه ای شد تا باگزارشی به بررسی مشکلات اصلی ورزش درشهرستان چالوس بپردازیم .

به گزارش مازنداسپرت؛شهرستان چالوس منبع استعداد است. استعداد های نابی که در هر ورزشی میشود این استعدادها را به عینه مشاهده کرد . از کشتی گرفته تا فوتبال … از فوتسال گرفته تا والیبال نشسته و وزنه برداری و تکواندو همه و همه رشته هایی هستند که استعداد های ناب ورزشی شهرستان چالوس درآن عرض اندام میکنند و به افتخار آفرینی مشغولند.اما این ورزشکاران به خودی خود به موفقیت نمی رسند و نیازمند حمایتهای همه جانبه مسئولین هستند . در ادامه به نکات منفی و مثبت ورزش در شهرستان چالوس خواهیم پرداخت .

کمبود فضاهای ورزشی  

کمبود فضاهای ورزشی بی شک یکی از بزرگترین معضلات ورزش در شهرستان چالوس است . چالوس ورزشکاران بسیاری دارد که برای ورزش کردن در تعدادی از رشته های ورزشی با مشکلات جدی روبرو هستند .

جامعه ورزش

جامعه ورزش شهرستان چالوس قطعا یکی از نقاط برجسته در ورزش شهرستان چالوس محسوب میشود . جامعه ورزش که درواقع اسپانسر ثابت ورزش درشهرستان چالوس محسوب میشود باحمایتهای خود ازهیات های ورزشی بخشی از مشکلات این هیات ها را مرتفع میکند .

عدم حمایت از فوتبال پایه تیمهای نوجوانان و جوانان چالوس را منحل کرد

چالوس در رده های سنی پایه همیشه جزو قدرتهای برتر استان مازندران محسوب شده است . اما متاسفانه عدم حمایت مالی ونبود اسپانسر سبب شد تیم های نوجوانان و جوانان چالوس که امتیازش متعلق به هیات فوتبال شهرستان چالوس بود رسما منحل شوند و این موضوع یعنی عدم توجه به زیر ساخت ها و توجه نکردن به جوانان که بسیار نگران کننده است .
فوتبال شهر به وجود تیمهای پایه اش زنده است و عدم تیمداری دررده های سنی درواقع یعنی آغازی برنابودی فوتبال آن شهر.
لازم به ذکر است که مجموعه هیات فوتبال شهرستان چالوس تلاشهای زیادی برای احیای فوتبال پایه انجام داده اند اما برطرف کردن مشکلات مالی خصوصا برای ورزش پرطرفداری چون فوتبال صرفا وظیفه مسولان ورزشی یک شهرنیست و باید سایرمسئولان درصورتی که ادعای دلسوزی میکنند برای حل مشکل جوانان پیش قدم شوند .

 عدم حمایت شهرداری از رشته های پرطرفداری نظیر فوتبال

اینکه چرا شهرداری چالوس از فوتبال و ورزشهای پرطرفدار حمایت نمیکند سوالی است که ذهن تک تک ورزش دوستان چالوسی را مشغول خود کرده است. براستی چرا شهرداری نوشهر میتواند درفوتبال حضور داشته باشد اما شهرداری چالوس نمیتواند؟؟
شهرداری چالوس به جای حمایت از ورزش می ایستد و به سادگی منحل شدن تیمهای نوجوانان و جوانان شهرش رانظاره میکند , همان شهری را که مسئولیت نگهداری ازآن را برعهده دارد . شاید برای جلوگیری از اعتیاد جوانان یا فساد روش های کارآمدتر از ورزش هم وجود دارد که ما از آن بی اطلاعیم. شاید هم مسئولین شهرداری و شورای اسلامی چالوس هم بجای حمایت ازورزش برای جلوگیری ازفساد فشارایمیلی را ترجیح می دهند!

عملکرد سلیمان رضوی و وضعیت هیاتهای ورزشی

هرچند روی کار آمدن سلیمان رضوی باحواشی زیادی همراه بود اما تجربه بالای رضوی دراین مدت فواید زیادی برای ورزش شهرستان چالوس داشته که دربلند مدت تاثیر بیشترآن قابل رویت خواهد بود. ثبات و آرامش و خاتمه یافتن تنشهای موجود شاید بزرگترین دستاورد سلیمان رضوی در مدت اخیر باشد اما نباید از افتخارآفرینی های ورزشکاران چالوسی که مرهون مدیریت و تجربه شخص رضوی است نیز چشم پوشی کرد .

اوضاع هیات های ورزشی هم که بهتر از قبل است …
تقریبا همه هیات های ورزشی(بجز بدمینتون که هیچ فعالیتی ندارد)فعال هستند و افتخارات زیادی کسب کرده اند و ازوضعیت مدیریتی راضی هستند. هیاتهایی هم که درعملکرد اخلاقی و فنی آنها انتقاد وارد بود به لطف مدیریت آقای رییس تغییر کرده اند و همه چیز خوب و رضایت بخش است غیر از بدمینتون که همچنان ماههاست درانتظار است .