پول! چرک کف دستی که این روزها چهره پاک فوتبال را به شدت چرکین کرده !!

روزی بیاید که شاهد بی سلیقگی های گزینشی نباشیم… گزارشی از خبرنگار مازند اسپرت از شهرستان بهشهر:بدون شک فوتبال در دنیا و کشور خودمان، از پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته ورزشی دنیا به شمار می رود که روز و شب، میلیون ها نفر را در بر می گیرد.چه شب هایی که کودکان به امید طلوع […]

03222روزی بیاید که شاهد بی سلیقگی های گزینشی نباشیم…

گزارشی از خبرنگار مازند اسپرت از شهرستان بهشهر:بدون شک فوتبال در دنیا و کشور خودمان، از پرطرفدارترین و محبوب ترین رشته ورزشی دنیا به شمار می رود که روز و شب، میلیون ها نفر را در بر می گیرد.

چه شب هایی که کودکان به امید طلوع صبح فردایش می خوابند، فردایی که در خیال خود تبدیل به ستاره رویایی شان خواهند شد و همراه با توپ گرد، زمین های خاکی، چمن و یا آسفالت را به عشق تقلید حرکات این ستاره ها در خودشان جوششی ایجاد میکنند.

در کشور خودمان، پدیده ای به نام فوتبال، سال هاست که فراتر از یک مساله ورزشی، به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است.

اهل شهری بزرگ با آسمان خراش های پرتعداد یا روستایی با دیوارهای کاهگلی…
اهل هر کدام شان که باشی هیچ فرقی نمی کند، عشق به فوتبال شهر یا روستا نمی شناسد، فقیر و ثروتمند نمی شناسد، پیر و جوان هم نمی شناسد.

این فوتبال فراتر از حد تصور محبوب است و دوست داشتنش هیچ شرایط بخصوصی ندارد.

عشق به فوتبال از همان کودکی در بسیاری از ما ایجاد شده و در هر سنی که هستیم نیز همچنان همراه ماست.

کم نیستند فوتبال دوستان کم سن و سالی که با پوشیدن پیراهن ستاره های محبوبشان از جمله؛ رونالدو با احساسی غیر قابل توصیف توپ گرد زیر پایشان را بازی می دهند و خود را در جوی واقعی و مقابل حریفان سرسخت می بینند و چه شیرین است دست یافتن به چنین احساس نابی…

عشق به  فوتبال به روال سابق در دل ما جای ویژه ای دارد ولی چه کنیم که فوتبال دوست داشتنی مان این روزها شاهد اتفاقات دوست داشتی نیست.

بسیاری از زیبایی های این فوتبال اسیر موجود بی جانی شده که خیلی هایمان روی کاغذ از آن به عنوان چرک کف دست یاد می کنیم.

چرک کف دستی که این روزها چهره پاک فوتبال را به شدت چرکین کرده است می رود که عشق بسیاری از فوتبال دوستان را به کل از دل شان بزداید.

هزینه های سرسام آور کلاس های فوتبال در کنار گزینش های سلیقه ای بازیکنان جوان و نادیده گرفتن استعداد بازیکنان لایقی که تنها گناهش خالی بودن جیب و نداشتن پدری سرشناس است.

تنها گوشه ای از این اتفاق ناخوش است، این روزها فوتبالی که قبل ها خیلی ساده و عاشقانه به دنبالش می رفتیم، فاصله زیادی با ما گرفته و دلیل آن پولی است که آن را در بر گرفته است.

کاش هیچ گاه پول به این شکل و قانون وارد فوتبال ما نمی شد، کاش فوتبال مان به قدری خالص می شد که جا برای هیچ غیر فوتبالی نداشته باشد.

 هر چقدر هم پول جذاب و دوست داشتنی باشد با فوتبال ما کاری کرده که بسیاری از عاشقان واقعی فرار را بر قرار ترجیح داده اند و جایشان را عده ای غیر فوتبالی پر کرده است.

شب و روز فوتبالی ما سرجایش است و عشق به فوتبال از وجودمان پاک نخواهد شد ولی امیدواریم زمینه برای رسیدن هر فوتبالیست عاشقی به حق و پاداش استعدادش مهیا شود و شاهد پایمال شدن هیچ حقی در فوتبال کشور الاخصوص شهرستان خود نباشیم.